VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2614784
Wie o wie ?

Vandaag waterpomp (+dbriem) vervangen met werkplaats handboek , distributie riem op advies spanning gezet ( kwartslag tussen duim en wijsvinger )
Motor gestart en nog steeds janken net als met de oude waterpomp , gegoogled " riem losser zetten" , dat dus geprobeert hij loopt erbijna af (bijwijze van) maar nog steeds dit gierende geluid , dynamo in elke situatie los gehad dus die is het niet , het komt echt bij de waterpomp vandaan , wat zou dit nu kunnen zijn ? ( uiteraard wel eerst systeem gevult voordat ik starte )
Iemand dit probleem weleens opgelost ?

Mvg Boudewijn
Alvast bedankt voor de reacties
Laatst gewijzigd door SweetlakeccGolf op 09 dec 2014 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
#2614794
Eehm mischien lucht in je koelsysteem? Niette lang laten gieren, want das niet bepaald goed voor de pomp. Knijp alle koelslangen in om de luchtbellen te verwijderen . Kan ook zijn dat er een verstopping in het systeem zit bv radiateur of thermostaat.als je KVS nineau is gedaald ff weer bij vullen.succes :tu:
#2614806
voorzee schreef:Eehm mischien lucht in je koelsysteem? Niette lang laten gieren, want das niet bepaald goed voor de pomp. Knijp alle koelslangen in om de luchtbellen te verwijderen . Kan ook zijn dat er een verstopping in het systeem zit bv radiateur of thermostaat.als je KVS nineau is gedaald ff weer bij vullen.succes :tu:
Thnx , vergeten te vermelden maar ook dat is allemaal gedaan , alles door geblazen/gespoten , 100% alle lucht eruit.
#2614833
Maakt niet uit, je weet wel cker dat je circulatie hebt? En dat de motor netjes op temp komt?

Heb dezelfde situatie een keer meegemaakt met m'n 8 Klepper pf, nieuwe pomp erop. Giert in het begin wat en na verloop van tijd verdween het. Weet nog steeds niet wat de oorzaak is geweest.
#2614873
voorzee schreef:Maakt niet uit, je weet wel cker dat je circulatie hebt? En dat de motor netjes op temp komt?

Heb dezelfde situatie een keer meegemaakt met m'n 8 Klepper pf, nieuwe pomp erop. Giert in het begin wat en na verloop van tijd verdween het. Weet nog steeds niet wat de oorzaak is geweest.
Motor komt idd netjes op temperatuur , vin slaat optijd /juiste temp aan , en ik heb zeker circulatie dat hebben we ook al gechecked .
Mijn collega met 1.8 mk1 cabrio heeft zelfde probleem , hij stoort zich er niet aan en rijdt er al 5 jaar mee , maar dat terzijde

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.