VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2631319
Hallo, zal mij even voorstellen, na jaren op forums gelezen te hebben nu toch even mijn eigen probleem voorleggen.

Ben in het bezit van een vw vento, die ik motorisch goed wil krijgen, als hij koud is loopt hij niet lekker,en het toerental heeft nooit gedeugd vanaf de koop. :SCRATCH:

1.6 55kw 75pk AEE 1997

Vervangen:

Thermostaathuis compleet met thermostaat en temp sensor
Rotor en verdeelkap
Bouchies 4x bosch 3punt
benzinefilter
oliefilter/olie
luchtfilter
voorpijp en lambd-sonde (Nieuw) :tu:
Katalysator(nieuw)
Middendemper(nieuw)
einddemper(nieuw)
Distibutieriem spanrol en waterpomp (liggen klaar moet er nog op)
En rechtervoorwiellager licht klaar voor montage
2x injectiereiniger erdoor gegooid.

Auto moet namelijk binnen 20 dagen door de apk, en hoop dit op te lossen omdat ik een goede 4 gas meting wil en uiteraard een mooi rijgedrag.

Nu bleek er een massadraad(bruingroen) los te liggen bij het gasklephuis vanaf de koop al, en dank zei deze forums gevonden waar die ophoorde, 4 de inbusbout van gasklephuis.(resultaat sindsdien nihil), 1 van de 10 keer springt die netjes op 800 toeren maar 9 van de 10 keer de irri lage 620 toeren. :roll:

Gasklephuis heb ik nog nooit gereinigd en stekker ervan ook niet losgemaakt sinds de koop A , 7 maanden.

Koud loopt die wel 1100 toeren stationair maar eenmaal 90gr zakt die naar de 620-720 toeren, ook loopt de motor schokkerig met het gas niet echt stabiel, als ik het gas in zijn vrij op 2000 rpm hou, met mijn hand, want met voet is al niet te doen, lijkt hij stabiel te blijven maar gaat al snel heen en weer als ik hem ook maar een fractie beweeg.

Als ik de motor start hoor ik wel een vacuum zuigen geluid een soort van slissen, maar als die warm is heeft die dat niet.

Vacuum slang lijkt goed, zal hem nog extra controleren, en inlaatspruitstuk pakking weet niet hoe ik die moet testen op valse lucht?? Hand op gasklep huis gat houden?

Auto geprobeerd uit te laten lezen bij een doe het zelf garage, maar hij kreeg geen contact met de ecu, naar zijn vermoeden was zijn apparaat te nieuw voor mijn auto.

Ik heb daarna gecontroleerd of er spanning en massa op de OBD2 stekker staat en die staat erop, netjes 12 volt, dus wil hem nu nog bij de dealer laten uitlezen maar die hebben elke x geen tijd, komt nog.

Iemand nog tips???? :SCRATCH: :SCRATCH: :SCRATCH: :SCRATCH:
Laatst gewijzigd door Hendrik30 op 28 jan 2015 19:02, 2 keer totaal gewijzigd.
#2631325
Op marktplaats vcds zoeken en aanschaffen.

Vermoedelijk gasklep potentiometer defect of slecht. Makkelijkst zou wezen om ander gasklephuis te monteren, denk ik.

De vacuümleiding van hoofdremcilinder naar inlaatspruitstuk heb je gecontroleerd?
#2631351
Hoi, vacuüm slang net even goed bekeken, ook van onder lijkt echt goed dicht, bij starten net, weer dat slissende vacuum zuigend geluid, dit hoor je 2 sec bij starten, als die warm is hoor je het niet (misschien vanwege uitzetten pakkingen of ijzer door warmte, misschien toch een pakking dan? :SCRATCH:

Is dit een goede vcds ??

http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr

Gasklephuis vertrouw ik indd ook niet, eerst maar eens uitlezen dan.
#2631466
Mijn gasklephuis zit muurvast, ik zal een pakking halen en hem dan demonteren, om de pakking te bekijken :tu: De stekker zal ik laten zitten, vanwege ik nog niet de apparatuur heb om hem op opnieuw inleren te zetten :mrgreen: Ben benieuwd of ik het daarna nog steeds hoor, word vervolgd alvast bedankt voor de tot nu toe gegeven tips :tu: :tu:
#2631476
Hendrik30 schreef:Mijn gasklephuis zit muurvast, ik zal een pakking halen en hem dan demonteren, om de pakking te bekijken :tu: De stekker zal ik laten zitten, vanwege ik nog niet de apparatuur heb om hem op opnieuw inleren te zetten :mrgreen: Ben benieuwd of ik het daarna nog steeds hoor, word vervolgd alvast bedankt voor de tot nu toe gegeven tips :tu: :tu:
Vandaag even extra opgelet, als de motor goed warm is liep hij ene x 620 toeren stationair andere moment 15 min later 700 of 720, zelfs een keer 800, en motor bleef schokkerig optrekken :cry:

Verder neemt de motor beslist niet veel olie, voelt sterk aan en van 0-100 km haalt die het ook wel volgens het boekje, zijn top licht zelfs op 172 i.p.v 168, en kon volgens mij nog wel harder, had het getest vanwege de nieuwe uitlaat.

Alleen stationair loopt hij gewoon beroerd en trekt schokkerig op, ik hoop met jullie tips het euvel op te lossen! km stand 220.000 3 de eigenaar
#2632910
Nou weer een detail rijker, het vacuüm zuigend geluid, blijkt de startmotor te zijn zoals het nu lijkt, het is dan precies het zelfde geluid als vacuüm zuigen, misschien blijft de startkrans even hangen, heeft die niet als die warm is vreemd genoeg.

Morgen voorwiellager rechts vervangen, en daarna apk, kijken wat de 4 gas meting zegt.

Stationair lopen en het schokkerige optrekken nog niet opgelost optie,s die nu openstaan:

1 gasklephuis vuil, en/of niet goed werkend, elektronische gedeelte kapot? gaskabel staat niet onder spanning in elk geval.

2 bougie kabels, die heb ik op de bobine na nog niet vervangen of gecontroleerd, lijken wel oud.

3 distributie niet op tijd 1 tandje? zou kunnen hij staat slap heeft er een beste ton opzitten, en nieuwe riem waterpomp en spanrol staan klaar, die gaan er na de apk meteen op, of ik moet het financieel nog redden voor de apk.

4 lekke koppakking, lijkt me sterk, hij geeft wel veel witte rook, maar neem aan dat dat door de kou buiten komt??

iemand??? :SCRATCH: :SCRATCH: :SCRATCH:

Word vervolgd......
#2635004
Even een update, ik zie niemand die nog iets wist??

Nou heb het rechter voorwiellager vervangen :E

En de auto is zonder aantekeningen vlekken loos door de apk gekomen :tu: :tu: zelfs de 4 gas meting was in orde (helaas niet opgeschreven).

Dit lost het probleem nog niet op, de auto zuipt ook teveel voor zijn kunnen, nu stuitte ik ergens op waar ik mee bezig ga, en mijn voorgevoel zegt dat dit alles op gaat lossen :LOL: :LOL:

Ik ga de injectoren reinigen en reviseren, heb al veel gezien hoe je dit thuis kan doen, en hier na al mijn info verzameling nog een mooie spijker op zijn kop gevonden! Link:

http://volvolvo.nl/archive/index.php/t-4068.html

Geciteerd :

S_Janse
10-01-09, 18:28
Hallo allemaal,
Ik heb veel gelezen over het schudden van de motor bij stationair lopen. Had mijn 240 namelijk ook. Alles vervangen, zoals de meeste leden met dit probleem. Bougies, kabels, verdeelkapje en rotor. Luchtfilter en Luchtslangen gecontroleerd etc. etc. Maar niets hielp. Zoals bij de meeste leden.
Maaaaarrrrr.
Na het vervangen van de rubbertjes van de injectoren was het schudden opgelost en liep hij weer als nieuw (of als vanouds natuurlijk). Trok dus valse lucht via de injector rubbertjes. Kosten: 16 euro !!! en een kwartiertje werk.

Aangezien ik merkte dat er vele met vraagtekens zitten over het schudden van de motor maar niemand heb gehoord over de injector rubbertjes; Kon ik het niet laten om dit te posten. einde

En natuurlijk zijn de injectoren 1 van de basis dingen die gewoon goed! goed! moeten zijn :ZZZ: :ZZZ: dus we zullen zien ik post het resultaat!
#2635041
Had ik in het begin mijn Vento ook.. (ook AEE).
Bij mij hielp het om gewoon de gasklep opnieuw in te leren, maar neem aan dat je dat al eens hebt gedaan?

Anyway, succes er mee..
#2635045
Ramonkelderman schreef:Had ik in het begin mijn Vento ook.. (ook AEE).
Bij mij hielp het om gewoon de gasklep opnieuw in te leren, maar neem aan dat je dat al eens hebt gedaan?

Anyway, succes er mee..
Ja bedankt, leuk te horen dat het bij jou gewerkt heeft, staat bij mij nog steeds in de agenda, wil zelf een vcds vag met kabel aanschaffen, om hem op opnieuw in te leren te zetten.

Heb zelf de stekker van gasklep om die reden nog niet los gehad, vanwege opnieuw in leren, maar als ik kijk wat die klojo van een vorige eigenaar allemaal met de vento heeft uitgehaald dan moet het wel bijna zo wezen dat hij het gasklephuis er af heeft gehaald en erop heeft gezet want de massa kabel van gasklep hing er ook los bij toen ik hem kocht in juni, en ik ben 3 de eigenaar en de eerste eigenaar had hem dealer onderhouden, de 2 de eigenaar uit Joure heeft de vento eigenlijks verkracht, en ook nog doen alsof hij zijn liefde wegdeed, maar goed hij is alweer bijna in orde.

Ga zo snel mogelijk gasklephuis schoonmaken en opnieuw in leren, en de injectors controleren schoonmaken en van nieuwe rubbers voorzien, kan met 220.000 zeker geen kwaad!

Want wil ook het gasklephuis schoonmaken, omdat ik dit programma nog niet heb en de dealer te duur is en nooit tijd heeft, en ik al mijn geld er al in heb zitten :lol: moet ik even paar weken geduld hebben om dat spul te kopen.

Garage kan niet vinden waarom lamp niet brand. Lam[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Check deze video :tu:

Elevate your dating game with the top site for has[…]

navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]