VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2684049
MK2-VRT schreef:Anders, laat hem even warm lopen tot hij slecht begint te doen, trek de stekker van de blauwe temp sensor los en meet de weerstand eens tussen deze 2 contacten, je moet ergens tussen de 270 en 370 ohm zitten ahankelijk van de temp..
??

Pingelsensor is het probleem niet!! Dat plastic scheurt vaker door de warmte..
#2684086
Klopsensor vervangen. Deze was ook niet netjes aangesloten. Verder viel me net iets op na het uitvalen gelijk onder de auto gesprongen. 1 minuut later hoorde je het volstromen van de brandstofpomp onder de auto. Het lijkt wr dus op dat de brandstofpomp leeg is geweest. Kan dit kloppen.
#2684087
Sensor!!!!
#2684129
Laatste update voor vandaag. Brandstofpomp en opvoerpomp losgehad om te controleren. Niks tegen gekomen. Zojuist 30 km gereden zonder problemen. Hierna stationair laten lopen a 5 min wil weg rijden valt hij uit. Na 30 seconden weer gestart en kon weer 20 km rijden. Het rijden lijkt nu goed te gaan. zou het probleem mechanische zijn. Gasklephuis oid. Zondag ga ik dit eens controleren. Bedankt voor de hulp alvast
#2684163
Wat heb je aan de pomp gecontroleerd dan ?

En je zegt 'en opvoerpomp', ligt hij in een Golf 2 ?

Gasklep is het al helemaal niet, lijkt wel of ergens de spanning weg valt als hij ineens afslaat, maar zonder te zien en te horen gaat het lastig worden.

Had je een relai 109 erin zitten ? Zo ja, haal het kapje eens eraf en kijk of de dikke soldeerpunten niet gescheurt zijn, als dat wel het geval is, soldeer ze even opnieuw of ze een ander relai erin.
#2684176
Hoi Stefan,

Inderdaad in een mk2 vandaar opvoer en brandstofpomp.

Zoals jij zegt het lijkt idd of de spanning weg valt. dit lijkt nu al beter te zijn. De spanning lijkt weg te vallen doordat een sensor/onderdeel een bepaalde temperatuur bereikt heeft, en bijv verkeerde meetwaardes door gaat geven omdat deze niet goed meer functioneert. Pomp los gehaald, schoon gemaakt, filters nagekeken, en 12 v handmatig op opvoer en brandstofpomp gezet. Knikken op slangen gecontroleerd etc.

Relais 109 zit er niet in. Ik heb de zekering kast en 3 losse relais liggen. Deze 3 losse relais dienen voor, brandstofpomp, ecu en lamdasone. De rest bevind zich in de zekering kast.

109 dient voor de ontsteking van de bobine begrijp ik? In mijn zekering kast zitten 5 andere relais, waarvan ik er 1 uit kan sluiten voor de knipperlichten.
#2684301
Nog eens gemeten, weerstand rond de 40 graden is 700 ohm en zakt hierna vrij hard af. Tegen de 90 graden aan begint deze te zakken vanaf 215 ohm en zelfs lager. Dit zou er dus mee te maken kunnen hebben. Vreemd dat dat met deze nieuwe sensor is. Ik heb nu een andere gehaald en ga dit nog eens proberen en meten. denkt de ecu door deze weerstand dat de temperatuur dus anders is dan hij werkelijk is en daardoor verkeerd bij gaat regelen?
#2684319
De oude temp sensor gaf met uitvallen 174 ohm. Dit lijkt de boosdoener geweest. De nieuwe sensor zit wel laag rond de 220 a 230 ohm. Maar nu een uur gereden zonder problemen lijkt het. Zal mijn probleem nog updaten zodat andere mensen hier ook iets aan hebben. Vooralsnog bedankt allemaal
navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk