VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2617089
Ik heb een vreemd probleem met mijn Golf CL 1.6D automaat uit 1986...
Starten is nooit een probleem, alleen als je langer dan een minuut of 5 stilstaat, start deze absoluut niet meer! Startmotor gaat rond de eerste 2 tellen, en dan heel langzaam, totdat deze wegvalt. Na 2 of 3 pogingen is de accu zo leeg, dat hij helemaal niets meer doet....het gekke is, als je geduld (en tijd!) hebt en je wacht tot je weer moet voorgloeien, start hij altijd probleemloos!

De accu is goed (2 jaar geleden nieuw) 3 weken geleden is de atf olie vervangen, grote beurt met V-snaar, nieuwe gloeibougies, dynamo doorgemeten, die is ook goed.

De garage zegt dat de startmotor defect is, maarre...dat heb ik wel eens met een andere auto gehad, maar dan kan je echt never nooit meer starten!

Bovendien ben ik geschrokken van een ruilstartmotor, 400 euro?!? De garage zegt dat dat komt omdat de combi diesel-automaat zeldzaam is, en een speciale startmotor nodig heeft. Maar ik twijfel dus ook aan de diagnose! Iemand tips/ervaringen?
#2617413
Als ik op google afbeeldingen kijk, ziet een automaat starter er heel anders uit dan een handmatige bak.
Dus misschien dat ze daarom duurder zijn?
Zoek eens op een verkoop site (zoals boelm,winparts...) een startmotor van een automaat.
Normaal gezien hebben ze dat daar liggen.
#2617432
Als je klok en tijd weg valt is heeft dan geen ruk met de startmotor te maken.

Ik denk eerder een slecht contact in de bedrading, denk dan van accu naar startmotor of massa kabel naar chassis / bak..

Accu kapot kan ook nog, dat hij pas 2 jaar is zegt ook totaal niks..

€ 400,- voor een startmotor is absurt teveel..Laat dan je oude reviseren, is hij ook weer nieuw en ben je nog minder dan de helft kwijt.
#2617957
Dank jullie wel, dat met die massakabel ga ik zeker eerst proberen, het is een automaat, als ik kap om de automaat hendel haal, kan ik er dan bij? baad het niet... De accu is doorgemeten en goed. Al met al vrees ik toch dat het de startmotor is, hoewel deze dus warm juist teveel vermogen levert, blijkbaar. Vandaar dat de accu dat ook heel snel leeggetrokken wordt.
#2617963
opeendagkoopjeeenvw schreef: hoewel deze dus warm juist teveel vermogen levert, blijkbaar. Vandaar dat de accu dat ook heel snel leeggetrokken wordt.
Startmotor levert helemaal niets,neemt inwendig juist het vermogen op,is een wezenlijk verschil. En aangezien de startmotor een lekker warm plekje heeft bij de uitlaat/motor zal dit alleen maar meer bijdragen aan het defect bij warme motor.
#2618154
Ranchdude, puur technisch heb je gelijk, ben nog even in de materie gedoken: de startmotor geeft teveel vermogen bij een warme start, hij "denkt" dat er voorgegloeid moet worden, waardoor de gloeipunten teveel warmte krijgen. Dan start deze niet...de motor kan geen "wisselende" spanningen meer leveren, en levert altijd het hoogste vermogen. En trekt dus ook heel snel de accu leeg! Tijd voor een andere...helaas ook een dure, maar ik hoor graag waar je goedkoop een betrouwbare(ruil) startmotor kan krijgen. De diesel-automaat heeft inderdaad een speciale nodig..
#2618388
opeendagkoopjeeenvw schreef:Ranchdude, puur technisch heb je gelijk, ben nog even in de materie gedoken: de startmotor geeft teveel vermogen bij een warme start, hij "denkt" dat er voorgegloeid moet worden, waardoor de gloeipunten teveel warmte krijgen.
:SCRATCH: :SCRATCH: Als jij het maar snapt.Revisiebedrijf ergend bij jouw in de buurt kan dit waarschijnlijker veel schappelijker doen i.p.v. €400,- af te tikken.VAS in R,dam kan dit erg goed uitvoeren voor een mooie prijs.
#2618450
Hahaha, Ik schreef: "Ranchdude, puur technisch heb je gelijk, ben nog even in de materie gedoken: de startmotor geeft teveel vermogen bij een warme start, hij "denkt" dat er voorgegloeid moet worden, waardoor de gloeipunten teveel warmte krijgen." maar bedoel natuurlijk dat de gloeicontacten te veel VERMOGEN krijgen!

Accupolen zijn los geweest, opgeschuurd en ingevet.Accu is doorgemeten. Zit alleen nog met die aarding van de bak...als iemand weet waar dat ding zit...

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.