VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
door Golfdriver91
Hoi leden

Mijn auto was banden vervangen en thermostaat.
En reed ik onderweg naar me vriendin.
Bij stationair en lage toeren rijden werkt stuurbekrachtiging niet.
Alleen bij hoge toeren bij boven 3000 toeren dan doe hij wel.

Ik heb sbk olie gekeken die stond op max peil.

Weet iemand iets?
Michiel16Vmk2 schreef:Pijl het olienivo eens, bij zowel te weinig als teveel olie gaat ie raar doen, ik heb nog wel een pomp voor je voor het geval die stuk is..
Mk3 st bekr pompen zijn allemaal hetzelfde neem ik aan.. :tu:
Ik zie stuurbekrachtiging peil staat precies maximum !!
Waar woon je? Anders kan k effe langs komen als het kan?
ik woon in noord holland :LOL: niet echt ff om de hoek voor jou... maar staat die echt helemaal tegen de max aan, of iets er overheen of er gewoon onder?

Mijn ervaring gewoon in het midden tussen min en max houden.. ik heb hetzelfde gehad ;) na wisselen van velgen had ik opeens raar geluid en raar gevoel in mn stuur, wat olie afgetapt en het was weer zoals het hoort :tu: en dat terwijl 4 maanden voor de velgwissel er niks aan de hand was!
Michiel16Vmk2 schreef:ik woon in noord holland :LOL: niet echt ff om de hoek voor jou... maar staat die echt helemaal tegen de max aan, of iets er overheen of er gewoon onder?

Mijn ervaring gewoon in het midden tussen min en max houden.. ik heb hetzelfde gehad ;) na wisselen van velgen had ik opeens raar geluid en raar gevoel in mn stuur, wat olie afgetapt en het was weer zoals het hoort :tu: en dat terwijl 4 maanden voor de velgwissel er niks aan de hand was!
Nou er zijn nieuwe voor banden vervangen 215/40/17 inch.
En doen opeens doe hij raar.
Precies op max streepje.
Michiel16Vmk2 schreef:Dan denk ik dat er net teveel olie inzit ;) had ik ook.. Je kunt 'm aftappen.. Of met een SCHONE poetsdoek olie uit je reservoir halen door de olie in de poetsdoek te absorberen :mrgreen: niet de beste manier, maar het werkt wel :tu:
Ik kan naar jou komen als je dat wilt. Ik zou fijn vinden als je voor mij helpt dan neem ik wat pilske voor jou mee :tu:
Golfdriver91 schreef:
Michiel16Vmk2 schreef:Dan denk ik dat er net teveel olie inzit ;) had ik ook.. Je kunt 'm aftappen.. Of met een SCHONE poetsdoek olie uit je reservoir halen door de olie in de poetsdoek te absorberen :mrgreen: niet de beste manier, maar het werkt wel :tu:
Ik kan naar jou komen als je dat wilt. Ik zou fijn vinden als je voor mij helpt dan neem ik wat pilske voor jou mee :tu:
ik denk dat je voor een probleempje met je stuurbekrachtiging de hulp vast dichter bij huis kunt vinden ;) ik wil je wel helpen natuurlijk, maar lijkt het je niet een beetje overdreven om helemaal hierheen te komen 8)
Oke snap ik,

Ik heb vw garage gevraagd over informeert.
Die zeggen me nieuwe bande veel te breed veroorzaak stuurbekrachting niet goed.
die zeggen mijn auto is maximaal breedte is 205 voor deze banden.
Maar ik ben overheen maximaal is 215! :SCRATCH:

dus is mijn fout? :shock:
door Dopie
als je laag ga en bredere banden krijg je Powersteering het wel wat zwaarder mee.
ik weet niet welken maat velgen je rij? want van 205 naar 215 moet niet echt veel uitmaken.

Het kan inderdaad zomaar zijn dat je pomp gaar is.

als je stil sta en je gooi het stuur om bekrachtig die dan niks of slecht? auto heeft het vanuit stilstand altijd zwaarder dan vanuit een rollende auto.
en als je boven de 3000 rpm gas geeft vanuit stilstaand doet die het wel?

Tip: controleer je banden spanning! kan ook veel schelen.
:tu:

(in het vervolg denk even aan je zinsopbouw want iedereen lach wel om die verhalen maar ik kan het niet lezen :SCRATCH: )
Dopie schreef:als je laag ga en bredere banden krijg je Powersteering het wel wat zwaarder mee.
ik weet niet welken maat velgen je rij? want van 205 naar 215 moet niet echt veel uitmaken.

Het kan inderdaad zomaar zijn dat je pomp gaar is.

als je stil sta en je gooi het stuur om bekrachtig die dan niks of slecht? auto heeft het vanuit stilstand altijd zwaarder dan vanuit een rollende auto.
en als je boven de 3000 rpm gas geeft vanuit stilstaand doet die het wel?

Tip: controleer je banden spanning! kan ook veel schelen.
:tu:

(in het vervolg denk even aan je zinsopbouw want iedereen lach wel om die verhalen maar ik kan het niet lezen :SCRATCH: )
`
Nou..... ik zal effe duidelijk maken.
Mijn huidige banden was 195/40/17
Ik had nieuwe banden eronder gedaan. 215/40/17
Als ik stilstaan en stationair dan kan ik niet sturen te zwaar en krijg ik geen stuurbekrachting en als ik rijd onder 3000 rpm stuur ook hetzelfde zwaar. en als ik boven 3000 rpm dan kan ik gemakkelijk sturen.
Volkswagen Polo 6R 2009 EPC probleem

De auto is al uitgelezen en alles wat rood was in […]

Ik weet niet op welk platform de Caddy uit 2020 zi[…]

Die heb ik al vervangen. Beide antennekabels waren[…]

De sensor die onder de motorsteun zit is nr. 01M92[…]

Ik kan dat topic niet meer terugvinden over een mo[…]

Allereerst welkom op dit forum... wordt op prijs g[…]

https://www.kleinanzeigen.de/s-032145169q/k0 Je[…]

Gestolen Polo T-833-SH

Beste leden, Helaas heeft iemand weer niet met zi[…]