VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Diefstal en vernielingen aan VW's
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door SelimGTI
#2682149
Hallo mede forummers,

Een aantal weken terug heb ik een ongeluk gehad met onze New Beetle waarbij een persoon van de linker rijbaan recht wou invoegen en hem mijn deur in reed.
Beiden hadden we geen SAF bij de hand en dus niet ingevuld, hij zou mijn schade vergoeden en schoot 500 euro voor, vervolgens heb ik niks meer vernomen.
Ik heb foto's van zijn schade, mijn schade, zijn ID en het kentekenbewijs van zijn auto (was van een vriend van hem), kan ik hiermee alsnog naar de politie stappen?

Mvg
Gebruikersavatar
door hawkeye
#2682158
Hallo, goed dat je deze vraag hier stelt.

Om je vraag te beantwoorden, ja, ga alsnog naar de politie en informeer wat hiermee te doen.

Ook kun je contact opnemen met je verzekeringsmnaatschappij en vraag hoe dit verder afgehandeld kan worden, geef alle verkregen informatie ter inzage, wellicht kan men op die manier de tegenpartij alsnog aansprakelijk stellen.

Dat je een voorschot is aangeboden en hebt geaccepteerd, is mijn inziens niet in je voordeel, bij confrontatie kan hij dit eventueel ontkennen, of je moet ook hiervan bewijs hebben vastgelegd.

Dat het al een paar weken geleden heeft plaatsgevonden en je tot nu toe geen actie hebt ondernomen, is ook niet gunstig, maar wellicht is daar nu nog iets aan te doen.

Succes en hou ons op de hoogte!
door Livonias
#2682205
Ik denk dat je het er op moet gooien dat je al die tijd te goeder trouw bent geweest en had verwacht dat het gewoon zou worden opgelost en dat je om die reden niet eerder naar de politie/verzekering bent gegaan.

Benieuwd naar de uitkomst overigens! Succes!
Gebruikersavatar
door martijn-mk2
#2682210
hawkeye schreef:Dat je een voorschot is aangeboden en hebt geaccepteerd, is mijn inziens niet in je voordeel, bij confrontatie kan hij dit eventueel ontkennen, of je moet ook hiervan bewijs hebben vastgelegd.
Als hij dat ontkent is het toch juist in jou voordeel?
Dan moet hij het gehele bedrag dus nog terugbetalen :mrgreen:
door Fritsdeblitz
#2682231
Denk ook dat je nog een zware dobber gaat krijgen


Geld geaccepteerd ook niet handig denk ik


Heb je getuigen ?? anders is het zijn woord tegen jou woord Bedoel het niet lullig maar succes
Gebruikersavatar
door hawkeye
#2682346
Als je bij een voorval zoals is genoemd, geld aanneemt van de tegenpartij, ierkend die meestal de schuldige te zijn. Dan ga je ermee akkoord dat daarmee geheel of gedeeltelijk de zaak is afgedaan, maak je er daarna alsnog een zaak van, dan is dat in het nadeel van de ontvanger en als je dit niet kan aantonen, kan de tegenpartij dit te allen tijde ontkennen.
door Mari
#2682603
Bij mij liep het mis vanwege een pen die niet wilde schrijven en het schadeformulier niet kon worden ingevuld en ondertekend. Tip van mij, als je het schadeformulier om welke reden dan niet kan invullen laat de politie er maar bij komen om een proces verbaal op te maken. Kans bestaat dat de tegenpartij later gaat ontkennen en dan draai je zelf voor je eigen schade op!

... ga je tijd niet verdoen met een bezoekje aan de politie, ik heb daar onlangs 1.5 uur gezeten om er achter te komen dat ze er niets mee kunnen en gaan doen. De tegenpartij is immers bij je bekend, dus mag je het zelf uitzoeken.

Het probleem met een pen die niet wil schrijven heb ik simpelweg opgelost, ligt nu naast enkele pennen ook een potlood in de auto, deze schrijft (zolang je de punt niet afbreekt) altijd...
Gebruikersavatar
door kevert
#2684458
Fritsdeblitz schreef:Denk ook dat je nog een zware dobber gaat krijgen


Geld geaccepteerd ook niet handig denk ik


Heb je getuigen ?? anders is het zijn woord tegen jou woord Bedoel het niet lullig maar succes
Ja wat ga je verwachten dat ie gaat zeggen dan ?
Nee ik heb hem geen geld gegeven? Hij heeft foto's van de schades ,id bewijs en kenteken.
Valt nogal moeilijk te ontkennen dan, gewoon even bezoekje bij het politie bureau doen en klaar.
door Livonias
#2684682
MK2-VRT schreef:Die gast woonde toch in Maastricht zag ik laatst op FB voorbij komen ?

Waarom rij je niet even langs ? Desnoods neem je z'n auto mee tot hij de schade vergoed heeft.
2 wielklemmen d'r op en de sleutels verkopen voor het schadebedrag :lol:
Gebruikersavatar
door hawkeye
#2684721
Zou het recht voorlopig niet in eigen hand nemen, want dan keert de Wet zich tegen je. Probeer het eerst via de politie en/of andere instanties om dit naar behoren op te lossen. Ok, het begin is niet goed gegaan maar wellicht is er nog iets terug te halen.

Je snapt het wel, maar eigenlijk ook weer niet... […]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]

de suggesties van @vwbasm ook opgevolgd? Lees […]

Volgens tekening is het de eerste stekker alleen […]

Je tellerklok is vermoed ik aan een revisie toe. V[…]

Verlaging veren

Passen maar je moet de aslasten checken of juisthe[…]