VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Diefstal en vernielingen aan VW's
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Nibbor
#2605378
Beste Volkswagen liefhebbers,

Ik heb sinds vorige week een mooie polo op de kop getikt, dit is een model uit 2010.
Nu ga ik vanmiddag boodschappen doen en heb ik een schadeplek aan mijn achterbumper, hierin zitten wat krassen, verfrestjes van de desbetreffende auto die tegen mij aan heeft gezeten en kleine scheurtjes, De achterbumper is van kunststof.

Ik zal de situatie even uitleggen.
Ik wilde naar achteren rijden omdat ik vooruit ingeparkeerd stond, tijdens het achteruitrijden komt er een andere weggebruiker ook naar achteren rijden vanuit mijn achterspiegel, toen ik keek was deze auto nog niet bezig met rijden en stond zijn achteruitrijlicht nog niet aan. Dus ik zie de andere auto op mij afkomen terwijl ik al half uit mijn parkeerplek ben en trap op de rem, de ander blijft doorrijden, tot hij tegen mij aan zit. De andere bestuurder kan zich totaal niet in mijn verhaal vinden en wil geen schadeformulier invullen. Nu is mijn vraag, wie is hier de schuldige. Tevens zou het mijn no claim kunnen kosten en eigen risico als ik een schadeformulier zou indienen.

Nu de situatie duidelijk is zit ik wel nog steeds met de schade, zie de fotos hieronder.
Afbeelding
Afbeelding

Is er een mogelijkheid om deze schade zelf te herstellen en hoe zou ik dat moeten doen?
Ik heb al wat gepoetst om wat zwarte vegen weg te poetsen, maar ik krijg helaas niet alles weg, zoals te zien is op de foto.
Is het op te lossen met losse lakstiften? en hoe kan ik dit het beste doen?

Met vriendelijke groet,
Robbin
Gebruikersavatar
door kevert
#2643174
Als jij al half uit je vak bent en zelf stil gaat staan omdat je ziet dat de ander rijd maar die blijft door rijden tegen jou aan is de gene die door rijd toch fout, jij bent gestopt met rijden.
Maar formulier moet gewoon gewoon ingevuld worden en als die gene dat niet wilt moet je gewoon met het kenteken naar de politie stappen.
Die dwingen dan tot invullen en als die dat nog steeds niet wilt hoor je verder wel wat er gaat gebeuren.
#2646024
Row schreef:Als de tegenpartij niks wil invullen is het volgens mij gewoon doorrijden na een ongeluk....
Dus dan kan je dat bij de politie aangeven. :tu:
Klopt, bij een aanrijding ben je altijd verplicht een SAF in te vullen.
door 0513
#2648859
Zonder een SAF kan je iemand alsnog aansprakelijk stellen voor de schade. Je zal dan wel moeten kunnen aantonen dat de tegenpartij schuldig is. De tegenpartij is op zijn beurt weer verplicht om mee te werken.

Als jullie beiden achteruit hebben gereden dan is het 50/50. Maw jij betaalt voor de helft mee aan zijn schade en hij voor de helft aan jouw schade.

Beste leden, Helaas is recent mijn navigatiesyste[…]

... je hebt het andere topic waarin je gepost hebt[…]

Park assist

Moet hardware komen. Is niet zomaar te activeren.

Gisterenavond bij Vagcom Dordrecht geweest ,netjes[…]

Hallo Ik heb een probleem met mijn golf II . Ik […]

Hallo Allemaal, Ik wil graag zelf cruisecontrol i[…]

Merk ik ook meer en meer ja haha. Ik ga ook een OB[…]

Aansluiten Golf 2 dashboard

Maar wat zijn je verwachtingen nu? Dat andere mens[…]