VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door boer7864
#2700402
Het probleem
Scirocco 1 bj 1979 heeft 3 jaar in stalling gestaan.
Volle accu mee wat starten en loopt weer goed (gewoon mee naar huis gereden)
Alles werk behalve de knipperlichten. Hendel aan stuur omhoog of omlaag gaat alleen lampje op dashboard branden maar knippert niet lampen aan de auto doen dan niets. Zelfde verhaal alarm licht schakelaar.
Wat doet de schakelaar aan het stuur wel de parkeerlichten bedienen.
Wat ik zelf even heb geprobeerd alarmlicht schakelaar en relais geprobeerd in andere auto en doen het gewoon.
Wie kan me helpen met dit raadsel En waarom staat dit probleem niet op het Scirocco forum (helaas geen reactie daar) en ik denk Scirocco 1 zelfde zekering kast als golf 1 dus de ouderwetse zekeringen.
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#2700631
Trek de lichtschakelaar eens eruit, als het goed is hou je 1 contact over naast de stekker, zet daar eens 12V op en kijk wat er gebeurt..

Laatst nog hetzelfde gehad met een Golf 1..lichtje in de teller brande zwak als je niks deed, hendel omhoog of omlaag en de lamp bleef branden en knipperlichten deden niks, enkel alarmlichten.

Het kan ook nog een slechte massa zijn natuurlijk, of defecte zekering.
#2700952
Bedankt voor u reactie
zekering is heel.
massa heb ik schoon gemaakt de kroontjes links en rechts voor bij het knipperlicht en de massa stuurkolom.
schakelaar licht heb ik stekker los gehaald en dan doen ze het als nog niet.
nog 3 andere licht schakelaar geprobeerd helaas nog niet.
weet u ook zo op welke kleur draad ik even stroom moet zetten van de licht schakelaar.
heb namelijk geen losse draad naast de stekker ,stekker is een geheel.
#2700958
Achter op de alarmlicht schakelaar zit een stekker en er hoort nog een losse draad met een schuifje bij gestoken te worden. Wanneer je de stekker op de schakelaar drukt blijft er dus 1 contact over een daar moet een (uit mijn hoofd) blauwe draad op. Sluit je deze niet aan dan krijg je het resultaat wat MK2-VRT beschrijft in zijn post.
#2702349
Blauwe draad zit inderdaad met extra stekker op schakelaar en daar staat stroom op.
Ga nu eerst maar zekering kast proberen van kennis.

Probleem opgelost breuk in zekering kast. :tu:
Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]