VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door PoloSub
#2688605
Hallo,

Ik heb sinds 2 weken een golf 6 GTD uit 2011.
Er zit geen lichtsensor op. Dus ook geen AUTO licht schakelaar.
Ik kwam deze advertentie tegen op marktplaats.
http://link.marktplaats.nl/a1016771768
Ik heb hem een mailtje gestuurt om te vragen of hiermee coming en leaving home het ook doet.
Daarop kreeg ik dit antwoord:
De coming/leaving home wordt niet ingeschakeld met deze set.
De C/L heeft een aparte (stuur) module.

Toen een vriend me auto ging uitlezen stond er wel coming en leaving home in het lijstje om aan te vinken. Denken jullie dat ie het dan gewoon doet met dit setje?
Gebruikersavatar
door larsjeee
#2688680
Nee dat werkt niet, werkt alleen met de originele lichtsensor in de spiegel ingebouwd,
Of het moet nadrukkelijk erbij staan dat het wel gaat.

Sommige auto schakelaars hebben wel een eigen coming home functie, maar leaving home werkt alleen met originele (regen)sensor in de spiegel.

In veel auto's kun je wel coming home via de groot licht sensor activeren (handmatig), en instellen met je mfa..

Dat je een optie kunt aanvinken met vagcom wil niet automatisch zeggen dat het ook werkt, of aanwezig is op jouw auto...
Gebruikersavatar
door Antera
#2689065
op ebay kan je after market sets kopen die werken met plug and play


Afbeelding
door Fritsdeblitz
#2689071
Nee dat werkt niet, werkt alleen met de originele lichtsensor in de spiegel ingebouwd,
Of het moet nadrukkelijk erbij staan dat het wel gaat.
Gebruikersavatar
door larsjeee
#2689625
Antera schreef:dacht dat het ook voor CH/LH was maar zie alleen voor automatisch licht aan en uit

http://www.ebay.de/itm/AUTO-Head-Light- ... 2a2da3be9e
Sommige van die setjes hebben ook coming home ingebouwd, maar dat werkt dan via dat setje en niet via de bcm, hier kun je dus ook niks aan instellen via vagcom of de mfa, alleen via een knopje of stel wieltje op het setje zelf...

Ik heb dat toen half werkend gekregen, echter bleven alleen de stadslichten branden, en de lichtzoemer ging af, de lampen bleven maar zon 10 sec branden dan...

De dim of mistlichten ging niet, omdat die niet werken als de auto niet op contact staat....

Misschien dat het mogelijk is om de originele licht sensor , zonder de regen sensor te gebruiken, en die sensor ergens op de ruit plakken, maar dan zul je ook een originele kabelboom moeten hebben, om hem op de bcm aan te sluiten...

De spiegel kun je niet zomaar veranderen, ik geloof dat er dan een nieuwe vooruit in moest....
Gebruikersavatar
door PoloSub
#2689746
Ja klopt. Nieuw voorruit had ik ook al gelezen op een duits forum.
Jammer maar dan word het niks.
door danny20danny
#2690143
PoloSub schreef:Ja klopt. Nieuw voorruit had ik ook al gelezen op een duits forum.
Jammer maar dan word het niks.
Niet toevallig een grote barst in je voorruit :E

Garage kan niet vinden waarom lamp niet brand. Lam[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Check deze video :tu:

Elevate your dating game with the top site for has[…]

navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]