VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Stel hier jezelf en je Seat aan de andere leden voor
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door dre4life86
#2606467
Hallo ik ben André ben zins een jaar trots eigenaar van een seat ibiza cupra 2 uit 1999.
Deze overgenomen van de eerste eigenaar die hem niet meer kon onderhouden en waardoor die een tijd stil heeft gestaan en erg verwaarloosd eruit is gaan zien.Afbeelding toen ik hem net had opgehaald van de rustplaats waar die ongeveer 2 jaar heeft stilgestaan.

het is een cupra met het welbekende abf blok (2.0 16v ook te vinden in golf 3 gti)
Ik heb het hele uitlaat traject vervangen voor rvs zit een ander inlegfilter in voor meer lucht doorvoer. Shortshift ingebouwd dus de schakelweg is met ongeveer 50% ingekort. lichtere pullies race koppeling en lichter vliegwiel. En er zit een schroefset onder. de velgen heb ik wit gedipped. (echt een aanrader voor mensen die een hekel hebben om velgen steeds met moeite schoon te krijgen.)

De auto zelf is niet overnieuw gespoten mochten er mensen zijn die zich dit afvragen. Heb deze zelf gepolijst

Ben er druk mee bezig geweest om hem echt bijna als nieuw te krijgen.
Afbeelding

Afbeelding

ook veel uren bezig geweest aan de golf 1 van mijn broer
Afbeelding

custom deurpanel voor de golf 1
Afbeelding

Afbeelding

Hier een linkje naar meer foto's
https://www.facebook.com/media/set/?set ... ad89837ddc
Gebruikersavatar
door Ramonkelderman
#2606489
Welkom!

Leuke ibi, mooi dat je hem zo opknapt.
Verder nog plannen of origineel laten?
Gebruikersavatar
door hawkeye
#2606519
Welkom, wat een metamorfose voor de Seat, goed dat die gered is, en opvallen doet ie zeker, maar die Golf 1 mag er ook zijn, een stuk nostalgie.
door dre4life86
#2606598
Vooral motorisch pak ik de seat aan, vindt het zo al een leuk model dus uiterlijk zal zo blijven. Wil in ieder geval het blok goed reviseren. En er staan ook nog wat kleine dingen in de planning zoals een nieuw mattensetje , veerpootbruggen en de meeste rubbers door verstevigde poly rubbers te vervangen.
door dre4life86
#2606604
Die koplampen is een kwestie van smaak, ik ben gek op angeleyes. Heb de originele ook nog liggen, dit doe ik bij de dingen die nog goed zijn en vervang bewaar ik het originele nog erbij.
door dre4life86
#2606621
Heb zitten twijfelen over die platen want de voorste was aan vervanging toe omdat die helemaal lelijk en slecht leesbaar was geworden. maar heb die vervangen voor een normale. En die nl sticker zit er al zolang op dat ik die niet zomaar even er weer afhaal en ook mijn tijd nog niet aan verdaan heb. Heb mij meer bezig gehouden met de dingen die mij meer stoorde zoals de handrem hoes die helemaal versleten was, hier kwam elke keer zwarte stukjes leervanaf als je hem vastpakte. heb deze zwarte met rode sticksels via ebay gevonden. over de vloermatten zit ik nog te twijfelen welke ik moet nemen.
Je hebt ze namenlijk met dat er ibiza cupra opstaat en gti 2.0 16v (kleuren zelf te kiezen van de matten sticksels en omranding en plaats van het logo.)AfbeeldingAfbeelding
Update navigatie Tiguan

Ik had niet veel opties..... Ik heb een Tiquan […]

Dat is hem nou juist. Meer heb ik niet te horen ge[…]

Jah dan gw de connector los halen van de dynamo of[…]

Probleem met lege accu is opgelost. Het bleek toch[…]

Heeft ie ook gedaan, de beschadigde velg heeft ie […]

Laadsnelheid (snelladen)

Moet mogelijk zijn. Heeft te maken met temperatuu[…]

Ja gaat prima. Vorig jaar ook aangepast in de spie[…]

Div. Communicatiestoringen

Aan de hand 2 fotootjes met een overzicht van fout[…]