VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
door TomD
#2673852
Hallo,

Ik heb een zeilboot met een VW golf motor erin maar nu heb ik een probleempje met de bedrading (zelf veroorzaakt doordat de oorspronkelijke bedrading een zootje was - maar wel werkte - en ik het geheel vervangen heb). Ik heb het idee dat ik alles weer zo aangesloten heb zoals het zat (de genummerde kabelboom loopt vanaf het startpaneel naar de motor) maar als ik wil starten dan zegt de starmotor slechts "klik". Mijn enige twijfelpunt met heraansluiten lag bij de dynamo dus ik vermoed dat het probleem hier ligt. Zoeken online heeft niets opgeleverd, dus vandaar hier mijn post.

Het gaat om een Bosch dynamo, en er komen drie draden uit in een stekker die midden in de dynamo past. Dan is er nog een los stekkergat voor 1 draad (ik denk dat dit de toerenteller is) en een schroefdraad die uit de achterkant komt (volgensmij is dat een plus naar de accu).

Ik ben nogal een leek op dit gebied - ik weet niet wat er fout gaat. De accu's (ik heb twee flinke jongens staan waar ik tussen kan schakelen die goed op spanning zijn) kunnen het probleem niet zijn, de motor heeft buiten de boot gewoon gedraaid dus startmotor en/of motor zou het probleem ook niet moeten zijn, maar op de een of andere manier krijg ik niet genoeg spanning naar de startmotor.

Grt Tom.
Gebruikersavatar
door RicoVr6
#2673922
Als je nou eens direct spanning zet op de startmotor. En een fatsoenlijk stuk kabel gebruikt als schakeldraad doet ie het dan wel?

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.

Ik heb dit bij mijn seat leon 5f aan de binnen kan[…]