VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Stel hier jezelf en je Audi aan andere leden voor
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Jellezwolle
#2620420
Hallo allemaal!

Ik zal me eerst even voorstellen,

Ik ben Jelle van den Berg,
ben 20 jaar jong en woon in Zwolle.
Mag mezelf motorfietstechnicus en autotechnicus noemen en ben nog bezig met mijn studie eerste autotechnicus.
Ondertussen al een paar jaartjes bezig met vw's.

Misschien dat sommige van jullie me wel kennen van mijn vorige project,
een polo 6n met een g40 er in:

Afbeelding

Die heb ik intussen verkocht.
Daarvoor is er een Audi 100 van 1973 terug gekomen.

Hier wat fotos van hoe die er bij de vorige eigenaar bij stond:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoals je kan zien is het geen nette auto,
er moet dus genoeg aan gebeuren.
Ik ben wel erg blij dat de auto zo goed als compleet is.

Vandaar dat ik de auto dus ook gekocht heb en vanuit amsterdam naar mijn sleutelruimte aan de andere kant van het land heb gebracht!

Afbeelding

Nog een foto met de blije eigenaar er naast! :thumbup:
Afbeelding

Afbeelding

En hier veilig aangekomen op zijn plekje waar die de komende tijd ook niet weg zal komen!
Afbeelding


Mijn idee is om de auto zo goed mogelijk weer op te knappen naar originele staat. Natuurlijk zal er dan wel een set dikke wielen en air onder moeten komen, maar dat is van latere zorg.

Voor mezelf heb ik de deadline gezet op zomer 2016, we zullen zien of ik het red!

Als er mensen zijn die informatie, onderdelen, handige links of wat dan ook hebben over dit type audi hoor ik het graag!

Ik ga proberen jullie zo veel mogelijk op de hoogte te houden van alle vorderingen!
Gebruikersavatar
door DeepCBassGTI
#2620485
Ben benieuwd wat je er van maakt :tu:
Gebruikersavatar
door hawkeye
#2620505
Hallo en welkom met de Audi, een echte klassieker, hopelijk zien we die weer (zoveel mogelijk) in originele staat weer op de weg. Hou ons op de hoogte met veel info en foto's.
Gebruikersavatar
door Ramonkelderman
#2620509
Gaaf ding! Verder nog plannen mee buiten het restaureren?

Leuk die polo ook.

Succes. :tu:
door pologolfje
#2620897
In Venlo bij heinen motors staan 2 van deze audi,s als je nog onderdelen zoekt.
Ze zullen er wel niet lang meer staan maandag of dinsdag beginnen ze met persen van het terrein
door Noot
#2628104
Aha, hier is dus deze Audi heen gegaan.

Kan je wel vertellen, zeeeer veel werk. Was zelf nog geintresseerd en bij deze man geweest.
Maar daar moet links en rechts veel gelast worden.
Plaatwerk is zéééér schaars en ook onderdelen. Bij de latere types 100 is veel slechter staal gebruikt, omdat er toen een staal te kort was, Je moet goed de adressen kennen binnen deze wereld. Een simpel rubber voor bijvoorbeeld de tankvul hals word al een probleem.
Je moet er een sloper bij hebben om het allemaal rijdend te houden, tenzij je alles, maar dan ook alles vernieuwd.

Hopelijk gaat het je lukken deze te redden.

Dit is mijn Audi.. Moet links en rechts nog wel wat gelast worden, maar dat houd je bezig.
Het is een Audi 100S van 03-1971 bijna alles is origineel en vernieuwd.
AfbeeldingDR-70-88 by Gerjan Noteboom, on Flickr


Hier is mijn Audi 100 C1 register:
https://flic.kr/s/aHsjJ1uKsz

Ik ga dit volgen...
door Jellezwolle
#2629062
hoi allemaal,

bedankt voor de toffe reacties!
het project is afgelopen weekend even helemaal de andere kant op gegaan....


ik heb van het weekend namelijk 3 audi 100's gekocht en ook nog een hele bult onderdelen :SCRATCH:
dus aan onderdelen kom ik niet meer te kort. 1 van de drie is in redelijke staat, dit is ook een 72er en heeft net een ander neusje, die wou ik gaan gebruiken als nieuwe basis.

de andere is ook een rode uit 73 en is kats en kats verrot en dus rijp voor het oud ijzer! maar hier zitten dan wel weer wat goede onderdelen op en aan!

de laatste is een witte waarvan ik het bouwjaar nog niet weet, deze kan ik over een maand of 2 ophalen, samen met nog een heleboel onderdelen.

veel meer heb ik jullie nog niet te vertellen. hier nog wel een foto van hoe we onze loods zaterdagnacht na het ophalen van 2 audi's achter hebben gelaten.

Afbeelding

en zo zag het er na een avondje strippen aan de rode rotte er uit! :lol:

Afbeelding

Afbeelding

lijkt wel een audi 100 sloop zo :SCRATCH:

dus zoek je nog onderdelen voor een 100? stuur maar een berichtje!
door Jellezwolle
#2698118
zo laat ik ook weer is wat van me horen!

eigenlijk is er niet zo heel veel gebeurd aan de audi 100 vanwege tijdsgebrek en een klein daily projectje:

mijn nieuwe daily golf 2 carat!

Afbeelding

uiteraard is het niet de mooiste auto dus moest daar meteen verandering in komen, ook vind ik het oude dieselblokje niet zo fris meer en zat ook niet al te veel pit in.

daar ging het dus mis het werd een projectje, dus een vento tdi op de kop getikt en begonnen die te strippen voor het motorblok.
dit was een 110 pk afn! de ombouw heb ik niet gedetailleerd op de foto gezet maar bij deze wat plaatjes.

hier het blokje nog in de vento:

Afbeelding

blokje uit de golf met uiteraard een foto van de achterlijke eigenaar :screwy:

Afbeelding

blok hangt in de golf!!

Afbeelding

front er weer voor!

Afbeelding

blokje loopt heerlijk en ondertussen op vakantie geweest met het nieuwe blokje naar kroatie! echt een heerlijke auto is het geworden met alle luxe (behalve airco) van een nieuwe auto zoals elek. ramen, elek. spiegels, cruise control! ideaal!

uiteraard moest die ook wat dichter bij moeder aarde en er dus een schroefsetje onder geknald en een paar wielen die ik nog had liggen!

Afbeelding

deze wielen vond ik toch niet zo goed bij de golf passen dus heb ik er een setje gullideckels voor gekocht, en dit is zoals die er nu bij staat!

Afbeelding

Afbeelding

al met al vind ik het een leuk bakkie al zeg ik het zelf ;)



maarja nu even verder over de audi want daar draait het natuurlijk allemaal om :tongue:

als eerste is de rode audi die ik als aller eerst gekocht had verkocht.
uiteraard heb ik de volledig chrome bumpers die erop zaten zelf gehouden aangezien die op mn eigen moeten komen.

met mijn eigen audi heb ik een begin gemaakt met strippen, de motor en het vooronderstel zijn gedemonteerd!

Afbeelding

en weer een maffe foto :shake:

Afbeelding

dit was het wel zo'n beetje qua mijn eigen audi

van de donor auto heb ik de voorkant bewaard om in de toekomst een keer een bbq van te maken!

Afbeelding

ook heb ik de laatste onderdelen en de laatste audi bij de oude eigenaar opgehaald. de complete auto is in zeer slechte staat zoals je zo op de fotos wel zult zien haha. maar daarintegen zit er wel weer een heel net interieur in en heeft die dubbele ronde koplampen :)

Afbeelding

Afbeelding


en om even af te sluiten wat beloofde foto's van onze sleutelruimte/loods!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


en een fototje van onze tafel die een vriendin voor ons gemaakt heeft waar we erg trots op zijn!! :D


Afbeelding

Je weet dat je de hoofdsteun ook naar achteren kan[…]

P0251 code Seat sdi uit 2007-2008

Kan iemand me misschien helpen met het aansluitsch[…]

Jah dat had ik al geprobeerd om te wissen maar zon[…]

Golf 6 1.2 TSI Stotteren

Wastegate zou kunnen. Turbo was vervangen want tur[…]

Elevate your dating game with the top site for has[…]

Displays zwart

Dank, maar dat is al geprobeerd.

Waarmee uitgelezen? Veel universele tools geven ni[…]

Achterdeur gaat soms niet meer dicht

Nee geen terugroep actie hiervoor gehad