VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
door looney16v
Hi, mijn golf 3 cabrio met ADY motor is motorisch niet helemaal lekker. Wanneer ik hem start is het de eerste 10-20 tellen nodig om met het gaspedaal het toerental boven de 800 rpm te houden.
Zonder gas geven valt de auto direct Uit. na een tijdje stijgt het toerental waarnaar die terugvalt naar de 700/750 rpm. Het ruikt Die eerste halve minuut heel erg naar Benzine.

wanneer de auto niet meer uitvalt is het prima rijden. Heel af en toe houdt die wat in/hapert die wanneer je wat meer.gas geeft. Met een warme motor rijdt die prima En is het verbruik ca. 6.5l/100km op de snelweg. Wel ligt de toerenbegrenzer op 5000rpm en is me opgevallen dat de inlaat erg vies is. Maar begrijp ik goed datc je deze niet zoals bij een opel gewoon los.kan halen en schoonmaken?
door looney16v
Wat kan ik hier hoe goed en wel aan controleren?

Alle bougies vonken, in het donker met de watersproeier geen vonkoverslag. Met warme motor loopt die eigenlijk ook netjes.. Behalve die 5000 rpm en het bokken wanneer ik volgas geef vanaf een laag rpm.
door looney16v
Misschien niet gerelateerd, maar sinds een paar weken krijgen we ook af en toe een schokje wanneer we uit de auto stappen na gebruik. Massakabels lijken in orde.
door golf-gti-edition
Ik heb dit zelfde probleem gehad met dezelfde motor. Toen was het mijn luchtmassameter. In noodloop lijkt het dan net of hij bij 5000rpm in de toerenbegrenzer gaat.
Het uitvallen of bij het terugschakelen valt dan het toerental snel en heel ver terug. Soms zo ver dat hij gewoon uitvalt.
door dutchdawn
Hallo, Heb hetzelfde gehad na een swap bij een 2.0 8v (2e) op advies van de jongens hier verschillende dingen vervangen: luchtmassameter, complete ontsteking (hall sensor), bobine en bougiekabels.

Sinds die tijd loopt de motor als een zonnetje.

Hallo! De beste olie voor een 1.8 20VT motor is s[…]

Welke tuner?

Hallo! Ik persoonlijk ben wel fan van JD Engineer[…]

Inmiddels is mijn Golf 7 1.4TSI ACT (CPTA) alweer […]

Heb een keer met de vakantie in Frankrijk 1000km o[…]

Mistlichten Golf Plus

Ik heb zelf mistlichten gemonteerd op mijn Golf Pl[…]

De ID 3 heeft geen problemen openbare laders en sn[…]

Niemand die hierbij kan helpen?

Beste leden, Ik overweeg om mijn huidige navigati[…]