VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Poets- en wasbehandelingen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2676080
Hallo allemaal,

Ik krijg met verschillende poetsmiddelen m'n a8's steeds net niet glimmend genoeg, het doel is om ze weer als een spiegel te krijgen maar dit lukt me niet meer sinds ik ze heb gekocht. Ik heb nu van Cartec en Autoglym producten gebruikt maar ze blijven steeds een soort van waas houden en ze krijgen niet meer die echte spiegelglans terug..

Na even gezocht te hebben zijn er een aantal opties aangeraden hier, (begom, unipol enz.) maar dit waren allemaal bij de vraag om fijne krasjes weg te werken.

Iemand die advies heeft hierover?

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
#2676088
Ik gebruikte altijd belgom of unipol, icm water en een fijn sponsje (ik gebruikte een schuursponsje waar ik het schuur gedeelte vanaf haalde)

Sponsje natmaken, velg nat maken en een beetje unipol/belgom op de spons en zachtjes poetsen, werkte bij mij super :tu:
#2676272
Mothers mag en aluminium pakken, geeft n hele pens meer glans. Met n handpadje opbrengen en afnemen met een zachte mf doek. Kan ook dat je de producten net iets te enthosiast afneemt met katoenen doeken, dit kan micro marring (mini krasjes) veroorzaken. Dan krijg je n licht doffe waas erover.
door Fritsdeblitz
#2677190
hawkeye schreef:Brasso wil ook nog wel eens helpen, voor leden die in het leger hebben gezeten, weten wat dat is...
Dat staat bij elke huisvrouw met koper of zilver in de kast haha
#2677758
Bedankt voor de reactie's allemaal!

Afbeelding

Heb gelijk even Mag&Aluminum Polish van Mothers besteld en een setje Monello Disco Duo pads bij onze sponsor! Erg snel geleverd en lekker wat te lezen erbij gekregen! :tu:

Ga hier eens even mee stoeien wanneer ik de tijd kan vinden, en mocht dit nog niet voldoende glans geven ga ik idd eens Unipol of Belgom proberen.

Brasso staat hier ook nog in de kast! Zal wel eens een proefstukje proberen als het niet als een brok opgedroogd is :mrgreen:

Hallo, Je schrijft : het scherm is vervangen. Dat[…]

Volkswagen Golf 4 2.0

Hallo allemaal mijn golf 4 heeft twee fouten […]

Volkswagen Golf 4 2.0

Hallo allemaal mijn golf 4 heeft twee fouten […]

Div. Communicatiestoringen

PXL_20240428_122035269.jpg PXL_20240428_12204112[…]

Een lijstje leest inderdaad iets fijner dan een st[…]

Rns 310 en bluetooth

Ah okee ja beste maar meteen upgraden naar wat mod[…]

Dus op een recente Passat of Arteon, uit laten we […]

Tikken als de wagen uitstaat

dat de sleutel uit het contact is betekend niet […]