VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
#2617543
Beste mensen!

Mijn auto liep slecht, accelereerde voor geen meter, 0 vermogen en hobbeld met constante snelheid alsof je op een hobbelige weg rijd maar liep perfect stationeer.

Nu is de gasklep gereinigd en heeft die weer zijn volle vermogen en rijd als een speer maar nu schommelt die heel erg in stationeer toerental als die warm is.. Valt nog net niet uit.. En hobbelt ook of schockt, moeilijk uit te leggen.. Ook alleen als die warm is, daarom sluit ik ophanging etc uit.. Dan zou die altijd hobbelen. Klep is ook opnieuw ingeleerd en 170km mee gereden.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Gaat om een golf3 1.4 benzine 1997 met een AEX motor.

Groetjes,

Buck
#2617605
Dit was direct na het schoonmaken en inleren?
(Heb er niet gek veel verstand van maar ga mn gasklep morge ook schoonmaken)
Ik denk, en dan neem ik aan dat het gelijk na het schoonmaken is.. Dat je vacuum slangetjes niet goed terug gezet zijn. Of mischien ergens valse lucht?

Nu weet ik dat je met een brommer een valse lucht test kan doen en dat is : met deo langs het systeem spuiten en als hij dan 'beter' of anders gaat lopen je dan valse lucht heb..

LET OP : ik weet niet zeker of dit met een auto ook zo is maar lijkt me hetzelfde principe?

Koud heeft hij dit niet?
#2617620
Precies na het schoonmaken liep die niet meer goed stationeer.. Gasklephuis is helemaal eraf geweest. Omdat die niet meer stationeer liep is die ook opnieuw ingeleerd zonder succes..

Valse lucht trekt die niet, kan inderdaad getest worden zoals je beschrijft! Dan alleen met remreiniger ipv deo.

Koud indd geen probleem; verklaring van een vriend is dat die in de warmloopfase de stappenmotor niet gebruikt. Vacium slangetjes waren ook goed..
#2617750
Kan het met de lambda sonde te maken hebben? Auto is vandaag weer nagekeken, klep opnieuw ingeleerd maar zonder resultaat. Met uitlezen geeft die aan lambda sonde..

Zoja, kan ik deze dan doorverbinden met een bepaalde weerstand? Bij motorfietsen kan dat namelijk wel haha..

Nieuwe lambda/kat is namelijk vrij prijzig denk ik...
#2617759
Ik weet t (hoop ik dan heel erg hard)
Na het schoonmaken is je stationair.. Ervoor wel..
Dus het komt dan door het schoonmaken lijkt mij?
Jij heb een andere motor als mij maar bij mijn 2E die ik vandaag schoongemaakt heb..
Is hij een stuk vlotter gaan lopen MAAR stationair schommelt hij nogsteeds iets
Dat probleem zit m 'denk ik' in de by pass (regelt apart van de gasklep zn stationair)
Ik hoor m ook tikken.
Na 96 zit die by pass zegmaar in je gasklep.. Dus mischien met schoonmaken iets daarin gekomen?
.. Oplossing : nog een keertje schoonmaken denk ik, ik heb echt elk klein plekje hoekje buisje enz enz gehad en juist daar komt toch best veel uit..
Margoed dat denk ik dan xd zou ook netzo hard nie daaraan kunne ligge mja je weet t nooit
#2618338
Ik heb hem nog eens schoongemaakt, zonder resultaat. Pakking oftewel oring onder het gasklephuis is ook nog prima..

Ik heb wel al op meerdere forums gelezen dat het ook kan komen door de PCV klep ofzoiets? karterontluchting??

Maar geen idee waar ik dat ding vind.. Enige wat ik kon vinden is dit vreemde ding op de foto's, maar denk niet dat het dat is..

En een filmpje hoe de motor draait, misschien hoort hier iemand iets op (wel zonder filter)
http://youtu.be/y4sZcv-KDVQ

Afbeelding


Afbeelding
#2619138
Ik heb ook echt geen idee..
Lees jij hem thuis uit? Is dat 'makkelijk' en wat heb je daar voor nodig?
Over de carter ontluchting,
Toen ik me gasklep ging schoonmaken heb ik ook de carter ontluchting los gehad
En kwam toen een kapot rubbertje tegen tussen het kleppendeksel en de oliedrukregelaar..
Heb hem toen ook gelijk vervangen dus kan zo niet zeggen of hij daardoor beter is gaan lopen

Bij de garage zei hij ook dat ze veel kapot gingen dus mischien dat even checken? Veel werk was het niet :)

Is hij na het vervangen van je lambda sensor beter gaan lopen of niet?

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.

Ik heb dit bij mijn seat leon 5f aan de binnen kan[…]