VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Skoda problemen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door True
#2637532
Vraagje: mijn vader's Rapid uit 2013 het is een sedan 1.2 TSI 86 pk Comfort maar hij is door de dealer uit Tjechie geïmporteerd, heeft bijvoorbeeld wel climatronic, 17" lichtmetaal maar geen cruisecontrol of start-stop systeem.

Bij het afremmen voel je de ABS. De 1ste cm van het rempedaal voel je nog niets maar als je iets harder afremt, dan voel je dat die telkens terug drukt, dit is vreemd want je remt dan nog niet maximaal en ook het rempedaal kun je dan nog veel verder indrukken. Maar je krijgt dus constant feedback van het rempedaal dat die iets tegengas geeft(om maar te zeggen).

Daarnaast staat die voor 1055kg ledig op kenteken, is daar nog wat aan te doen?
Gebruikersavatar
door Poekie
#2637537
VAGcom 311 is volgens mij niet echt up to date. Alleen de wat nieuwere versies van VAGcom kan je nieuwe auto's mee uitlezen, wat logisch is ook. Ikzelf gebruik ODIS om uit te lezen en dergelijke.
Er zit inderdaad een 16-pins OBD stekker in de Rapid, vanaf laat model MK3 worden deze stekkers al gebruikt.
Gebruikersavatar
door True
#2637542
Poekie schreef:VAGcom 311 is volgens mij niet echt up to date. Alleen de wat nieuwere versies van VAGcom kan je nieuwe auto's mee uitlezen, wat logisch is ook. Ikzelf gebruik ODIS om uit te lezen en dergelijke.
Er zit inderdaad een 16-pins OBD stekker in de Rapid, vanaf laat model MK3 worden deze stekkers al gebruikt.
Iemand die mij op legale wijze aan software kan helpen welke geschikt is voor het uitlezen van foutcodes van deze Skoda? Heb nu een half uur gezocht maar kan niets vinden, wat of gratis te gebruiken is. Anders moet ik er even mee naar de dealer.

Beste Martijvoi, Bedankt voor je tips en adviezen.[…]

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]

Ik heb vergeten aan te geven dat problemen weg war[…]

Car play /android/radio /navi

Hallo mensen,ik vraag mij af welke Car play /andro[…]

Hallo allen! Ik heb een leuke golf 3 voor mijn vr[…]

2.0 tdi loopt slecht

Beste mensen, Ik zit met het volgende probleem met[…]

P0251 code Seat sdi uit 2007-2008

Kan iemand me misschien helpen met het aansluitsch[…]

Jah dat had ik al geprobeerd om te wissen maar zon[…]