- 11 okt 2014 21:08
#2595525
Beste VW liefhebbers,
Ik heb een probleem jawel! Nadat ik mijn distributieriem van de onderstaande auto heb vervangen, smoort de motor met gasgeven. Onderstaand de stappen die ik heb gevolgd voor het vervangen van de distributieriem.
Type: Golf 2
Motor: 1.6 Benzine PN
Carburateur Pierburg 2ee Electrisch Geregeld
Km stand: 315.xxx
Stap 1: Krukaspoelie op tijd gezet door middel van kerf in poelie gelijk te zetten met pijl op distributiekap
Stap 2: Ontstekingsriemwiel op tijd gezet door puntje in riemwiel gelijk te zetten met krukaspoelie.
Stap 3: Nokkenasriemwiel gelijk gezet met puntje in achterzijde van riemwiel, op kleppendeksel, beschreven in vraagbaak.
Stap 4: Spanrol aangetrokken en riem op spanning (bijna kwartslag nog kunnen draaien tussen duim en wijsvinger).
Stap 5: Ontsteking nagekeken door pijl op vliegwiel, de rotor wijst daarbij de kerf in de onstekingsunit aan, dit is dus goed.
Wat heb ik fout gedaan?
Stationair loopt de motor prima, maar bij gas geven is hij niet vooruit te branden!
Ik heb een probleem jawel! Nadat ik mijn distributieriem van de onderstaande auto heb vervangen, smoort de motor met gasgeven. Onderstaand de stappen die ik heb gevolgd voor het vervangen van de distributieriem.
Type: Golf 2
Motor: 1.6 Benzine PN
Carburateur Pierburg 2ee Electrisch Geregeld
Km stand: 315.xxx
Stap 1: Krukaspoelie op tijd gezet door middel van kerf in poelie gelijk te zetten met pijl op distributiekap
Stap 2: Ontstekingsriemwiel op tijd gezet door puntje in riemwiel gelijk te zetten met krukaspoelie.
Stap 3: Nokkenasriemwiel gelijk gezet met puntje in achterzijde van riemwiel, op kleppendeksel, beschreven in vraagbaak.
Stap 4: Spanrol aangetrokken en riem op spanning (bijna kwartslag nog kunnen draaien tussen duim en wijsvinger).
Stap 5: Ontsteking nagekeken door pijl op vliegwiel, de rotor wijst daarbij de kerf in de onstekingsunit aan, dit is dus goed.
Wat heb ik fout gedaan?
Stationair loopt de motor prima, maar bij gas geven is hij niet vooruit te branden!