VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2612096
Beste Golf (ex)bezitters,

Momenteel rij ik een Peugeot 307 hatchback 1.6 benzine uit 2003, en ben alvast opzoek naar een nieuwe auto.

Ik heb de Golf op het oog maar twijfel welke ik moet nemen.

Een Golf 5 is natuurlijk het goedkoopste van de 3. Maar ze zijn al wat ouder en wie weet komt er over een jaar of twee weer een nieuwe golf en dan zit ik al met een 3 generatie oudere golf. Daarnaast vind ik de upgrade van een 307 naar een Golf 5 redelijk klein.

Een Golf 6 zou ik binnen een half jaar ook kunnen betalen (moet even door sparen). Voor zover ik weet heeft de Golf 6 hetzelfde onderstel als de Golf 5. Natuurlijk ziet die er van buiten en binnen behoorlijk anders uit, maar ik vind het raar om in een auto te rijden die eigenlijk gemaakt is omdat de productie van de Golf 5 te duur was. Dus rij je eigenlijk een soort van Golf 5,5

Een Golf 7 is momenteel simpelweg te duur voor mij. Ik vind het interieur wel ietjes mooier dan bij de Golf 6 en het uiterlijk net iets strakker. Ook is deze zuinig etc. etc. Maar momenteel voor mij te duur.

Mijn budget is rond de 11.000 euro (Daarvoor wil ik een 1.2 of 1.4 benzine motor met ongeveer max 150.000 km)

Eigenlijk heb ik twee vragen:
1. Denkt iemand te weten binnen hoeveel maanden/jaren de Golf 7 rond de 11.000 gaat kosten. (want dan kan ik overwegen om daar even op te wachten zodat ik een Golf 7 kan kopen)
2. Is er enig idee wanneer de Golf 8 aangekondigd wordt.

update edit: Natuurlijk sta ik ook open voor suggesties waarom ik voor een bepaalde Golf moeten gaan o.i.d.
#2612187
Hallo en welkom met je vraag. Het is wel een vraag waarmee je je wellicht heel wat reacties op de hals haalt. Ieder individu heeft zijn plussen en minnen over de Golf, de een nog meer dan de ander, uiteindelijk bepaal jij wat het gaat worden. Belangrijkste voor jou is denk ik het budget wat je hebt voor de aanschaf van een Golf. Laat je goed voorlichten, heb je een Golf op het oog, neem iemand mee die er ook kijk op heeft. Succes.
#2612191
Hey hawkeye,

Bedankt voor je reactie. Ik begrijp dat ik wat rare replys kan krijgen.

Ik kan mijn twijfel maar moeilijk onder woorden brengen. Ik probeer het nogmaals.

Een golf 5 is simpelweg te oud (voor mij), tenzij deze echt veel betrouwbaarder is qua motor etc. dan de 6 en 7.

Een golf 6 is nog te betalen (in mijn situatie) maar voelt voor mij een beetje als een S versie van de iPhone. je hebt een iPhone 5 (Golf 5) en dan de iPhone 5s (Golf 6). Dan ben ik zo iemand die liever op de iPhone 6 wacht ook al duurt dat even en kost dat meer.
Ik zeg niet dat er iets mis is met de Golf 6, ik vraag me alleen af of het een volwaardige upgrade is ten opzichte van de golf 5.

Maar dan zit ik wel met een vraag, is de Golf 7 wel veel beter dan de Golf 6, is het het wachten totdat die rond de 11.000eu zakt wel waard? (Uiteraard is dan hoogstwaarschijnlijk de Golf 8 al uit)
En dan beter in de zin van motor, wegligging, zuiniger etc. Ik heb het het niet over een radio of de speakers.

Ik zit dus meer te twijfelen over de betrouwbaarheid van de golf 6 en 7. Qua looks vind ik ze niet zoveel verschillen en vind ik het niet erg om een Golf 6 te nemen, maar het gaat meer over betrouwbaarheid van de motor en de rest. (1.2 en 1.4 benzine motoren).

(Deze onzekerheid komt ook een beetje door de Peugeot die ik nu heb, gok ik)
#2613448
Probeer eens te kijken naar een VW Golf 6 Style. Gemaakt in 2011 en 2012.
Voor foto's moet je even naar mijn kennismakingsitem:
http://www.vwforum.nl/even-voorstellen- ... 83844.html
Ik ben er uitermate blij mee! En heel kompleet met mooi Dashboard, 16 inch velgen, grill van duurdere Golf. Let op: De originele radio (...310) heb ik vervangen door een 1 din model, waardoor ik mijn navigatiesteun kon plaatsen.

Succes met je zoektocht.


Groet Bart
#2613662
@Bart 6
Welke motor heeft die golf 6 style uit 2011/2012
En waar staat style voor? is neem ik aan een uitvoering, welke opties heeft deze ongeveer.

@Fritsdeblitz
helaas geen geld voor een GTI, was het maar zo een feest

Ik zoek wel een model met multifunctioneel stuur, auto airco, 6 versnellingen, 5 deurs, alle ramen elektrisch.
Als ik het goed heb is dat meestal een highline, of heb ik dat verkeerd?
#2613670
Wat zit er in een Golf 6 Style?
Heel veel!
Dashboard van Highline, evenals de Grille. Motor is de 1.2. TSI 105 PK 6 versnellingen vooruit, één achteruit. Leuk geluid bij optrekken, voor de rest wel iets beter hoorbaar dan bv mijn voorgangers, de Golf 5 TDI en Golf 6 Plus
Mistlampen voor met bochtverlichting
Midnight blue gekleurd (o.a.)
Kuipstoelen, allebei in hoogte verstelbaar, Skiluik
Radio RNS 310 Geen navigatiesysteem
5 deuren
Zijbumpers (term van moeders) deurbeschermers dus
16 inch velgen
Climate Control, Airco
Geen stuur met knopjes
Voorramen elektrisch

Google maar eens met zoekterm "VW Golf 6 Style", dan kom je ze in alle prijsklassen tegen.

Veel succes!
#2613900
@Bart6

Bedankt voor je uitgebreide bericht.

Elektrische ramen voor en achter is voor mij echt een must.
En een multifuntioneelstuur ook. Ik ben er zo gewend aan geraakt dat ik mijn huidige radio zelden aanraak.
Weet er iemand of het mogelijk is om later een multifunctioneelstuur in te bouwen in een auto die dat niet heeft?

Voor de rest klinkt de golf 6 style ontzettend goed qua opties/mogelijkheden.

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.