VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Stel hier jezelf en je Audi aan andere leden voor
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2616578
Hallo allemaal,

Een tijdje terug hier actief geweest met een Polo 86c coupe, erg leuk karretje maar toendertijd toch verkocht. Nu is er een nieuw bolide... Een Audi 80 B2 sedan uit 1986 met een 1.6 benzine onder de kap. De Audi is zo goed als roestvrij, heeft 180xxx gelopen en is over het algemeen in behoorlijk goede staat.

Minpuntjes zijn :
- De koppeling, deze moet vervangen worden. Staat op de planning voor de kerstvakantie.
- De bestuurdersstoel. Er is (waarschijnlijk in de jaren 80/90 ergens) een vervangingsstoel in gekomen, waarschijnlijk pas gemaakt voor de bestuurder toen. Deze stoel is echter niet in hoogte verstelbaar en zo ontiegelijk laag dat ik met mijn 1.75m net nog een beetje naar buiten kan koekeloeren. Ik ben dus opzoek naar een originele bestuurdersstoel.

Afbeelding

Vragen voor nu :
Weet iemand een adres waar ik een goede kans maak op een bestuurdersstoel in dezelfde kleuren als de rest van mijn interieur (beige/grijs achtig) ? Ik ga van het weekend even langs de sloop, kijken of er toevallig een B2 staat met nog wat interieur delen.

Groeten!
#2616708
Hallo en welkom met je mooie Audi, ziet er netjes uit. Voor je zoektocht kan ik je wat namen geven: de Witte boerderij in Ede, Brabebo in Mijdrecht, VAS autodemontage in den Dolder, van Rijn & Co in Ankeveen, en over de grens: Hans van der Horst in Glanerbrug. Wellicht een optie om een foto te plaatsen van het interieur. Succes en hou ons op de hoogte met je Audi, (heb er ook een aantal gehad, o.a. een Silver Special uit 1981).
#2616838
Bedankt voor het welkom Hawkeye! Ik maak binnenkort even wat meer foto's en zal de door jou genoemde bedrijven eens contacten. Wellicht zit er net die ene stoel tussen, dank daarvoor!

Nog even een vraag. Ik kom verschillende informatie betreft de steekmaat van mijn auto tegen, op de ene site staat 4x100 en de andere 4x108. Wat is nu juist ?
#2620020
Helaas geen foto's.. Ik zal het proberen uit te leggen!

De koppeling zit gemonteerd en de versnellingsbak kom tot ongeveer 1.5 cm goed naar het blok toe. Vanaf dat punt is er geen beweging meer in te krijgen. De bak zit er recht voor en de gaten voor de bouten zitten ook tegenover elkaar.

De boosdoener is, denk ik, een asje met een tandwiel naast het vliegwiel. Het lijkt mij dat de tanden van dit tandwiel in de tanden van het vliegwiel moeten grijpen.

Er is een werkplaatshandboek onderweg dus ik hoop het snel af te kunnen maken.

Het helpt ook niet echt dat ik geen brug tot m'n beschikking heb en dus slechts de ruimte heb die een opgebokte auto mij geeft.
#2623911
Gisteren de Audi op de brug gehad en de versnellingbak vloog er werkelijk onder. Dat is dus opgelost!
Nu is alleen het ''kogelgewricht'' van de versnellingspook kapot, heeft iemand enig idee waar ik dat onderdeel zou kunnen vinden ?

Het is de 2 delige plastic kogel onder aan de versnellingspook.
Update navigatie Tiguan

Ik had niet veel opties..... Ik heb een Tiquan ui[…]

Jah dan gw de connector los halen van de dynamo of[…]

Probleem met lege accu is opgelost. Het bleek toch[…]

oliedruk is te laag maar de pomp sluiten ze uit? V[…]

Heeft ie ook gedaan, de beschadigde velg heeft ie […]

Laadsnelheid (snelladen)

Moet mogelijk zijn. Heeft te maken met temperatuu[…]

Ja gaat prima. Vorig jaar ook aangepast in de spie[…]

Div. Communicatiestoringen

Aan de hand 2 fotootjes met een overzicht van fout[…]