VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Tuning en Styling van Golf & Jetta VI, VII
door eriktimmerman
Hallo,

ik heb op mijn golf vi, inparkeerhulp met pdc.
nu kun je links en rechts wisselen met de richting aanwijzer, maar
hoe krijg ik hem van file parkeren naar gewoon inparkeren ?

gr erik
door Fritsdeblitz
Wil deze ff volgen heb dat systeem ook wist niet eens dat dit kon haha

En eerlijk gebruik het systeem nooit ook
door Mari
Zoiets staat meestal in de handleiding toch?

Staan verschillende filmpjes op youtube, vaak alleen van "fileparkeren"... maar als je even verder zoekt vind je ze ook waar het "normaal" parkeren aan bod komt:

https://www.youtube.com/watch?v=Yl6ri2CdvkU

Italiaans is niet mijn sterkste kant, maar volgens mij activeer je dit door de parkeerhulp te activeren en vervolgens de mode te selecteren...

Zou zeggen probeer het eens uit, mijn auto heeft deze optie niet dus...
door danny20danny
Is dit niet hetzelfde als de 7? Bij mij moet ik 1x drukken voor file en 2 x voor in een vak. En met de richting aanwijzer bepaal je de kant links of rechts
door bjkli
werkt dit ook bij een golf 6, heb in het begin paar maal voor te testen het gebruikt maar ik vind manueel parkeren makkelijker eer je park assist in gang te zetten , dan rij je te snel dan is die plek niet goed dan neemt hij nie de plek die jij wil , ik vind toch dat deze systeem voor gehandicapte of mensen die niet kunnen parkeren is, echte mannen parkeren met hun spiegels over and out.
door danny20danny
bjkli schreef: , ik vind toch dat deze systeem voor gehandicapte of mensen die niet kunnen parkeren is, echte mannen parkeren met hun spiegels over and out.
Ja daarom zit er ook iedere keer een trekhaak in mijn kentekenplaat :GRR: er zijn maar verdomd weinig mensen die op de dag van vandaag kunnen rijden
door bjkli
heb me rijbewijs sinds 1994 en toen was parkeren zo moeilijk voor je rijexamen als je daar al niet voor slaagde mocht je niet op de weg.

nu verleden maand met me neefje voor zijn praktijk examen gebracht, hij moest gewoon acter een auto vooruit parkeren , en dat was het kwa parkeren man man bij ons was da nie vroeger, je moest zeker 4 a5 maneuvers uitvoeren waar amper de auto paste je had niet veel spel, maar je leerde de techniek van te parkeren wel, nu kunnnen ze dat niet als ik zie achteruit parkeren met spiegels de moment wanneer je juist je stuur moet gaan draaien enz. . . . .
door eriktimmerman
Hallo

het schijnt inderdaad te kunnen door twee keer de knop in te drukken.
alleen kan dit niet bij alle types.
Mijn golf is van 2011 en kan het niet.

gr erik
door bjkli
mijn golf is ook van 2011 en uit nieuwsirigheid heb ik dit eens getest 2x of 1x of 10x op de park assist knop geduwd en dit werkt niet.

heb van voor en achter parkeersensoren dus snap niet dat het niet kan!

misschien is dit een verborgen optie die via vagcom moet worden aangezet.

is leuk als je u auto gaat verkopen dat je kunt laten zien van heb dit en dat als optie.
door danny20danny
De golf 6 heeft geen achter sensoren voor de park assist die zitten alleen voor, tenzij er natuurlijk het een en het ander achteraf is ingebouwd.
Welke knopjes heb je voor het parkeren 1 of 2 ?
door eriktimmerman
Mijn golf heeft, volgens mij orgineel ook parkeersensoren achter.
deze komt wel uit duitsland.
weet iemand of dit inderdaad ergens in te schakelen is?
ik heb volgens mij maar 1 knop.
door danny20danny
Nee dan gaat het nie je moet er 2 knoppen hebben en de park assist sensoren zitten aan de zijkanten bij de wielen.
knop 1is de parkeersensoren p met driehoek teken geloof ik
Knop 2 is de park assist dat is een p met een stuur
Radiator slaat niet aan

Even een serieuze toer gemaakt, auto heeft het laa[…]

Hoi allen :), Ik hoor sinds kort een gekraak/ clu[…]

@Mari Een laatste update..... De software van […]

Handleiding VW Tiguan

Beste, ikzelf heb ook een tiguan van 2020 uit dui[…]

Foto’s:

Je moet idd gaan nadenken waar kvs en olie bij el[…]

Allereerst welkom op dit forum... Website van Ger[…]

Turbo 1.4TSI Stuk