VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2693595
Golf 1 cabrio 1.8 uit 1991
Raar geluid.
Berg op maakt de veel herrie verder is het te horen tussen 30 en 80 km en trilt hij in het stuur het trillen neem alleen maar toe geluid blijft redelijk constant.
Op een bepaalde manier voel je soms op rotonde of een scherpe bocht geslapen in het stuur en je hoort bonk bonk maar das niet altijd van toe passing.
Rechte kant aandrijfas vervangen geen verandering.
Wat bij apk wel was dat de moer links voor los was.
Maar heb gekeken zit dit keer niet los links zo wel rechts.
Zit ook geen spelling op de banden als ik hem om hoog kriek en bij rond gaan van de wielen geen raar geluid.
Pook trilt niet en valt ook niet uit de versnelling.


Wat kan het zijn heb geen idee meer?

Versnelings bak olie ?

Mvg glynis
#2693628
Hallo
Nou het leek homokineet links bak zijde te zijn maar we hebben aandrijfas kompleet vervangen .
Maar helaas geen resultaat.
Op nemen lukt niet omdat het alleen tijdens rijden is en niet zo danig had dat het op te nemen is.hij begint wel heel hard te trillen in het stuur hoe harde je rijd.
Nou banden en velgen is nooit verandert.
Enige wat wel was bij apk gaf ik aan dat er iets voor niet goed zat en toen bleek de moer van de aandrijfas rechts los te zitten en goed ook. Maar die hebben we nu ook gecontroleerd en die zit gewoon vast.
#2695998
Klinkt idd als iets met je versnellingsbak. Heb je wel eens gecheckt of ie bak-olie lekt na het rijden?
Bij mij lekte hij wel en trilde en bonkte hij ook en bleek de synchromess ring in de bak gebroken te zijn, waardoor waarschijnlijk een baklager kapot is gegaan.
Trilt hij ook bij gas los en niet alleen bij gas geven, dan is het meestal niet iets in je aandrijving, maar in de ophanging.
Of misschien iets in je remmen? Dit kun je testen dmv bij rijden op een recht stuk (bijvoorbeeld snelweg als er niemand naast of direct achter je rijdt) stuur los laten en zachtjes remmen. Als ie naar 1 kant trekt, zit het probleem aan die kant. Test daarna ook even wat ie doet zonder dat je remt, dus gewoon alleen stuur los laten.
#2704008
Nou . Het bleek wielager te zijn het bonken .
Had aandrijf as en alles vernieuwd uit eindelijk toch de wielager.

Nu de lager vervangen is heb ik het volgende probleem .
Hij stuur heel raar hij heeft stuurbekrachtiging.
Maar als ik nu stuur in een bocht dan eerste stuk doe ik en de rest doet de auto zelf ook met het terug draaien . Heel eng net als of de bant dan helemaal scheef naar binnen klapt.
Is de wiellager verkeerd er in gezet of kan het zijn dat ik hem.moet uitlijnen

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.