VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
#2631131
Oke thnx, ik zal morgen of donderdag de accu en laadspanning eens meten. Krijg morgen de multimeter binnen krijg ik net via de mail te horen. Als de accu toch dood is, dan misschien eens kijken voor een accu die beter tegen korte stukken en weinig rijden kan, als die bestaan? Zal ook nog eens proberen een flink stuk te rijden en te kijken of de damp dan minder is, er lekt in ieder geval geen kvs en motorolie is slugde-vrij.
#2631407
Update: vanmorgen proberen te starten (laatste keer mee gereden vorige week donderdag), en ging maar NET aan, dacht zelf dat het niet ging lukken maar hij werkte toch nog even mee. Vanmorgen een aardig stuk over de snelweg gereden (42km). Daar heeft de auto een uur of 4 stil gestaan, waarna hij eigenlijk direct startte, zonder problemen. In tegenstelling tot vanmorgen, waar hij echt met moeite 2 startgeluidjes gaf op snelheid van een opa, die gelukkig genoeg waren om te starten. Zou het dan een lekstroom ofzo kunnen zijn die gewoon de accu leegtrekt? Want hij lijkt dan wel op te laden aangezien hij toen straks wel gewoon goed startte? Ik heb net de multimeter binnen gekregen maar het is hondenweer nu dus ga niks nameten, weet ook nog niet precies hoe dat ding werkt :oops: hoe ik moet aansluiten (meter zelf) en aansluiting op de accu..
#2631480
Oke, ik heb zelf een multimeter die niet automatisch Volt enzo pakt, maar dan moest ik hem op de 20V zetten toch? En dan kan ik het gewoon meten als in het filmpje met de motor lopend. Klopt dat?
Maar hoe meet ik dan de laadspanning, moet ik hem dan op ampere zetten?
#2631978
meet eerst de voltage maar.
meter idd op 20 volt inschakelen.
ampere meten kan je vergeten.
dan zou de meter tussen de pool en de accuklem in moeten.
denk dat die dan licht gaat geven :LOL:
#2633261
Oke, zojuist even wat metingen gedaan, zal ze hieronder even neerzetten. Geen idee wat het nu betekent en of er nutteloze metingen staan, maar beter te veel dan te weinig he!

De eerste meting heb ik gedaan toen de motor nog niet was aangeweest, auto heeft 4 dagen stil gestaan zoiets. De meting gaf: 11.96 Volt

Hierna heb ik de auto gestart, ging goed, en de meting gaf: 14.50 Volt

Daarna heb ik even de lichten aan gezet en de meting gaf toen: 14.38 Volt
Ik zag ook dat het voltage omlaag liep, langzaam. Of dit bij de motor uit ook was, geen idee, maar ik geloof dat het ook was zonder dat ik de lichten aan had.

Na een tijdje stationair gelopen te hebben met lichten aan, heb ik de motor uitgezet en meette ik 12.90 Volt, welke vrij snel naar beneden liep.

Kunnen jullie hier iets mee? Ik heb geen idee wat het betekent. Als ik nog een meting moet doen, zeg het maar dan doe ik dat zsm!
#2633314
zo te zien klopt dit wel.
de dynamo laad in elk geval goed en genoeg.
de accu heeft nog geen tijd genoeg gehad om zich weer goed op te laden.
daarom zie je de spanning ook langzaam terug lopen.

als de accu slecht was geweest, of er lekspanning zou zijn, zou die na
4 dagen ook niet meer starten.

denk dat het probleem dus echt en alleen maar komt door de korte stukjes rijden
met veel verbruikers aan.
#2633339
Oké dat Is goed om te horen, dan Is er in ieder geval niets kapot. Ik wilde net mijn achterlicht vervangen, die is kapot, maar kreeg dat klote lampje er meer geen mogelijkheid uit. Niet draaiend en niet door te trekken. Doe ik iets verkeerd?

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.