VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door SjoerdB
#2670531
Op dit moment rijd ik op de standaard remmen van mijn Edition 30. Ik vond het met 230pk al enigszins tekort komen in sommige situaties, maar nu ik met (ongeveer) 350pk rondrijd, vind ik het gewoon gevaarlijk worden als ik even ga 'sporten'.

Naast het feit dat het niet lekker remt, zijn de voorste schijven krom (vorige eigenaar, dankjewel :tu:). Dit zal sowieso vervangen moeten worden, maar ik doe nu nog even rustig aan tot de blokken (een heel eind) op zijn.

Ondertussen ben ik aan het dubben over de toekomst. Enkel andere schijven/blokken (voor en achter), een complete R32/R20 set of toch een complete BBK (enkel voor)?

Wie heeft er bijvoorbeeld ervaring met Zimmermann Sport schijven/blokken op een Golf, eventueel met stalen remleidingen? Kun je hier hard genoeg mee ankeren? Wordt het snel warm? Op mijn Astra was dit een prima upgrade gezien het originele spul. Daarnaast, past een R32/R20 set? Wat is hier allemaal voor nodig? Hoe zit je dan bv. met je velgen? Achter is geen probleem, maar voor past het nu allemaal maar net (2mm ruimte tussen klauw en velg).

Concreet: Ik denk vooral aan rondom nieuwe schijven/blokken (Zimmermann Sport schijven i.c.m. DS2500 blokken) en eventueel stalen remleidingen, ik weet echter niet of dit genoeg is om 350pk tot stilstand te brengen. Vragen, vragen, vragen. Help! :mrgreen:
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#2670576
Zimmerman is perfect, ben er altijd tevreden over geweest, maar als je dezelfde maat aan houd, zul je niet veel merken, of je moet al groter qua diameter gaan, maar dan past het weer niet meer in je velg..

Het is net wat je wilt..
door Fritsdeblitz
#2682409
Heb net een set R20 remmen gekocht


Ben ff benieuwd of Sjoerd zijn remmen al heeft vernieuwd dus bij deze ff een upje
Gebruikersavatar
door SjoerdB
#2682587
Nog niet. Spullen heb ik al wel binnen. Ik heb de Brakemaxx schijven liggen met EBC Yellowstuff. Binnenkort gaan ze vervangen worden, maar vrienden hebben simpelweg geen tijd en ik heb twee linkerhanden. :LOL:
door Fritsdeblitz
#2682592
Ha ha ja dan is het wat minder om te klussen


Leuk man een set dikke remmen kon zelf een leuk set R20 remmen kopen weet niet of het echt veel beter remt dan wat er nu onder mijn Gti 6 zit


Maar als ik de berichten moet geloven ga ik er een stuk op voorruit


We zien je foto,s wel verschijnen moet mijn set wel opknappen maar dat gaat goed komen

:tu:
door Fritsdeblitz
#2685808
Dat is minder nieuws dat gezeur met trillen

Zijn je schijven niet dik genoeg om nog wat afte draaien er van uitgaande dat ze krom zijn


Ben zelf ook bezig met me remmen net me klauwen geschilderd en me stalen remleidingen vandaag binnen gehad .


Hou mijn hart ook vast of dat me schijven recht zijn

Sterkte daar :tu:
door Fritsdeblitz
#2685846
Heb er ook een set Zimmerman 345 bij gekregen zijn nog 30 mm dik dus als ze krom zijn laat ik ze afdraaien Zou de verkoper gratis doen

Hoop dat topicstarter ze ook kan laten afdraaien als ze nog dik genoeg zijn


Weet bij god niet wat zoiets kost maar minder dan nieuwe schijven


En goed dat je hier dan weer leest dat BrakeMax geen toppers zijn
door Fritsdeblitz
#2685855
Das waar maar als ze nog nieuw zijn 30 mm is het dan niet gewoon zonde ze weg te meuken


Hangt natuurlijk af van de kosten van het afdraaien en hoeveel ze eraf moeten draaien


En 200 euro is voor veel mensen een berg geld
Gebruikersavatar
door SjoerdB
#2686006
Fritsdeblitz schreef:Dat is minder nieuws dat gezeur met trillen

Zijn je schijven niet dik genoeg om nog wat afte draaien er van uitgaande dat ze krom zijn


Ben zelf ook bezig met me remmen net me klauwen geschilderd en me stalen remleidingen vandaag binnen gehad .


Hou mijn hart ook vast of dat me schijven recht zijn

Sterkte daar :tu:
Ik heb het over de originele schijven, hè. De Brakemaxx moeten er nog op. ;)
door Fritsdeblitz
#2686091
Daar overheen gelezen dan sorry maar je weet het he inrijden die Brakemaxx remmen en fff foto als de boel is gemonteerd :tu:


Zelf hoop ik volgende week de nieuwe remmerij te hebben gemonteerd tot die tijd maar bidden dat mijn schijven niet krom zijn en alles werkt wordt vervolgt :E
Gebruikersavatar
door SjoerdB
#2689709
Afgelopen week de voorkant vervangen, achter moet nog gebeuren, maar is speciaal gereedschap voor nodig die we even niet bij de hand hadden. Ziet er heel aardig uit en nog beter, het remt ontzettend goed. Zeker wanneer de blokken iets opgewarmd zijn. Tot nu toe nog geen last gehad van fading of trillen. Piepen doen ze wel als ze warm zijn. :tu:

Afbeelding
Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]