VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2639246
Beste allen,

Ik heb al wat last gehad van een niet startende auto, zie hier mijn andere onderwerp: http://www.vwforum.nl/post2632059.html#p2632059

Dit leek wel opgelost. Nu startte vandaag mijn auto weer niet. Zodra ik hem wilde starten maakte hij hele rare kraak geluiden en kreeg niet eens de start geluiden te horen, alleen wat gekraak en alle digitale dingen op het dashboard flikkerde wat (km stand, tijd, etc).
Als ik het contact aan zette, zonder te starten kwam er een vrij luide piep onder de motorkap vandaan. Ik heb de accu doorgemeten na de eerste paar keren starten, met de motor uit, welke op 11.68 stond, die langzaam wat opliep. De harde piep heb ik gefilmd, zie hiervoor het filmpje. Hebben jullie een idee wat dit nu kan zijn?

Filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=9mYbckY1yVQ
#2639340
dat gezoem lijkt me een actuator.
is niet ernstig.

denk dat je de massa aansluiting vanaf de accu naar de versnellingsbak eens los
moet halen.
denk dat daar roest onder de bak aansluiting zit.
even schuren en weer monteren.
#2639398
actuatoren zijn zeg maar stelmotoren/magneetkleppen die dingen aansturen.

kan zijn door een te lage spanning dat je hem hoort.

als je de zwarte - kabel vanaf de accu volgt, kom je als het goed is uit op de
versnellingsbak.
daar zit de kabel met een kabeloogje vast.
die willen wel eens gaan corroderen waardoor je dit soort problemen kan krijgen.
even loshalen, schuren en weer monteren.

je kan het ook nog testen doormiddel van een startkabel vanaf de - van de accu
op de versnellingsbak te klemmen. (niet de +!)
als hij dan goed aanslaat, weet je 100% zeker dat het een probleem is met
bovengenoemde kabel.
#2639589
Zojuist losgehaald en schoon gemaakt, was niet veel te zien overigens.
Nogmaals de accu van tevoren gemeten, 11.15 gaf die aan. Kreeg hem niet gestart trouwens.
Nog steeds als ik het contact overzet, flikkeren wat dingen en maakt ie een ratelend geluid, zonder dat ik net dat extra draaitje geef om te starten. Andere ideeën? :( heb de auto niet echt dringend nodig dit weekend gelukkig, maar hopelijk kan ik heb voor maandag weer aan de praat krijgen
#2639679
KaRaKaN schreef:Probeer eens met startkabels te starten. Dat flikkeren en ratelend geluid is waarschijnlijk door een te lage spanning. Dat ratelend geluid komt van je tellerklok of je zekeringkast af denk ik. Zijn relais die niet voldoende spanning krijgen.
dat denk ik ook.
als de motor draait, kan je het beste even de spanning meten.
als het goed is, moet dat rondt de 14,5 volt liggen.
als je wat verbruikers aanzet, mag het iets terug lopen, maar niet onder de 13volt.
als dit goed is, zal het waarschijnlijk de accu zijn.
als de spanning te laag is, of ver terug valt met verbruikers aan, zal de dynamo
zijn beste tijd gehad hebben.
#2640028
Ik bedenk me net dat ik nog de mobiliteitsgarantie heb van de VW dealer op de golf. Denk dat ik morgen even bel om dit probleem voor te leggen, dan zou het me niets moeten kosten. Wellicht dat het via deze weg gratis voor me opgelost kan worden, anders hoor ik het morgen aan de telefoon hopelijk wel. Laat nog wel iets weten
#2640630
De accu was leeg, dynamo deed het prima is me verteld. De radio zou de accu leegtrekken zei de monteur. Deze sloeg ook nooit instellingen van me op, heb nu 2 kabeltjes verwisseld met elkaar waardoor het wel zou moeten lukken,
Even een snelle belangrijke vraag, weten jullie of de golf 3 een ACC stand heeft? Zo niet, dan moet ik nog iets veranderen van de kabels namelijk, voordat mn accu weer leeg is. Thnx!

EDIT: Ik heb nu dus 2 kabeltjes omgewisseld waardoor hij wel instellingen onthoudt. Maar kan dit eigenlijk wel het probleem van leegtrekken zijn? Of moet ik het ergens anders misschien toch zoeken? (startonderbreker met automatische deurvergrendeling misschien?)
Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]