VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door hanh
#2687172
Hoi allemaal,

Goed... laatste puntje wat nu nog niet goed werkt aan mijn Golf, de koppeling. Schakelen gaat zwaar (bijna niet) als hij koud is en ik vermoed dat dit door de koppeling komt, omdat deze al heel snel op komt en de auto ook met volledig ingedrukte koppeling naar achteren begint te rollen als ik hem in z'n achteruit zet.

Het is een hydraulische koppeling. Ik heb al hydraulische olie uit het reservoir (rem en koppeling) gehaald want die zat veeeel te vol (waarschijnlijk door vervangen van voorremmen door vorige eigenaar). Is er nu nog een manier om de koppeling af te stellen?

Hoop dat dit een beetje te doen is.

Groeten,

Han
#2687187
Indd even ontluchten. Anders zal je gever of nemer kapot zijn (koppelings cillinder op de bak of cillinder op je pedaal) deze zijn imitatie 80,- pst
door hanh
#2687416
dennismk2 schreef:Indd even ontluchten. Anders zal je gever of nemer kapot zijn (koppelings cillinder op de bak of cillinder op je pedaal) deze zijn imitatie 80,- pst
Hij doet het inmiddels weer normaal. Heb zoals gezegd het vloeistofreservoir op peil gebracht door er zo'n 50 ml uit te halen. De 'gever' leek niet goed terug te komen, daar wat aan zitten morrelen, loopt nu weer netjes tot de uiterste stand terug als je het pedaal los laat. Even kijken of het probleem terug komt, dan zal het tijd worden voor een nieuwe :)

Wederom bedankt voor de reacties in ieder geval!
#2687432
Geen probleem daar zijn we voor om elkaar te helpen.., goed dat alles weer werkt :tu:
#2687433
Het probleem was in elk geval niet dat je vloeistof wat boven max stond, daar kan dat niet van gebeuren, wel onder de -min-

Maar zou het idd even aanzien, meestal is hij gewoon kapot, maar dan heb je hem nog snel vervangen.
Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]