VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door GSPT
#2699427
Beste liefhebbers,

Wie kan mij vertellen hoe (of hoeveel werk het is) ik een tank van een Golf 1 Cabrio eronderuit kan halen. Ik moet de tank schoonmaken en de brandstofpomp reinigen...

En is deze van staal? Waar kan ik een nieuwe/goede kopen?

Groeten Geert-Jan
#2701658
Achterbank los en stekker van de benzinepomp en/of vlotter eruit trekken. Achteras moet er onderuit, vulslang loshalen, banden die de tank omhoog houden loshalen en vervolgens alle overige slangen los maken. Dit is het zo ongeveer wel. Alles bij elkaar 1-2 uur werk. Let wel op dat je iets van bokken nodig hebt want de achteras moet in ieder geval bij het kantelpunt los worden gehaald. Met een beetje geluk kun je de remleingen en handremkabels laten zitten en kun je de tank er net tussendoor wrikken.
door GSPT
#2701686
golf-gti-edition schreef:Achterbank los en stekker van de benzinepomp en/of vlotter eruit trekken. Achteras moet er onderuit, vulslang loshalen, banden die de tank omhoog houden loshalen en vervolgens alle overige slangen los maken. Dit is het zo ongeveer wel. Alles bij elkaar 1-2 uur werk. Let wel op dat je iets van bokken nodig hebt want de achteras moet in ieder geval bij het kantelpunt los worden gehaald. Met een beetje geluk kun je de remleingen en handremkabels laten zitten en kun je de tank er net tussendoor wrikken.

Dankjewel!! Beetje deprimerend dat de achteras eronderuit
Moet, maar alleen loshalen en "laten bungelen" is genoeg? Klinkt verder wel goed. Dit kan gewoon op de bokken?
#2701818
Ja, de achteras kun je laten bungelen of even ondersteunen met een krik zodat er niet al te veel spanning op de remleidingen komt te staan. Het oude type tank past makkelijk tussen de remleidingen door. De nieuwere cabrio tanks van 55 liter lopen over de achteras heen maar ik denk dat je die er ook wel onderuit krijgt op dezelfde manier.

Wel de auto aan de achterkant redelijk hoog op bokken zetten dan hem je meer plek om de tank er tussenuit te wrikken.
#2701827
Ja hoor. Ik doe het ook op 6 tons bokken Gewoon op standje 1 of 2 qua hoogte moet genoeg zijn. De veerpoten kun je vast laten zitten, dit is zelfs handiger. Ik zou gewoon beginnen met loshalen. Moeilijk is het niet, gewoon alles op volgorde wat er in de weg zit los halen.

Volgens mij heeft een 89'er de nieuwe grote tank al over de achteras.
door GSPT
#2701829
En als de tank vervangen moet worden, waar moet ik dan op letten als ik een nieuwe koop? Waar zijn ze nieuw te koop? En is de pomp te vervangen zonder de tank te demonteren? Of de tank te reinigen?
#2701850
Een tank is niet zomaar rot hoor. Ik heb tanks liggen uit 1977 die we nog prima uit zien (in vergelijking tot de rest van de auto). Heb je een pomp onder de auto en een opvoerpomp in de tank?

De Pomp in de tank kun je vervangen door de achterbank los te halen. Daaronder zit een zwarte plaat met 3 schroeven vast. Dit haal je los. Daarna kun je bij de vlotter (eventueel vlotter/pomp combinatie). Deze kun je met een schroevendraaier en hamer een stuk draaien totdat hij los komt van de tank. Hierna kun je hem vervangen.

Nu je de vlotter er toch uit hebt liggen kun je even met een zaklamp door het gat in de tank kijken. Een beetje troep is niet erg, bij mij ligt er ook wat roest van de tankhals in). Ligt er echt een laag drap in dan kun je alsnog de tank er onderuit halen.

De pomp onder de auto kun je ook vervangen zonder de tank los te halen. Die zie je vanzelf zitten naast de tank. Als je een carburateur moto hebt, dan heb je volgens mij helemaal geen pompen onder de auto en in de tank.
door GSPT
#2701993
Bedankt man! Het is gelukt, hij loopt weer! De pomp was nog goed en ik kwam erachter dat de kabelboom ergens sluiting maakte. Na lang zoeken kwam ik terecht in de motorruimte bij een kabel welke los lag en tegen het blok aan kwam. Althans ik denk dat dat het is. Morgenavond even proefrijden en kijken of hij nu wel blijft lopen...

Groeten Geert-Jan
door GSPT
#2702025
golf-gti-edition schreef:Goed om te horen dat het is opgelost. Scheelt toch een hoop werk zo.

Kun je wel stellen. Ik had niet begrepen dat je de pomp uit de tank kon halen zonder de tank eronderuit te halen. Toen ik dat las wist ik dat ik in ieder geval snel diagnose kon stellen. Heb inmiddels ook een werkplaatshandboek aangeschaft voor de cabrio... Deze is alleen nog wel onderweg hierheen... :mrgreen:

Nogmaals bedankt voor je support! :tu:
navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk