VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2640209
Hallo,

Ik heb een Ibiza met AFN motor.
Nu heb ik een probleem met schakelen. Hij gaat extreem moeilijk, of soms helemaal niet in de versnellingen. Zowel met motor aan als uit heb ik hetzelfde probleem.
Ook het koppelingspedaal ontkoppelt niet (goed). Hij begint al te rollen wanneer die in de versnelling staat en wanneer de koppeling volledig is ingedrukt.

Vliegwiel, koppeling en drukgroep zijn al nagekeken, die zijn goed. Vliegwiel is vervangen toen. Heb het koppelingspedaal ook bekeken, is niet vet van de olie. Ook is de koppeling al ontlucht, helaas zonder positief resultaat.

Iemand enig idee wat hier aan de hand is?
#2640230
Als je zegt dat hij stroef schakeld zonder motor aan, dan kan het de afstelling op de bak zijn ( boutje los ? ) of de bak zelf, maar omdat je tevens zegt dat hij al vooruit wilt met ingetrapte koppeling is of de koppelingscilinder defect, of drukhevel in de bak die je druklager bedient, of koppeling zelf.

Hoe heb je die drukgroep trouwens gecontroleerd dan ? Als de veerspanning slecht of lam is, of niet gelijkmatig meer drukt, heb je hetzelfde.

Denk persoonlijk dat je een slechte koppelingscilinder hebt, hoeft hij niet voor te lekken trouwens..
#2640234
MK2-VRT schreef:Als je zegt dat hij stroef schakeld zonder motor aan, dan kan het de afstelling op de bak zijn ( boutje los ? ) of de bak zelf, maar omdat je tevens zegt dat hij al vooruit wilt met ingetrapte koppeling is of de koppelingscilinder defect, of drukhevel in de bak die je druklager bedient, of koppeling zelf.

Hoe heb je die drukgroep trouwens gecontroleerd dan ? Als de veerspanning slecht of lam is, of niet gelijkmatig meer drukt, heb je hetzelfde.

Denk persoonlijk dat je een slechte koppelingscilinder hebt, hoeft hij niet voor te lekken trouwens..
Bedankt, zal even een andere koppelingscilinder proberen. Is dit zelf een beetje redelijk te doen?

Ikzelf heb de drukgroep niet gecontroleerd, dat heeft een monteur gedaan. Paar tandjes hadden wat aanschafschade, maar ze waren niet lam.

Als de andere koppelingscilinder geen effect heeft weet ik waar ik het dan moet zoeken. Bedankt :tu:
#2640735
Is opgelost :tu:
Was uiteindelijk niet de koppelingscilinder maar het koppelingspedaal zelf. Die was op een of andere manier vreemd gelast, zodat deze niet ver genoeg doordrukte dat hij de boel ontkoppelde.
Nieuw pedaal erin gezet en hij schakelt weer fluweelzacht :mrgreen:

Garage kan niet vinden waarom lamp niet brand. Lam[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Check deze video :tu:

Elevate your dating game with the top site for has[…]

navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]