VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2646045
Dag. Ik heb deze sensor ook gehad. Het werkt idd wel goed. Het is wel een beetje geklooi met schemer, dan heb je de kans dat de lampen vaak aan en uit gaan (omdat deze sensor bij schemer de stadslichten aanzet en bij vol donker de dimlichten, wat totaal onzin is, stadslichten zijn om te parkeren). Dus het werkt niet helemaal OEM maar het werkt zeker wel goed! Je kan ook de gevoeligheid etc instellen.. Leaving home gaat niet werken (het kan wel werken, maar dan gaat de auto altijd de waarschuwingssignaal afgeven als je uitstapt). Denk dat zo wel duidelijk is toch?:)
#2646319
Bedankt voor de info, ik heb ondertussen al een set in mijn auto zitten. Ik ben best tevreden over de werking. Ik verwachte ook geen origineel VW kwaliteit ervan, alhoewel de originele sensor in onze golf 5 ook raar doet soms.
#2647421
Je kan die gevoeligheid instellen he. 'Auto->dimlicht->auto'. Wat je ook kunt doen is alleen de regenlichtsensor kopen en aansluiten op je bcm en ergens links bovenin plakken. Dan heb je oem lichtsensor met coming en leaving home. Ik kan de sensor met bekabeling leveren!
#2659757
Wie kan er meer vertellen over dat instellen ?

ik heb ook de Vag24 aftermarket lichtschakelaar ZONDER stelwieltje en dip switches,
toch schijn je deze te kunnen programmeren / instellen

Heeft iemand hier een handleiding of instructie voor ?

Dat auto dimlicht auto werkt hier trouwens, dan gaat ie piepen , maar hoe stel je het in ?
#2664829
Dat auto off auto is dus de tunnel mode...

1 piepje is aan, en 2 piepjes is uit.. Als het donker wordt gaat het licht in een paar seconden aan in tunnelmode, als tunnelmode uit staat duurt het langer voor het licht aangaat...

De gevoeligheid van het stadslicht en het dimlicht kun je instellen met auto dimlicht auto of auto parkeerlicht auto.

Volgens mij zit er geen coming of leaving home op deze sensor met schakelaar (zonder stelwieltje)
#2665860
Ik snap het instellen zelf ook nog niet helemaal...
Met auto dimlicht auto zou je de gevoeligheid moeten kunnen instellen, heb dit al een paar keer gedaan maar merk geen effect...

Merk wel dat smorgens als ik naar mijn werk rij de lampen vaak aan en uit gaan, als het op de weg bv wat donkerder wordt (veel bomen) of dat de zon naar binnen schijnt..

Savonds is het nog niet donker genoeg, en blijven de lichten gewoon uit...

De auto off auto methode helpt dan wel lijkt het, de lampen gaan dan niet zo vaak aan en uit...
#2671070
Heb een schema gevonden op internet waar de hele zooi uitgelegd wordt, dit zijn de functies:

Bij auto op contact:


Auto 0 auto = tunnelmode aan of uit (1 piep is aan, 2 piepjes is uit)
In tunnelmode gaat het licht meteen aan, zodra het (even) donker wordt (bv in een tunnel)

Auto parkeerlicht auto = parkeerlicht aan bij de huidige licht intensiteit

Auto dimlicht auto = dimlicht bij de huidige licht intensiteit aanzetten

(Je dient dus te wachten tot het donker genoeg is, en de volgende keer zal het licht dan automatisch aangaan bij die intensiteit)

Coming home instellen:

Eerst de functie aanzetten met vcds (vagcom) [09 cent elect --> coming 07 longcode Bit 17 --> Byte5]

Contact uit, sleutel uit contact:

Auto dimlicht auto dimlicht auto , je hoort dan 1 piep en de dashboard verlichting knipperd een paar keer,

De module begint dan te tellen, het aantal seconden dat je wacht is de tijd dat het licht blijft branden ( tot een maximale tijd van 120sec)

Voor het tellen te stoppen: draai de knop naar dimlicht, de coming home is nu opgeslagen.

Of dit op alle auto's werkt weet ik niet, bij mij blijven alleen de parkeerlichten branden (geen dimlicht)

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.