VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Diefstal en vernielingen aan VW's
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door ton99
#2662019
Afgelopen week hebben ze getracht mijn Polo BlueGT 2013 DSG proberen mee te nemen, vanaf de oprit voor het huis, voor diegene die nog twijfelen over de aanschaf van een Bearlock versnellingsbakslot, het is de reden dat ik m'n Polo nog heb, en nee, ik werk niet voor Bearlock!
(ik wilde een foto uploaden maar ik blijf fouten krijgen dat dit niet gaat)
door ton99
#2662388
In Noord-Brabant, in de buurt van Veghel, maar, maakt dat iets uit?
Auto staat bij bij de schade-hersteller (1500 euro schade aan versnellingsbakpook, tunnel, airco paneel, etc), ik hoop dat de verzekering de Bearlock zal vergoeden, dat ding heeft me 649 euro gekost.

Nu ben ik bang dat als ik m'n auto zometeen terug heb dat ze weer langs zullen komen, heeft iemand ervaring met op grote parkeerbeugel die met een blok beton in de grond zit, die je omhoog kunt klappen?

groet
Ton
Gebruikersavatar
door Kevin2296
#2662564
ton99 schreef:Dat snap ik.

En zo'n beugel? iemand ervaring mee?
Denk dat je beter dan een wielklem ofzo nog erbij kan halen ipv een beugel voor in de grond. volgens my heb je die best snel uit de grond met goed geweld :mrgreen:

En foto's kun je idd uploaden via een andere site zoals de bovengenoemde.
hier een Tutorial hoe het uploaden te werk gaat. :tu:
Gebruikersavatar
door feki122
#2662591
Kevin2296 schreef: Denk dat je beter dan een wielklem ofzo nog erbij kan halen ipv een beugel voor in de grond. volgens my heb je die best snel uit de grond met goed geweld :mrgreen:

En foto's kun je idd uploaden via een andere site zoals de bovengenoemde.
hier een Tutorial hoe het uploaden te werk gaat. :tu:
Tegen de tijd dat je die beugel eruit hebt, heb je al 3 wielklemmen los.
Ik ga er ook vanuit dat ie een oprit of dergelijken heeft, met wat geweld komt vaak ook wel wat geluid.
Daarnaast is zo'n wielklem veel lastiger in gebruik lijkt mij, niet gesproken over je frustratie als het sneeuwt of regent, en ruimte in de kofferbak die je mist.
Wielklem is relatief makkelijk los te halen, er is ook een reden waarom die dingen niet meer geplaatst worden ;)

Tja, betere beveiliging is denk ik toch een garage met alarm, zo'n beugel met slot of zo'n disklok ding.
Zo'n disklok is behoorlijk lomp maar heeft als voordeel dat je ook profijt eraan hebt als je in een parkeer garage of ergens anders staat, ook kunnen ze je stuur airbag niet jatten.
door ton99
#2662598
Er was geen inbraakschade, het rechterportier stond nog open toen ik smorgens in wilde stappen.
Wat zijn jullie meningen over het laten installeren van een klasse 3 alarm?

plaatje van de binnenzijde:

Afbeelding
Gebruikersavatar
door dennismk2
#2662635
Schakelaar tussen de k-line van 1,- en dan staat hij er ook nog.
door ton99
#2662637
VwPsycho78 schreef:
ton99 schreef:Er was geen inbraakschade, het rechterportier stond nog open toen ik smorgens in wilde stappen.
Wat zijn jullie meningen over het laten installeren van een klasse 3 alarm?
Dan hebben ze idd een polensleutel gebruikt. De deur gooien ze dan niet dicht om geen aandacht te trekken. Zelf heb ik ook een alarm in laten bouwen. Sindsdien slaap ik veel rustiger. Goede investering :tu:
Bedankt voor de tip, ga ik ook doen.
door ton99
#2662638
dennismk2 schreef:Schakelaar tussen de k-line van 1,- en dan staat hij er ook nog.
Dit ben ik al meer tegengekomen op dit forum, ik eens checken of dit iets voor me is, bedankt.
door CandyWhiteGTI
#2665320
De auto wordt geopend door het kabelboompje los te trekken van de linkerdeur naar de chassis toe en dan het een en ander doorverbinden of contact maken. Het stukje teksthieronder is van iemand waarvan zijn R20 afgelopen nacht is gestolen.


Ik denk dat hij gewoon is weggereden. Buurman links vertelde me dat hij 's nacht om 04.00 wakker was geworden en buurman rechts zei dat hij een auto had horen wegrijden en dat dat het rond 04.00 uur was hij had niet op de klok gekeken.
Eind januari waren ze al bezig geweest aan de kabelboom die van het linker voorportier het chassis inloopt. De slurf waar hij doorheen gaat was los. Dat hebben ze door de hele smalle naat gedaan die er zit tussen het portier en het spatbord. In het chassis zit daar een aansluiting. Als je de kabelboom er daar uit klikt en met een aantal kabeltjes in de juiste positie contact met een batterij maakt, ontgrendelt de hele boel heb ik me door m'n dealer laten vertellen. Die had het ook al met een andere klant gehad.
Ze hadden in januari de bewegingsdetector en lichtsensor van m'n halogeenlamp die op de oprit gericht staat afgeplakt. Maar goed toen is het niet doorgegaan, maar ze komen terug. Ik had inmiddels een camera opgehangen maar die hadden ze netjes weggedraaid.

Het wielkapje is er waarschijnlijk afgehaald zodat de wielmoer als massa contact kon dienen.

Nu eerst 30 dagen wachten en dan maar hopen dat ik er wat betreft waarde een beetje met m'n verzekeringsmij uit kan komen. Er staan op autoscout24 en autotrack wel een aantal Golf R te koop tussen 20k en 25k, maar die zijn allemaal geimporteerd. Voor een originele Nederlandse zit je al snel tussen 27,5k en 30k. Dat zal wel een hele discussie gaan worden, vrees ik. Mijn auto was onberispelijk, onbeschadigede 19" Taladega velgen, 2 keer Protec was behandeling gehad, nooit door de wastunnel, JD gechipt etc. Zaten net 4 nieuwe zomerbanden op en had hem zondag nog vol getankt.

Nou ja afwachten maar, groet Rob
Gebruikersavatar
door MKVNmgn
#2665337
Ton doe geen moeite.
Ik had vorige week nog een Golf VI GTI 2009 DSG
Deze had ook een Bearlock en een onderbreking in de K lijn en hij staat ook niet meer voor de deur helaas. Beste oplossing ? Garage of een kia kopen.
P0251 code Seat sdi uit 2007-2008

Kan iemand me misschien helpen met het aansluitsch[…]

Jah dat had ik al geprobeerd om te wissen maar zon[…]

Golf 6 1.2 TSI Stotteren

Wastegate zou kunnen. Turbo was vervangen want tur[…]

Elevate your dating game with the top site for has[…]

Displays zwart

Dank, maar dat is al geprobeerd.

Waarmee uitgelezen? Veel universele tools geven ni[…]

Omdat mijn echtgenote die sporadisch in de auto ri[…]

Achterdeur gaat soms niet meer dicht

Nee geen terugroep actie hiervoor gehad