VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Tuning en Styling van Golf & Jetta VI, VII
hawkeye schreef:Ga ik verder op door, maar dan over led lampjes (6000 K) als stadsverlichting in mijn Polo 9N. Had eerst een plastic fitting met 1 led, maar dat was verre van de verwachtingen, deze vervangen voor 5 ledjes, is al beter, maar nog steeds niet wat ik ervan verwacht, nu bestelling gedaan voor T10 wedge 9 x 5050 SMD ledjes, a 2 euro, (is nog te betalen), kijken wat dat voor opbrengst heeft, maar ook hier heb je dus diverse soorten in.
Ligt eraan welke auto je hebt, als je canbus hebt kun je niet zomaar elke led erin zetten, anders krijg je foutmeldingen op je boordcomputer..

Dan werken meestal alleen de duurdere leds, omdat die wat meer vermogen vragen, en ingebouwde weerstanden hebben, wat ook geen garantie is dat het dan werkt, want er zijn ook auto's waar ondanks canbus leds toch nog een storing in de boordcomputer komt...

Eigenlijk is het allemaal gok werk, hoeveel weerstand het verschil tussen wel of geen storing is..

Het beste kun je ergens ledjes kopen die je kunt terugbrengen of omruilen wanneer ze niet werken...
Fritsdeblitz schreef:Eerst zien dan geloven heb hier de la ook vol liggen met led lampjes en veel beloftes :tu:

Zijn niet echt goedkoop ook ben benieuwd hoop dat het werkt voor je
Het is zeker een gok, maar in nederland is er bijna niemand die ze verkoopt, en die ook nog eens passen (de meestte leds zijn te lang) kwa vermogen zijn die leds 25 tot 50 watt dus dan is de kans op storing al een stuk minder dan dat je bv. Een goedkope led van 5 watt gebruikt...

En bovendien, hebben anderen daar dan ook iets aan, als het werkt of niet,
aangezien hier niemand ervaringen heeft met leds in die achterlampen...
Ik heb trouwens ook een plaats gevonden waar ze mijn R20 led achterlampen kunnen coderen (vpc autosport)

Ze moestten wel een coderingslijst hebben van de fabrikant, anders moesten ze gaan zoeken welke codering werkt, omdat elke auto schijnbaar een andere weerstandswaarde nodig had...

Heb op agwshop een download gevonden van de codering, het is maar 1 regel, dus hoop dat ze hier genoeg aan hebben, dan kan ik ze zaterdag laten coderen...

Mischien dat ik ooit nog eens zelf een kabel koop, maar op het moment is me 300 euro een beetje te gortig voor die paar dingen wat je ermee kan aanzetten voor golf 6...
Voor diegenigen die dit topic volgen of misschien ook led voor hun golf 6 willen:

Vandaag zijn mijn leds binnengekomen (zie begin. Topic)

Goed nieuws en slecht nieuws:

De leds zijn net zo fel als de originele lampen, de achterlampen zelfs nog een stuk feller.
Alle lampen werken zonder storing of dashboard meldingen...

Alleen het slechte nieuws is, dat de leds achter niet passen in de led units, omdat ze ook net te lang zijn...
Ik heb daarom maar de plastic lens uit de lamp gesloopt die voorkomt dat de langere led erin past...

Kwa licht verdeling zie je daar niks van, omdat de leds fel zijn, in een kleine ruimte zitten, en de leds alle kanten op stralen...

Als het tot problemen zou komen bij de keuring kan ik de lensjes altijd nog terug lijmen, maar aangezien er een bak licht uitkomt denk ik niet dat de lensjes nodig zijn...

Zal straks en vanavond een filmpje maken en dan hier uploaden om te zien hoe het een en ander uitziet...

Als je trouwens besluit om ook het lensjes eruit te slopen, dan kun je de leds net zo goed hier in Nederland bestellen , het zijn nl. Dezelfde 30w canbus lampen als ik eerder al gekocht had, deze passen nu ook.
larsjeee schreef:Ik weet ook dat het mogelijk is, maar begin daar liever niet zelf aan...
ben op zoek naar iemand in de buurt die dat kan/wil doen...

Een evt. andere mogelijkheid is een programmeer Dongle van 20euro (bij Kufatec)
Die zou hetzelfde moeten doen...

Evengoed bedankt voor de reactie ;)
Is dat Kufatecding dan gegarandeerd succensvol? Ongeacht wat je nu aan xenon led etc hebt?
josdavids schreef:
larsjeee schreef:Ik weet ook dat het mogelijk is, maar begin daar liever niet zelf aan...
ben op zoek naar iemand in de buurt die dat kan/wil doen...

Een evt. andere mogelijkheid is een programmeer Dongle van 20euro (bij Kufatec)
Die zou hetzelfde moeten doen...

Evengoed bedankt voor de reactie ;)
Is dat Kufatecding dan gegarandeerd succensvol? Ongeacht wat je nu aan xenon led etc hebt?
Ja en Nee, bij het bestellen moet je aangeven of je halogeen of xenon hebt,
Het nummer wat in byte 18 geprogrammeerd wordt is hiervan afhankelijk..

Je moet ook een goede stuurmodule hebben (met de juiste software versie)
Dit staat wel aangegeven, maar bij de kleine lettertjes , je moet je auto dus eerst laten uitlezen ergens om daar achter te komen...

Ik wist dit eerst ook niet, maar ben verder gaan zoeken op internet over deze kwestie,
En toen bleek dat het allemaal niet zo eenvoudig was en dat je echt zeker moet zijn van de juiste codering, bij een auto van voor 2009 werkt die dongle volgens mij helemaal niet...

Ik heb zelf geen ervaring met die Dongle van Kufatec, (ik heb me een Vcds hex+can kabel gekocht.)

Je stelt de vraag in het VCDS/VCP/OBD11 subforum..[…]

Groene lijn door km teller

ik heb een vw tiguan van 2018 sinds kort staat er […]

Hey Kan je me meer vertellen over deze garagist? […]

Touran teller inleren

waar woon je ?

Golf 7 1.4 tsi storing P226300

en heeft u het inmiddels kunnen oplossen, ik ben z[…]

Beste forumleden. De Up van mijn vrouw heeft een s[…]

Alarm

De auto is uitgelezen. Volgens de garage is het po[…]

de wielen zijn verkocht