VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Mk2VPTDI
#2682490
MrKikker schreef:uiteindelijk pomptiming afgesteld, noodloop en 7 liter zonnebloemolie op 14 liter bp ultimate getankt en met k-waarde 0.6 door de keuring :tu:

Waarom niet gewoon alleen diesel :SCRATCH:
Gebruikersavatar
door MrKikker
#2682761
Werkelijk geen idee. Vóór het afstellen van de pomp zat de waarde op 5.. wellicht dat dit een groot verschil maakte. In de tussentijd ook flink doorgereden met injector cleaner/zonnebloemolie, wellicht dat dit de boel ook flink schoongeblazen heeft.

Bij de eerste keurder werd de auto pas een halve dag ná aanlevering gekeurd (koude motor enz). Bij de 2e keurder kon ik na 30km snelweg meteen de brug op. Wellicht dat dit ook verschil maakte.
Gebruikersavatar
door MichielMK2TDI
#2682788
Roetmeting kan niet gedaan worden met koude motor,
er word namelijk een sensor via je oliepijlstokhouder in de olie gelegd, daarmee wordt de olietemperatuur gemeten, als die te koud is gaat de roetmeting niet eens meten :tu:

Maar dat zegt niet dat het geen zin heeft gehad om eerst 30km te blazen ;) dat scheelt alrijd wel wat
Gebruikersavatar
door MrKikker
#2682830
Nouja, weet iig dat de apk-keuring voor m'n golf een bepaalde handleiding heeft :lol: allang blij dat ik weer een jaar verder kan.

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.