VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
door GolfRS
Beste collega's,

Ik zit met een luxeprobleem, namelijk welk type motorblok is het beste om te nemen voor de golf 6. Ik rijdt circa 25.000 - 30.000 per jaar.
Zelf twijfel ik tussen de 1.4 tsi 122PK of de 1.4 tsi 160PK.

Ik heb zelf nog niks geen ervaring met beide blokken. Wel heb ik veel gelezen over de problemen met de 160pk versie. Is de 122PK versie bijvoorbeeld een meer betrouwbaarder blok?

Graag hoor ik jullie ervaringen!
door Alex94
Blokken zijn beiden een 1.4 TSI en zijn allebei erg solide. De 160 pk uitvoering heeft echter meer problemen met de ketting, en met name de kettingspanners. Heb je een diesel overwogen? Bij twijfel tussen de benzinemotoren zou ik absoluut voor de 122pk gaan. Voor meer koppel kun je altijd even bij JDE langs. Succes met de aankoop! :tu:
door GolfRS
Bedankt voor je reactie. Ik denk zelf te weinig kilometers te maken voor een diesel.
door Alex94
GolfRS schreef:Bedankt voor je reactie. Ik denk zelf te weinig kilometers te maken voor een diesel.
In dat geval zou ik echt voor de 122pk gaan mate! :tu:
door GolfRS
Bedankt voor de tip! Lijkt mij een prima blok. 122PK is genoeg en JD chipt hem naar 150PK.
Je hebt zelf ook de 122PK versie?
door Alex94
GolfRS schreef:Bedankt voor de tip! Lijkt mij een prima blok. 122PK is genoeg en JD chipt hem naar 150PK.
Je hebt zelf ook de 122PK versie?
Mijn vader heeft de 122PK, ik zelf heb gekozen voor de 105PK 1.2 TSI omdat hij een stuk zuiniger rijdt dan alle andere modellen en hij voor mij vlot genoeg is. Voor de looks zet ik er gewoon een andere einddemper onder. Ik ben voor een 1.2 TSI gegaan Highline, vond een strak interier en alle denkbare opties leuker dan die paar seconden sneller naar de 100, maar rij dus wel regelmatig in de 122. Je voelt het verschil wel, maar dan met name de hoeveelheid koppel, meer newton meters en natuurlijk ruimere cilinderinhoud. Succes!
door Bartuss