VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2680958
Beste mensen,

Ik heb afgelopen weken mijn 1.8 8v RV motor vervangen voor een 1.8 16v KR,
Ik heb de ecu met kabelboom en de kabelboom voor de motorruimte mee vervangen, de kabelboom van de motorruimte heb ik omgesoldeerd omdat ik een nieuw type zekeringenkast heb.
Nu heb ik bij alle 4 de bougie's een vonk, ook komt er benzine bij de spinnenkop alleen weet ik niet op hij ook daadwerkelijk tot de injectoren komt, Bij de retour leiding vanaf de motor iig wel.

Maar hij start niet, als het goed is is mijn benzinepomp sterk genoeg, heb ik zon 'vdo' kastje nodig ? Ik zie iets over het hoofd maar weet niet wat?

Bedankt!
#2681040
alles wat betreft het vacuum gedeelte ook aangesloten ?

slang naar de stappenmotor... complete inlaatbuizen tot aan de spinnekop etc ?

post es een duidelijke foto van je motor... misschien kan ik iets ontdekken
#2681245
Het vacuum gedeelte krijg ik niet voor elkaar deze ligt nog links langs de spinnenkop,
maar toch krijg ik benzine tot aan de spinnenkop? :?
voor de stappenmotor heb ik geen enkele kabel op mijn kabelboom zitten... ook iets aparts net zoals er geen kabel zit voor het gasklephuis...
de bobine heb ik aangesloten net zoals de dynamo, startmotor, lage en hoge voor de olie, ventilator, koelstofreservoir en versnellingsbak.
heb ook de kabelboom gesoldeerd van ouwe naar nieuwe 'zekeringenkast, heb dit al 100 keer nagekeken maar volgens mij moet dit kloppen...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en aan informatie over de bedrading ligt het niet haha :LOL:

Afbeelding

hoop dat dit genoeg is? hoor het graag!
Laatst gewijzigd door GrsbkGolfV5 op 27 nov 2015 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
#2681265
haha nou de stappenmotor in niet aangesloten dus die ligt gewoon te chille daar, en de bobine komen nog andere kabels op want dit is niks zo, alleen maar om te testen.

okee ga ik morgen proberen, ben net weg bij de schuur helaas
#2681359
Bij mijn G60 is het zo als de stappenmotor! Niet zit aangesloten start hij ook niet + dat ik ook zie dat je vaccum van je rembekrachtiger ook niet zit aangesloten hier kan het probleem ook aan liggen
#2681362
Hij zou wel kunnen lopen... maar dan moet je de aansluiting van de stappenmotor op de aanzuigbuis en op de inlaat afdoppen... stationairschroef wat opdraaien.

zo loopt mijn crosser ook, maar dit is uiteraard niet de manier als je gewoon door de APK wilt

en wat dennis al zei... je vacuumslang voor je rembekrachtiger zit niet aangesloten, ook dan zal ie NIET lopen.

die moet op je inlaatspruitstuk, ongeveer waar ie nu hangt !
#2681610
Oke bedankt allemaal voor de reacties.
Hij slaat iig al aan nu alleen de startmotor blijft soms hangen ofzo?
Maar wat de stappenmotor betreft hoe sluit ik deze op de goede manier aan?
Ik heb deze er dus niet bij gekregen :? Die ik nu heb ik van een 1.8 8v RV
grttt
#2681792
stappenmotor moet je wel hebben van een 1.8 16v KR !!

ik zal ff kijken hoe het bij mijne precies zit !

maak ik ff fotos
#2681935
Wacht daar nog ff mee... ik heb evt ook wel een stappenmotor... of 2.
maak ik een foto van de motor en dan kan ik je vertellen hoe het zit
#2686448
Nou mede dankzij Gerald loopt de golf, alleen stationair is een ramp, maar dat is ook logisch omdat ik de nullast en stappenmotor niet aangesloten heb omdat er kabels ontbreken.
Ben er ook achtergekomen dat het een PL blok is met spinnenkop van een KR enz.
maargoed ik zoek nu een complete kabelboom voor de motorruimte van een KR, of een VDO/relais 244 die het stationair lopen regelt.

Als iemand andere ideeën heeft hoor ik het graag :tu:
Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]