VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Poets- en wasbehandelingen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Zluytr
#2660007
Ik poets ik het met een cone... Dat is een opzet stuk voor op een accu boor... Ideaal voor stukjes waar je heel moeilijk bij komt! Gebruik dat onder andere ook voor deurgrepen bijvoorbeeld. Zijn wel redelijk aan de prijs maar ik vind het persoonlijk een must! Maar ik ben behoorlijk over de top met poetsen ;)

Maar ik vind idd dat vooral type aanduiding er gewoon af moet! Staat veel strakker!
door patrickvt1
#2661381
Afgelopen weekend weer even mijn best gedaan!
Naar mijn idee heel goed gelukt, alleen krijg ik mijn voorbumper bijna niet meer glimmend :( iemand een idee hoe ik dit kan gaan oplossen?

Hieronder wat fotootjes :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
door Kevin2296
#2661545
netjes gedaan maar uhm wat krijg je niet glimmend eraan? heb je er misschien een foto van? :tu:
door patrickvt1
#2662110
Vandaag de dap900 v3 pakket besteld, samen met mijn vader!
Ook klei en betere wax.
Ook gelijk even een meguiars uitpoetsdoek besteld l, dus straks gaat het gebeuren :D :tu:
Gebruikersavatar
door Kevin2296
#2662455
patrickvt1 schreef:Vandaag de dap900 v3 pakket besteld, samen met mijn vader!
Ook klei en betere wax.
Ook gelijk even een meguiars uitpoetsdoek besteld l, dus straks gaat het gebeuren :D :tu:
Welke Wax en klei heb je besteld? Ben benieuwd ^^
Ook kleine mening, ik ben zelf eerder van de Monello doeken dan de Meguiars. Wel ligt het eraan welke doek natuurlijk je hebt gepakt :mrgreen:
door patrickvt1
#2662462
Ikheb de kleiset vaj monello besteld en de black hole wax.

Ook de dap900 powerpack

Als het binnen is maak ik wel even een foto! :tu:

Zijn er nog dingen waar ik op moet gaan letten bij het werken met de dap?
En welke delen moet je precies in de tape zetten?
Gebruikersavatar
door Zluytr
#2662515
Patrick,

Ik wil je ballon niet kapot prikken... maar Black hole is geen wax!

Black hole is een glaze... die donkere auto's iest meer glim geeft en swirls licht opvult.. Maar die moet toch echt af getopt worden met een wax of sealent..

Ik zou je aanraden om naar een flesje collinite 845 te kijken...
Gebruikersavatar
door Zluytr
#2662516
Afplakken moet je alles waar je niet wil dat polijstresten komen... vooral op onbehanld platic wil polijst middel wit uitslaan... ook kan je kieren enzo afplakken..

Ik ben niet zo gek op afplakken... ik was de auto liever nog een keer grondig als ik de auto met de laatste stap gepoetst heb..

Alleen als ik een coating aanbreng doe ik altijd netjes afplakken want dat kan je de auto niet wassen.. maar dat doet er niet toe...
Gebruikersavatar
door Kevin2296
#2662530
idd black hole is een glaze en geen wax. Als ik jou was zou ik idd een wax pakken zoals Collinite 915 of als je goedkoper uit wilt kan je voor de Poorboys World - Natty's Wax Blue gaan (is ook nog in de aanbieding :mrgreen:)
Ook moet je even opletten dat je niet alles te snel gaat doen. Je kunt er beter 2 dagen over doen dan alles binnen 1 uurtje af willen krijgen. :tu:
door patrickvt1
#2663224
de wax word een bestelling voor de volgende ronde! doe het deze x dus nog maar even met de meguiars wax die ik heb.

maar wat moet eerst? de wax of de glaze?

nog even een foto van de spulletjes die binnen zijn gekomen
Afbeelding
Gebruikersavatar
door Zluytr
#2663314
Wax is de laatste stap idd....

Maar in de NTX wax die heb zit al een glaze... Dus heeft de Black hole eigenlijk geen zin...

Het rusultaat zal best wel mooi zijn met deze wax... Maar alleen de stand tijd is niet om over naar huis te schrijven!

Dus ik zal het als ik jou was nu alleen met de NTX doen... volgende keer een knappe wax bestellen... en dan nog een keertje doen!
door patrickvt1
#2664060
Ik denk dat ik toch nog een betere wax koop dan voor ik eraan begin.

Kun je de glaze en de wax ook met de machine inpoetsen? En kan dit dan ook met hetzelfde pad?
door Arnold0342
#2664061
Ja kan allebei machinaal.
Ik doe standje 2 van de dap900.

Ff andere pad pakken.
Ik pak meestal rood voor de blackhole en dr zwarte voor de wax.
Rns 310 en bluetooth

Zodra je de pairing device in de houder zet, wordt[…]

Bedankt voor de tip @Mari dan post ik dat morge[…]

Dus op een recente Passat of Arteon, uit laten we […]

Tikken als de wagen uitstaat

dat de sleutel uit het contact is betekend niet […]

navigatie MIB2

link naar de navigatie V19. https://app-connect.vo[…]

Welke I.C.E. heb ik?

Dank, al zoekend kom je termen tegen als MIB2, MIB[…]

waarde bepaling

Dank u voor de tips. Dan zal ik hem binnenkort toc[…]

En toch werkte het prima (ja, getest :P)