VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
door queenfanmichel
#2653535
Heb sindskort een Golf 6 variant uit 2010 en wil hier een radio in bouwen, de radio heb ik ook al namelijk een AVH-X8600BT van Pioneer.

Hierbij heb ik ook de nodige voor gekocht o.a. een frame, antenne adapter en een canus adapter.

Nu heb ik het aangesloten en zodra ik de sleutel omdraai gaat de radio keurig aan, krijg het pioneer logo te zien en even later loading. Daarna is het over en uit en de radio blijft zwart, wat ik ook doe meer krijg ik niet te zien.

Ik heb de continu en geschakelde stroom kort gesloten en de radio werkt, dus het ligt niet aan de radio. Ik heb ook de stroom gemeten en valt me een aantal dingen op.

Sleutel eruit wel continu stroom (gele kabel) en op de rode (geschakelde) niks zoals je mag verwachten, maar zodra ik mijn auto start krijg ik op de rode ader eerst 12v te zien en na een tijdje gaat dit naar ca 3v.

De radio gaat dus ook eerst aan (12v) en weer uit zodra het naar de 3v gaat.

Nu heb ik een eventuele defect van de radio kunnen uitsluiten, maar ben ik niet zeker of de adapter defect is. Ik las ergens dat je de adapter ook moet aanmelden aan de computer d.m.v. een VAG-Com computer.

Is dit zo of is de adapter gewoon defect.

Het betreft onderstaande adapter.

http://www.tomacarparts.nl/aansluitkabe ... en-97.html
Gebruikersavatar
door larsjeee
#2654178
Ik denk dat je adapter niet helemaal goed is dan, ik heb ook een canbus adapter (met stuurwiel bediening) gekocht, en dat werkte meteen perfect, kreeg zelfs een appart Pioneer menu in MN boordcomputer.

Ik heb een Pioneer F920bt en deze adapter: http://carcarewoensel.nl/magento/pionee ... wagen.html

Heb trouwens een normaal stuur, zonder stuurwiel bediening, maar deze adapter was goedkoper...
Helaas verkoopt deze firma deze adapter (tijdelijk) niet meer, want ik vind hem nergens meer op de site..

Garage kan niet vinden waarom lamp niet brand. Lam[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Check deze video :tu:

Elevate your dating game with the top site for has[…]

navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]