VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door MrKikker
#2608091
Hoi,

Om het zeker te weten toch maar even vragen:

Ik heb een tijdje terug wat problemen gehad met de turbo-aansturing van m'n 1z blok, toen de ECU vervangen, vacuumslangen vervangen, n75 vervangen en LMM diodemod gedaan wat de problemen heeft opgelost.

Sindsdien heb ik echter dat, op vooralsnog willekeurige momenten, ik last heb van overtoeren; rij ik ~60 in z'n 4, trap ik het gas vol in en schiet de toerenteller naar ~3000rpm en blijft daar een paar seconden terwijl de snelheid opklimt. Ik heb echter geen last van een slippende koppeling als ik bijvoorbeeld wegrij in z'n 1, en bovenstaand gedrag is willekeurig; op andere momenten stijgt het toerental evenredig met de snelheid bij dezelfde handeling.

Ik kan een log maken mocht het nodig zijn, maar is dit nou een aftakelende koppeling of niet?
Gebruikersavatar
door MrKikker
#2608110
Oh tis al een tijdje bezig eerlijk gezegd, maar ik zet de koppeling op het lijstje voor de eerstvolgende beurt.
Gebruikersavatar
door MrKikker
#2608134
Ah ik snap, vandaar dat ie dan slipt en (nog) niet in zn 1/2.

Zelf doen lastig? Heb redelijk wat ervaring in een motorruim + een brug.
Gebruikersavatar
door MichielMK2TDI
#2608140
Een brug is zeker handig, de bak moet er helemaal onder uit, een Transmissie krik is ook handig, en je moet je Motorblok op kunnen hangen, omdat je de versnellingsbak steun natuurlijk los moet maken..

Persoonlijk zou ik je aanraden om het de eerste keer samen met een ervaren iemand te doen, de keren erna is easy.

Naar je vliegwiel hoef je in principe niet te kijken, is een enkelmassa bij een 1z en de kosten vallen dus ook wel mee.
Let op het centreren van de nieuwe plaat :tu:
Gebruikersavatar
door MrKikker
#2608141
Michiel16Vmk2 schreef:Een brug is zeker handig, de bak moet er helemaal onder uit, een Transmissie krik is ook handig, en je moet je Motorblok op kunnen hangen, omdat je de versnellingsbak steun natuurlijk los moet maken..

Persoonlijk zou ik je aanraden om het de eerste keer samen met een ervaren iemand te doen, de keren erna is easy.

Naar je vliegwiel hoef je in principe niet te kijken, is een enkelmassa bij een 1z en de kosten vallen dus ook wel mee.
Let op het centreren van de nieuwe plaat :tu:
Klinkt haalbaar, gaat sowieso iemand bij zijn. Thanks voor de tips!
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#2608148
Ow ja, als je de set bij boelm haalt, scheelt het nog wat knaken in de zak, kun je mooi een paar kratten Amstel voor halen..

3000332001 is het nr van de set..

Kijk maar eens op de site, in de automaterialenzaak ben je een stuk meer kwijt.
Gebruikersavatar
door MrKikker
#2608152
MK2-VRT schreef:Ow ja, als je de set bij boelm haalt, scheelt het nog wat knaken in de zak, kun je mooi een paar kratten Amstel voor halen..

3000332001 is het nr van de set..

Kijk maar eens op de site, in de automaterialenzaak ben je een stuk meer kwijt.
Oh das een nette prijs! Thanks voor de tip :tu:

Garage kan niet vinden waarom lamp niet brand. Lam[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Check deze video :tu:

Elevate your dating game with the top site for has[…]

navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]