VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door _christiaan_
#2663372
Hoi iedereen,

Ik ben aan het oriënteren voor een Golf 6 1.6 TDI met DSG. Bouwjaar 2012 dus één van de laatste exemplaren in de serie. KM-stand rond de 130.000.

Weet iemand of er bekende kwalen met zo'n Golf 6 zijn? Reden dat ik het vraag is omdat ik eerder een Golf 4 heb gehad met een kapotte versnellingsbak... Dit was achteraf een kwaal die ik van tevoren had kunnen weten als ik me ff wat beter had geörienteerd.

Alle tips/opmerkingen zijn welkom :)
Gebruikersavatar
door Golf4Life
#2663388
De raamschakelaars aan chauffeurskant houden vaak op met werken. Slecht geplaatst door VW waardoor regenwater erop valt. Verder ook vaak problemen met de aircopomp. Die van Delphi houden het niet lang vol, check even of er een Delphi of Sanden in zit. Daarnaast kan de dpf-filter aan vervanging toe zijn. In het boekje staat 180d km maar ik lees vaak dat het veel eerder vervangen moet worden (hangt wel af van de ritten die ermee gemaakt zijn). De golf die je op het oog hebt zou voorlopig geen filterproblemen moeten hebben omdat deze in 3 jaar tijd toch behoorlijk veel kms heeft afgelegd.
door vwdevil
#2663396
Hoi

ik ben ook in het bezit van een golf 6 1.6 TDI alleen dan schakelbak.
en idd bij mijn ging de deur schakelaar ook kapot.werkte soms maar half.
maar netjes onder garantie gemaakt.
verders nog geen gekke dingen mee gemaakt!!
rijd super zon TDI.

Gr Gerrit
door _christiaan_
#2663410
Die van die aircopomp is een goeie voor mij om te checken... Zal ook wel even in het papierwerk kijken voor de dpf.

Voor de rest hoop ik dat het meevalt met de kwalen, aangezien het één van de laatste uit de serie is (en de 6 eigenlijk een doorontwikkeling is van de 5).

Ben heel benieuwd hoe die rijdt. Wil even orde op zaken stellen qua verwachte financiën en zaterdag een proefrit inplannen.

Hoeveel kost een Golf 6 TDI DSG in het onderhoud per km, als je niet tegen gekke dingen aanloopt?
door _christiaan_
#2664926
Hoi ik heb vandaag de knoop doorgehakt en ben voor een Golf 6 1.6 TDI gegaan met een DSG versnellingsbak. Ik had expres van tevoren dit topic geopend om zeker te weten dat ik geen auto met bekende kwalen zou kopen.

Nu zat ik een beetje rond te kijken op internet en lees ik dat er extreem veel problemen zijn met de DSG van deze auto. Het gaat om de DQ200 versnellingsbak.

Tijdens de proefrit heb ik niks gemerkt, maar het schijnt dat de koppelingsplaten veel te snel slijten, vaak al na 30.000 km. Dit kost 1000+ euro om te vervangen. De DSG dokter (TVS engineering) in Varsseveld schijnt weer wel je software te kunnen updaten waardoor dit wordt voorkomen?

Aan de andere kant zie ik genoeg golfjes staan op leaseplan.nl, en als ik in de onderhoudshistorie kijk zie ik geen enkele met DSG-problemen.

Wat zal ik nu doen. De auto cancellen? Ik wil deze wel graag maar weet niet wat nu wijsheid is.
door danny20danny
#2664950
je hoeft geen problemen te krijgen met deze auto /versnellingsbak iedere auto is anders. zo had ik in 2010 een polo 1 week oud (nieuw geleverd) en die begon allemaal uit te vallen op een willekeurig moment en zo had ik een golf 6 gekocht een maand nadat ik de polo terug had gegeven aan de dealer en daar heb ik tot oktober 2014 zonder mankementen mee gereden (alleen de normale beurten), Helemaal niet aan de hand.

Jij ziet niks van problemen in de onderhoud historie dan is er waarschijnlijk niets mee aan de hand en zou ik hem gewoon nemen, maar wat je wel zou kunnen doen is gewoon even langs een willekeurig vw garage rijden en laat hem checken. (kost je waarschijnlijk een 50 tot 100 euro) maar dan heb je wel meer zekerheid.
Gebruikersavatar
door lennertvdkort
#2664951
Collega van mij heeft een 6 1.4 tsi, heeft vorige maand idd ook problemen gehad met zijn dsg-bak.
idd koppeling op(1 was er slecht en 2 kwam eraan volgens mij) was 1750 kwijt, wel inclusief een chip van de dsg-dokter.

ik wil je niet bang maken oid, maar het komt idd voor.
heeft volgens mij te maken met het feit dat het droge koppelingen zijn en het idioot afgestelde schakelpatroon van vw(50 in ze 7 rijden bijv.)
door josdavids
#2665002
lennertvdkort schreef:Collega van mij heeft een 6 1.4 tsi, heeft vorige maand idd ook problemen gehad met zijn dsg-bak.
idd koppeling op(1 was er slecht en 2 kwam eraan volgens mij) was 1750 kwijt, wel inclusief een chip van de dsg-dokter.

ik wil je niet bang maken oid, maar het komt idd voor.
heeft volgens mij te maken met het feit dat het droge koppelingen zijn en het idioot afgestelde schakelpatroon van vw(50 in ze 7 rijden bijv.)
Misschien dat dit verschilt maar die van ons rijdt niet in de 7 bij 50 km/h ;)
door Fritsdeblitz
#2665010
Rij een 6 Gti en als ik alle berichten moet geloven heb ik een k@t auto gekocht voor een hoop geld .


Tot nu toe 2400 euro garantie reparaties en met 74000 op de teller verder geen gezeur .


Mocht er toch ellende komen tzt en het zijn rare dingen dan is dit mijn laatste VW.
door _christiaan_
#2665023
Een 6 GTI heeft ook een andere versnellingsbak... Over de DQ200 lees je bijna alleen maar slechte verhalen maar de GTI heeft een andere.

Ik ga binnenkort de DSG dokter maar eens contacten, en het bedrijf waar ik mijn auto heb gekocht. Ik kan er nu nog onderuit.
door _christiaan_
#2665185
Heb vandaag de dsg dokter aan de lijn gehad en de handelaar van wie ik de auto koop.

Volgens de DSG dokter zou met de bak in mijn auto "minder" problemen zijn, want die is van 2012. Als je het preventief wil maken kost het €500 bij hun.

Bij de handelaar probeerde ik onder de koop van de auto uit te komen maar daar ging hij niet in mee. Hij sprak uiteraard ook tegen dat er problemen met deze versnellingsbak waren. Ik kan wel een jaar garantie op de bak kopen voor €300.

Denk dat ik voor de zekerheid die garantie van €300 ga nemen, alleen vind die €500 van de DSG dokter weer erg duur.

Wat een gemak had ik toch met mn lease polo'tje :roll: En ik heb de Golf nog niet eens opgehaald :roll:
Gebruikersavatar
door Zluytr
#2665362
Zal zeker altijd garantie nemen... Helemaal bij automaten!

Ik zal altijd opassen met automaten helemaal als ze al 130 000 op gelopen hebben.
door _christiaan_
#2665733
Idd al zal koppelingsplaten ws niet onder de garantie vallen, want ja, slijtage-onderdeel... Ook al geeft VW zelf aan dat ze 300.000 km mee zouden moeten gaan.

Wat ik wel even ga doen als ik de auto heb, is direct de slijtage van de koppeling uitlezen. Met name de 2e plaat.

Is er iemand in de buurt van Den Haag die dit voor mij zou willen doen?
door freakin77
#2665814
Hmm, ik denk er toch anders over..

Bij aankoop van mijn 1.4 TSI met 160pk las ik ook overal over de uitgerekte kettingen en alle problemen die daar bij komen kijken. Daar schrik je je rot van.
Maar aan de andere kant.. er zijn tienduizenden Golf eigenaren. En 'slechts' een 'aantal 100' hebben een probleem. En juist die groep klaagt (terecht overigens) op internet over de kwaliteitsproblemen van hun auto. De overige tienduizenden tevreden Golf rijders daar hoor je weinig van.

Bij Mazda, Honda, Kia of weet ik veel wat zijn in verhouding ook best wat problemen. Maar omdat de aantallen verkochte auto's daarbij lager ligt, zijn er geen honderden klagers, maar misschien maar enkele..

Zo denk ik erover hoor... je weet het natuurlijk nooit.. Zelf bij een nieuwe auto weet je het tegenwoordig ook niet meer zeker allemaal (al heb je dan wel wat langer garantie..)

Probeer te genieten van je nieuwe aankoop man, laat je niet gek maken! :)
door _christiaan_
#2665910
Klopt je kan pas een gegronde uitspraak doen als je de echte statistieken hebt. I.p.v. alleen maar het aantal mensen dat klaagt op internet.

Echter, ik heb letterlijk nog van _niemand_ gelezen op internet, die het langer dan een ton heeft uitgehouden met zn koppeling. En ik heb echt heel veel pagina's gelezen.

Aan de andere kant zie ik wel auto's op leaseplan met meer dan een ton, en zonder een versnellingsbakreparatie. 0 van de 7 'kwetsbaare' auto's had die reparatie in de online historie staan.

Het blijft afwachten maar ik verwacht minimaal 1 keer de koppeling te moeten vervangen.
navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk