VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Alex94
#2676648
Hallo Forumleden,

Momenteel ben ik de eigenaar van een zwarte Polo 9N3. Deze moet komende maand plaats gaan maken voor een Golf V. Ik verwacht voor de Polo zo'n vijf a zes rooitjes terug te krijgen. Daarnaast heb ik nog ongeveer twee en half te besteden, dus kom ik in totaal op ongeveer €8.000,- voor de Golf. Mijn vraag is dan ook of ik voor ongeveer 8K een mooie golf V kan kopen. 17' LM heb ik nog liggen. GT en GTI wil ik niet op mijn auto hebben staan, want dat maakt het alleen maar aantrekkelijker voor diefstal. Qua km stand wil ik niet boven de 125.000 uitkomen. Hoe kan ik het uiterlijk een beetje opleuken, en wat voor model kan ik goed kopen voor dit bedrag? Ik hoor graag wat jullie denken!
Gebruikersavatar
door Alex94
#2676688
Afbeelding

Dit is ongeveer wat ik in gedachten heb. 17' LM velgen heb ik nog liggen. Een mooie honinggraat grill, weet iemand waar ik die koop? Zoja graag linkje. Grtz :D
Gebruikersavatar
door Alex94
#2677173
Super!

Weet je toevallig ook of de GTI-badge in de grill uitneembaar is? Wil geen GTI op mijn auto hebben staan als ik dadelijk met een 1.8 rondrijd..
door Xizer
#2677333
Golf V 1.8, zal waarschijnlijk een nieuw model zijn.
Gebruikersavatar
door Kanerr
#2677518
Leuk dat je een V wil kopen!

Stel jezelf eerst een paar vragen
Hoeveel ga je op jaarbasis rijden? Meer dan 20K? Neem dan een diesel, 1.9tdi of 2.0tdi.

Wil je een beetje pit of vind je het niet erg om ingehaald te worden door mijn oma met een suzuki alto 1.0?
Voor pit moet je op zijn minst een 2.0fsi halen (benzine, 150pk), dieselen kan je in een willekeurige TDI. TDI zijn later namelijk te chippen voor een hoger vermogen.

En hoeveel wil je besteden aan onderhoud, dwz. Turbo-motoren vergen meer onderhoud dan atmosferische motoren.

En ja, ik persoonlijk zou de 1.4 en 1.6 fsi en 2.0sdi links laten liggen. Gaan niet vooruit en daarbuitenom is de 1.4 onbetrouwbaar.

Verder een tip, je kan op een GTI of R32 ook gewoon de badges eraf halen ;) Daarnaast gaat het erom waar je je auto parkeert en hoe hij beveiligd is of hij wordt gestolen ja/nee.

Ik rij met GT badges rond en ja een beetje mooie auto trekt gewoon de aandacht. Goed alarm is al heel wat.

Ik zou met een budget van 8K voor een GTI gaan. Of een hele nette 2.0TDI met 170pk.

PS. KM-stand zegt niks over de auto ;) Gaat om onderhoud wat erin zit. Liever een dieseltje met 300k op de klok en goed onderhouden dan 120k en niet onderhouden. Benzine zelfde verhaal :mrgreen:
Gebruikersavatar
door Alex94
#2679133
Kanerr schreef:Leuk dat je een V wil kopen!

Stel jezelf eerst een paar vragen
Hoeveel ga je op jaarbasis rijden? Meer dan 20K? Neem dan een diesel, 1.9tdi of 2.0tdi.

Wil je een beetje pit of vind je het niet erg om ingehaald te worden door mijn oma met een suzuki alto 1.0?
Voor pit moet je op zijn minst een 2.0fsi halen (benzine, 150pk), dieselen kan je in een willekeurige TDI. TDI zijn later namelijk te chippen voor een hoger vermogen.

En hoeveel wil je besteden aan onderhoud, dwz. Turbo-motoren vergen meer onderhoud dan atmosferische motoren.

En ja, ik persoonlijk zou de 1.4 en 1.6 fsi en 2.0sdi links laten liggen. Gaan niet vooruit en daarbuitenom is de 1.4 onbetrouwbaar.

Verder een tip, je kan op een GTI of R32 ook gewoon de badges eraf halen ;) Daarnaast gaat het erom waar je je auto parkeert en hoe hij beveiligd is of hij wordt gestolen ja/nee.

Ik rij met GT badges rond en ja een beetje mooie auto trekt gewoon de aandacht. Goed alarm is al heel wat.

Ik zou met een budget van 8K voor een GTI gaan. Of een hele nette 2.0TDI met 170pk.

PS. KM-stand zegt niks over de auto ;) Gaat om onderhoud wat erin zit. Liever een dieseltje met 300k op de klok en goed onderhouden dan 120k en niet onderhouden. Benzine zelfde verhaal :mrgreen:
Hallo,

Het probleem is een beetje dat ik momenteel nog met mijn Polo 9N3 zit waardoor ik eigenlijk beperkt ben tot het inruilen bij een dealer, waar ik dan ook automatisch te veel zal betalen. Ik zou natuurlijk super graag een mooie GTI willen kopen, maar de vraag is, of me dat gaat lukken. Ik heb nu een goed onderhouden 9N3 met een 1.4, 120 gelopen. daarnaast is mijn budget ongeveer 3K.

Zou je me kunnen helpen? Een diesel sluit ik uit, ik rij max zo'n 10k per jaar. Een beetje pit is een vereiste.
Gebruikersavatar
door Kanerr
#2681273
Probeer hem eerst te verkopen. Ik weet de dagwaarde van de 9n3 niet, maar voor 8/9K in totaal kan je wel een erg leuke GTI vinden, is wel ff goed zoeken dat je geen afgetrapte hebt!

Onderhoudshistorie is het belangrijkste wat je kan hebben aan een auto! Vooral bij een gti.

Check onderhoudshistorie en kijk dan ook bijvoorbeeld naar de banden, zegt veel over de eigenaar.
door voorheen1999golf4
#2681290
hee alex


even een wellicht brutaal vraagje, want je hebt er al bewust over nagedacht enzo....
maar toch, waarom rij je die polo met die 1.4 (dacht ik?) niet gewoon af?

of heb je problemen aan de wagen?
Gebruikersavatar
door Alex94
#2682382
1999golf4 schreef:hee alex


even een wellicht brutaal vraagje, want je hebt er al bewust over nagedacht enzo....
maar toch, waarom rij je die polo met die 1.4 (dacht ik?) niet gewoon af?

of heb je problemen aan de wagen?
Hey man,

Ik heb na lang nadenken ook besloten om er nog lekker even in door te rijden, zou zonde zijn om er na er een leuke wagen van te hebben geknutseld hem in zo'n top staat weg te doen. Ik rij er lekker 3 jaar mee, en ruil hem dan in voor een A3 of mooie golf 6/7.
Gebruikersavatar
door hawkeye
#2682404
Heel goed, want de prijs die je voor de Polo wilde hebben was mijn inziens niet haalbaar, en bij inruil al helemaal niet, dan had er dik geld bij gemoeten, maar goed, je blijft nog even een Polo rijder.
Gebruikersavatar
door Alex94
#2688566
Hei Hawkeye,

Inderdaad wat minder voor de polo gekregen,

maar inmiddels trotse eigenaar van een Golf 6 Highline, 160PK. 8)
door Xizer
#2688623
Mooie bak, benieuwd hoelang de distributieketting en turbo/compressor het uithouden. :D
Gebruikersavatar
door debeljuco_053
#2689101
ligt eraan hoe er mee omgegaan wordt :oops:
AVAS op ID3?

Alle elektrische auto's moeten al een paar jaar ee[…]

Ik zie hier nergens een knopje voor een slotje dus[…]

Lane assist pas bij 80km/h?

Top, dan moet ik toch maar eens de 80km naar Breda[…]

Er gaat geen belletje bij me rinkelen... zie geen […]

Remolie

Ik wil wat remolie toevoegen maar is de remolie in[…]

Passat gte foutcodes mbt hv accu

Snap ik, ga ik achteraan. 1 ding wat mij opvalt i[…]

Line Assist

Line assist is maar tijdelijk per rit uit te sch[…]

Onderhoud service reset online?

onderhoudsboekje is ingevuld.. ik kon gewoon weer […]