VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
#2630022
beste leden

ik heb een probleem met mijn vw golf 6 1.4 si 2009.

als ik hem start sochtens( koude start ) dan heb ik soms rook wat onder de motorkap vandaan komt.

paar weken geleden is de ketting + nokasversteller vernieuwd.

mijn koelvloeistof was ook opeens helemaal leeg. dit heb ik bij een maat afgeperst en niks geen lek kunnen vinden.

ik kan een filmpje sturen dat herkent hopelijk iemand dit? mijn maat ( automonteur) vind die rook niet zo spannend? mij lijkt het niet normaal.

ik weet niet hoe ik een filmpje post?
Laatst gewijzigd door RobertEbbelink op 25 jan 2015 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
#2630023
Is het echt rook, of condens?? Ruikt het ook ergens naar? Waar komt het vandaan?
#2630028
Bluepower schreef:Is het echt rook, of condens?? Ruikt het ook ergens naar? Waar komt het vandaan?

ja het is echt witte rook, en het stinkt behoorlijk, het komt ergens bij de katalysator vandaan.

ik heb ook filmpjes voor je ik zit even te kijken hoe ik dat post?
#2630056
Ziet eruit als een lekke pakking van je turbo/uitlaat, en zodra het warm wordt zet het staal zich zodat het lek WEL dicht zit...
Ff ergens op een brug goed bekijken vanaf de onderkant...
#2630082
Pakking van de turbo ja, of anders een lek bij het spruitstuk/cilinderkop zelf..
#2630127
Als je vriend de automonteur dit normaal vindt moet je hem adviseren om een baan te gaan zoeken als tandartsassistent ofzo.

Je koelvloeistof raakt niet zomaar ineens leeg. Ik denk dat je het probleem daar moet gaan zoeken, of blijft het koelvloeistofniveau na de laatste keer bijvullen nu wel op peil?

Met alle respect, maar als ik je 2e filmpje bekijk zie ik de koelvloeistof zo op je bodemplaat liggen.
#2630146
hallo,

we hebben druk erop gezet en toen steeg het niveau wel en later is het gezakt,

maar nu blijft hij al 4 weken op het zelfde niveau.

net boven mininum hij is wel wat gezakt want met druk erop was hij boven max. nu dus wel wat gezakt tot minimum.

ik heb nog een filmpje is niet zo duidelijk maar je ziet wel waterig spul op de katalysator liggen.

http://youtu.be/FvnTHj2vt1E
#2630803
Ok en wat is het beste om nu te doen? Ik had nog even aan mijn maat gevraagd ene vw maat van hem heeft mijn ketting en nokasversteller gemaakt en die is tog een lek slangetje tegen gekomen mischien komt het daardoor? Het gaat om een cateringontluchting hij zegt niet van de turbo anders zou ik vermogen verlies hebben?
Update discover media

Welke dongle is dat dan? Zoek in Google met:[…]

Car play /android/radio /navi

Hoi Rene. Ik heb een paar maanden terug een Xtrons[…]

Ik heb verschillende problemen met mijn ID.3 waaro[…]

De auto is van '21, dmv een coulance regeling is d[…]

Airco lijkt niet te koelen

Het hoeft zeker geen oplossing te zijn voor jou pr[…]

Golf 5 trekhaak

Beste mensen even een vraag ik heb een golf 5 1.4 […]

Trekhaak EOS

Bij veel modellen die vanaf fabriek een afneembare[…]

Div. Communicatiestoringen

Je kan het topic wel omhoog schoppen, maar zolang […]