VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door larsjeee
#2670687
Ik ben bezig een canbus alarm in te bouwen in mijn Golf 6 BM van 2010,
Nu is het alarm voor 90% ingebouwd en werkt ook, alleen worden de knipperlichten niet aangestuurd, en werkt de comfort sluit niet (althans niet via canbus)

Nu zijn er wel aansluitdraden hiervoor aanwezig, maar is het mogelijk hiermee de knipperlichten aan te sturen, of gaat dat sowieso niet omdat het canbus is ?

En zoja, weet iemand de draadkleuren voor het knipperlicht (links/rechts) en evt. De draad voor de comfort sluit functie (indien die aanwezig is) ?

NB. Het alarm is ingesteld om de canbus te gebruiken, is hier nog iets mee in te stellen met vagcom?
Gebruikersavatar
door larsjeee
#2671010
Na wat speurwerk een bruin/rode draad gevonden (bruine 52 pins stekker pos. 7) die naar de waarschuwing lichten knop gaat, hier de hazard aansluiting van het alarm op aangesloten en knipperlichten werken nu!

Ook de start onderbreking aangesloten, waardoor de halve Electronica van de auto wordt uitgeschakeld en de auto starten tijdens alarm niet meer mogelijk is, de auto start ook niet meer als de alarm module verwijderd wordt...

Alleen blijft de comfort functie over...

Via een installatie handleiding voor een golf6 (van een ander type alarm)
Heb ik vermomen dat dit een geel/groene draad is die naar de bestuurders deur loopt, echter vind ik die draad daar niet (althans hij gaat niet de deur in)

Het zou dus een geel/groene draad moeten zijn die op een 20 pins zwarte connector (pos. 16) zit, ik heb het vermoeden dat deze in de bestuurdersdeur zit, kan iemand dat bevestigen voordat ik de hele deur ga openhalen voor niks :? ?

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.