VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Stel hier jezelf en je Audi aan andere leden voor
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2605595
Zo, tijdje op het audiforum gezeten. Maar het vwforum blijft toch kriebelen :oops:

Afgelopen januari heb ik mijn gechipte Seat Leon 1.8T moeten verkopen in verband met de overstap op een diesel auto. Eigenlijk wist ik toen nog niet echt wat ik er voor terug moest komen. Totdat ik op een avond met toeval een audi a4 avant voorbij zag komen.
Dus voordat ik het wist, was ik eigenaar van een Audi a4 avant uit 2002. De auto is een originele 1.9tdi 130 pk S-line met een heel pakket aan opties:
- Ambiente verlichting(licht bij deuren, onder stoelen, bij deurgrepen etc)
- S-line interieur (zwarte hemel, s-line stoelen, alu lijsten etc)
- S-line onderstel (3cm lager dan orgineel)
- bns 4.0 navigatie icm full colour display (ondertussen rns-e)
- Cruise control
- en eigenlijk zo'n beetje alle opties op 1 ding na: electrische ramen achter :SCRATCH: :LOL:

Genoeg geluld: Zo gekocht:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En na een tijdje gereden te hebben was het al duidelijk. Die originele 288mm remmen waren echt om te janken op een auto van dik 1400kg :(
Dus 2 setjes S4 B5 2 pots remmen (323mm) aangeschaft en opgeknapt, en de facelift versie op de a4 gemonteerd. Wat een verschil :D

Afbeelding
Afbeelding

Toen werd het tijd voor een setje zomervelgen. Kon een setje S6 ''taartschep'' velgen kopen voor een leuke prijs.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Toen een zomervakantie niets anders gedaan dan genieten van het rijden in zo'n prachtige kwaliteitsauto in de franse alpen en de provence :tu:

Afbeelding

Eenmaal thuis was het weer tijd voor updates: de bns 4 vervangen voor een rns-e.

Afbeelding

En zoals jullie vast al hadden opgemerkt, hangt een audi a4 b6 af-fabriek behoorlijk op zijn kont. Eenvoudig op te lossen door een paar andere veerschotels op de voorste dempers te plaatsen. Ik ben voor een setje supersport gegaan, die geven plusminus 2cm verlaging aan de voorzijde.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De volgende update zullen waarschijnlijk zwart geplastidipte dakrails zijn, en zwart gewrapte raamlijsten, grille en kofferklepstrip zijn. Keep U posted :tu:
Laatst gewijzigd door lscholten op 16 mar 2015 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door RudyVW
#2609178
Mooie kar, zag em al een keer aan de overkant staan :D is de rns-e zo over te zetten trouwens? Of veel aanpassingen?
Gebruikersavatar
door lscholten
#2609296
Danku Heren! :D

Remmen zijn inderdaad wel eye catchers achter de velgen. Blijf het erg mooi vinden. Nadeel is wel dat er weinig velgenkeuze is in verband met die dikke klauwen....
RudyVW schreef:Mooie kar, zag em al een keer aan de overkant staan :D is de rns-e zo over te zetten trouwens? Of veel aanpassingen?
Yes dat klopt. Ik zag er laats een zilveren b6 avant staan ipv een golf... is die van jou?

RNS E was voor mij plug en play. Ik had al dubbel din symfonie 2 radio en bns 4.0 navigatie tussen de teller. Enige wat ik nodig had was rns-e, verloopstekkers en gps antennemuis. (heb een nieuwe muis gekocht omdat mijn huidige gps antenne aansluiting in de kofferbak op de bns navi is aangesloten en dit goedkoper en makkelijker was ipv kabel naar achteren trekken) :tu:

Sinds vorige week de nieuwe zomersloffen ook binnen: originele 18 inch s-line velgen :D
Afbeelding

En nog even eens setje us lights aangesloten
Afbeelding
Gebruikersavatar
door RudyVW
#2609329
Ja, werd toch tijd voor een leuke familie wagen. Golf is er nog, maar word even netjes gemaakt en verkocht.
Gebruikersavatar
door lscholten
#2610472
RudyVW schreef:Ja, werd toch tijd voor een leuke familie wagen. Golf is er nog, maar word even netjes gemaakt en verkocht.
Zie het nu net in je onderschrift! 3.0 quattro :tu: fantastische motor! Heeft de audi nog een leuk pakket met opties?

Mocht ik er binnenkort weer staan, zal ik hem eens even bekijken.
Gebruikersavatar
door GijsK
#2610500
mooie wagen! .. de s4 b5 remmen passen die 1 / 1 op de b6? zou je mij eens de onderdeel nummers kunnen doorsturen in pb? vind de standaard remmen ook wat min op mijn b6 ...
Gebruikersavatar
door lscholten
#2610517
GijsK schreef:mooie wagen! .. de s4 b5 remmen passen die 1 / 1 op de b6? zou je mij eens de onderdeel nummers kunnen doorsturen in pb? vind de standaard remmen ook wat min op mijn b6 ...
euhm onderdeelnummers heb ik zo niet.. Heb je etka? kun je het zo opzoeken. Je hebt de facelift en de pre-facelift remmen. Ik heb er de facelift onder zitten. (2000-2001) Deze zijn net een tikkeltje groter qua uiterlijk.
Ze zijn inderdaad plug en play op de B6 en B7 (s en rs uitgezonderd natuurlijk)
enige wat je nodig hebt zijn klauwen, schijven en blokken.
Ze noemen het ook wel HP2 remmen. Zitten onder andere ook onder de a6 en a8 van die bouwjaren. Deze remmen passen wel, maar de schijven schijnen weer niet te passen.

Mocht je nog meer info nodig hebben laat het me maar weten :tu:

Heb toen 2 setjes opgeknapt. De pre facelift is ondertussen al weer verkocht

Facelift:
Afbeelding

Pre-facelift
Afbeelding
Update navigatie Tiguan

Ik had niet veel opties..... Ik heb een Tiquan […]

Dat is hem nou juist. Meer heb ik niet te horen ge[…]

Jah dan gw de connector los halen van de dynamo of[…]

Probleem met lege accu is opgelost. Het bleek toch[…]

Heeft ie ook gedaan, de beschadigde velg heeft ie […]

Laadsnelheid (snelladen)

Moet mogelijk zijn. Heeft te maken met temperatuu[…]

Ja gaat prima. Vorig jaar ook aangepast in de spie[…]

Div. Communicatiestoringen

Aan de hand 2 fotootjes met een overzicht van fout[…]