VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Tuning en Styling van Golf & Jetta VI, VII
Ik ben van plan om mijn standaard achterlichten te vervangen voor led achter verlichting van mijn Golf 7 (bj 2013). Wie heeft er ervaring met het aanschaffen en installeren van de led achterverlichting van de VW Golf 7? Is dit moeilijk? moet ik ergens rekening mee houden? en wat kan ik doen met de originele verlichting mocht het vervangen zijn? Ik hoor het graag! :tu:
MStyle schreef:
ivysangers schreef:Welkom

Stel je eens voor wel zo netjes
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of het zomaar kan.
Ja dat kan. Kwestie van 2 draden trekken van de buitenste units naar de binnenste (ivm knipperlichten) en wat aanpassingen in de stekkers (volgens mij een aansluiting verplaatsen). Ik heb het laten doen bij een VW dealer. Kosten inclusief led units €530,-. Als je zelf handig bent lukt het ook vast.
Plaatsen en klaar. wil je ook de Knipperlichten door koppelen moet je 2 draden trekken en wil je ook de orde leds in het knipperlichtdeel werkend hebben dan moeten er ook nog 2 draadjes gelegt worden

Kan dit wel voor je regelen

Afbeelding
Dank voor jullie reacties. Uiteraard mijn excuses voor het niet voorstellen. Ik heb begin dit jaar een VW Golf 7 Highline gekocht met xenon verlichting voor. Ook heeft mijn Golf adaptive cruise.. een leuke extra al zeg ik zelf :tu: Ik mis echter de led achterlichten en ook de kentekenplaat verlichting. Mijn auto had behoorlijk wat opties maar deze twee ontbraken. Ik denk dat ik de verlichting inderdaad gewoon via de VW dealer laat aanbrengen. Ik las een reactie van de kosten 530 incl. Dat zou dan 80 euro zijn voor het arbeidsloon. Ik heb mailcontact gehad voor de verlichting en dit zou 450 euro zijn (LED kentekenverlichting niet inbegrepen). Dat vind ik redelijk. Zodra ik de verlichting in heb laten bouwen volgen uiteraard de foto's! 8) Weet iemand ook een bedrijf dat de tweede hands verlichting opkoopt? VW dealer zelf doet er niets mee. :(
zitten de led achterlichten er al in ? ik heb sinds gisteren een mk7 highline. en wil ook de led achterlichten. dan van de golf7 r. die is meer smoke.
ben benieuwd naar de foto's en je bevindingen
Remus schreef:zitten de led achterlichten er al in ? ik heb sinds gisteren een mk7 highline. en wil ook de led achterlichten. dan van de golf7 r. die is meer smoke.
ben benieuwd naar de foto's en je bevindingen
Wat voor een kleur heb je gehaald?
Mijn Mk7 is vandaag 2 weken oud heb zelf een Pure White en vindt persoonlijk die R Line versie die Smoke beter staan bij een witte en andere kleuren staat die normale GTi versie heel mooi.
Remus schreef:ik krijg ze morgen. ik heb ook een parelmoer witte golf en ga voor de golf7 r versie. dus inderdaad de donkere :tu:
Nice zal zowiezo mooi eruitzien Smoke LED R Line Rearlights.
Verwacht een foto wanneer je ze binnen hebt en gemonteerd hebt.

Edit: Waar heb je ze besteld en voor hoeveel?

@Antera ehhhhhhh iemand jou bekend en iets dich[…]

Groene lijn door km teller

Ik gok op een breuk op printplaat van het displa[…]

Je stelt de vraag in het VCDS/VCP/OBD11 subforum[…]

Alarm

Mijn alarm is inderdaad ook al 2x eerder voor niks[…]

Het is in augustus nog 2x voorgevallen. Eind augus[…]

Hey Kan je me meer vertellen over deze garagist? […]

Touran teller inleren

waar woon je ?

Golf 7 1.4 tsi storing P226300

en heeft u het inmiddels kunnen oplossen, ik ben z[…]