VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Doebie
#2639979
Beste mede forumers.

Ik ben in het bezit van een seat ibiza evo 2 (bj 99) met een tdi Afn motor. 165k gelopen
Welke ik wil gaan gebruiken voor een motor swap. Alleen is dit momenteel een twijfel geval vanwege de aanhoudende problemen ;)

De problemen:

Koud start:
Motor slaat aan maar niet zoals het hoord (start van eerste x maar moet effe aanhouden met starten)

Gloeibougies, gloeibougie rail zijn vervangen. Ook zijn de zekeringen goed
bij warme motor start hij zoals het hoord

Stationair draaid het normaal maar wanneer je het gas intrapt onbelast rond 1500-2000rpm aanhoud is het net alsof het verstikt en draaid dan echt op 2/3cilinders (wanneer je gas loslaat draaid het normaal) Heeft dit enkel bij koude motor . Enorme witte en blauwe rookwolk komt er dan uit. (stoomtrein is er niets tegen)

Darmen van intercooler zijn gereinigd en hier zat idd een dikke film olie in (alsook in de intercooler).

Naar gelang de motor warmer word rookt hy minder en minder wit. En de blauwe rook neemt ook af maar is nog enorm. (ook onbelast op 1500 toere draaid hy niet meer op 2/3cilinders maar reageerd de motor normaal). stinkt wel hard en irriteerd aan de ogen en pakt op de adem

geen koffie melk aan de pijlstok of vuldop. Geen broebels in het koelvloeistof vatje.

foutcodes : 0


natuurlijk wil ik een gezonde motor voor de swap dus valt te zien of dit nog op te lossen is :).

Alle tips welkom
Gebruikersavatar
door Mk2VPTDI
#2640166
Controleer ook eens de speling op je turbo :SCRATCH: die olie in je IC moet toch ergens vandaan komen .

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.

Ik heb dit bij mijn seat leon 5f aan de binnen kan[…]