VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Tuning en Styling van Golf & Jetta VI, VII
door firro
Beste forumleden,

Ik wil een lichtsensor inbouwen in mijn GOLF 6 uit 2009, ik heb geen AUTO functie . Op aliexpress heb ik een lichtsensor gevonden voor een zeer aantrekkelijk prijs. Echter vraag ik me af of het uberhaupt wel makkelijk te installeren is. Normaliter zit ik weinig aan een auto dus heb er weinig ervaring mee.

Hebben jullie enige tips hierover? Is het makkelijk in te bouwen? Waar moet ik rekening mee houden? zal ik foutmeldingen krijgen? Waar kan ik het beste laten inbouwen, bij wie en waar?
En hoe zit het eigenlijk met Coming Home & Leaving Home functie? kan dit dan ook gelijk erbij geinstalleerd worden?

http://nl.aliexpress.com/item/VW-AUTO-H ... 86831.html

alvast bedankt!!
Deze schakelaar + sensor is makkelijk in te bouwen, op YouTube staat een instructie video

https://youtu.be/ZIe7PMVcyMg

Of comming home werkt is moeilijk te zeggen, bij de oudere versie met draaiwieltje en schakelaartjes was dit makkelijk in te stellen, maar de nieuwere sensors hebben dit niet meer, en moet je het waarschijnlijk via de schakelaar zelf instellen, maar aangezien ik nergens een gebruiksaanwijzing of info hierover kan vinden zou ik niet weten hoe je coming home aan het werken krijgt...

(Ik heb ook de nieuwere versie)
Hmm, dat alibaba setje ga ik ook bestellen. Handig dat Youtube filmpje.

2 vragen nog:

Ik heb nu geen mistlampen, bij het setje zit een schakelaar waar ook de mistlampen ingeschakeld kunnen worden, aangezien ik die niet heb, krijg ik dan geen errors? Mijn huidige schakelaar ziet er zo uit: Afbeelding
En 2e vraag: buiten het installeren van dit setje, hoef je toch niks te laten activeren in vagcom oid toch?

Gracias!!
Dat marktplaats setje ziet er wel goed uit, als die gebruik maakt van een originele licht schakelaar, en als je daar coming home en leaving home mee kunt activeren dan zou dat super zijn, heb zelf al wel zo'n goedkoper setje gekocht, wat ook prima werkt...

Dus als je niet zoveel geeft om coming home, gewoon het goedkope setje bestellen en anders die duurdere van marktplaats (je moet dan zelf wel nog die kabel ergens in je kabelboom aansluiten en inleren met vagcom)
freakin77 schreef:Hmm, dat alibaba setje ga ik ook bestellen. Handig dat Youtube filmpje.

2 vragen nog:

Ik heb nu geen mistlampen, bij het setje zit een schakelaar waar ook de mistlampen ingeschakeld kunnen worden, aangezien ik die niet heb, krijg ik dan geen errors? Mijn huidige schakelaar ziet er zo uit: Afbeelding
En 2e vraag: buiten het installeren van dit setje, hoef je toch niks te laten activeren in vagcom oid toch?

Gracias!!
Die schakelaar werkt als het goed is zonder problemen, alleen zal hij niks doen op die stand, ik kan het helaas niet voor je controleren , want ik heb zelf wel mistlampen..

Als je het setje installeerd, werkt het meteen, zonder iets te hoeven activeren,

De coming home functie KAN wel geactiveerd worden evt. Maar dat werkt niet zoals bij de originele schakelaar...
Toppie!

Fijn dat we elkaar zo kunnen helpen met allerhande tips :tu:
Ik heb de set vandaag binnen gekregen, binnenkort maar eens inbouwen :tu:
hij zit er in en het werk perfect! Aansluiten is 90 sec werk :tu:
Ik zie dat de advertentie er niet meer is op marktplaats.
Ik heb een golf 6 GTD uit 2011.
Er zit geen lichtsensor op. Deze wil ik er wel op hebben. Puur voor comming en leaving home.
Is dit te doen?

Groetjes

Je stelt de vraag in het VCDS/VCP/OBD11 subforum..[…]

Groene lijn door km teller

ik heb een vw tiguan van 2018 sinds kort staat er […]

Hey Kan je me meer vertellen over deze garagist? […]

Touran teller inleren

waar woon je ?

Golf 7 1.4 tsi storing P226300

en heeft u het inmiddels kunnen oplossen, ik ben z[…]

Beste forumleden. De Up van mijn vrouw heeft een s[…]

Alarm