VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
door Sga3
#2704387
Beste leden,

Mijn golf4 is binnenkort toe aan een (kleine) onderhoudsbeurt. Ik heb deze wagen nu een jaar in mijn bezit. Ik zag in het onderhoudsboek dat de laatste keer dat de remvloeistof ververst is geweest gebeurde op 61.000 en 118.000 km's. Nu heb ik 272.000 staan en nog steeds niet ververst geweest.

Er werd me verteld dat remvloeistof niet zo belangrijk is...

Mijn vraag is: zou ik het toch maar eens verversen of niet?

Bedankt!
door Sga3
#2704410
hawkeye schreef:Remvloeistof neemt vocht op en hierdoor wordt de werking minder. Je kunt de remvloeistof laten testen of de werking nog voldoet, geef dit even aan bij de garage.
Bedankt voor je reactie!

Ken je toevallig de naam van het apparaat waarmee je de remvloeistof kan testen?

Als mecanicien in opleiding wil ik deze graag zelf testen ;-)

Ps. ik denk dat ik beter gewoon wacht met de remvloeistof te verversen tot ik nieuwe remblokken (en remscijven) monteer, denk je niet?
Gebruikersavatar
door hawkeye
#2704412
Hangt van de algehele staat van de remblokken en schijven af, (zijn die al een keer vervangen na 272.000 km?), ook dit kun je laten controleren. Als je toch kiest voor het vervangen van de remvloeistof, kan dit apart van het vervangen van de remdelen, het enige wat men na vervangen van de remvloeistof doet is ontluchten en daar heeft men professionele apparatuur voor.
door Sga3
#2704456
hawkeye schreef:Hangt van de algehele staat van de remblokken en schijven af, (zijn die al een keer vervangen na 272.000 km?), ook dit kun je laten controleren. Als je toch kiest voor het vervangen van de remvloeistof, kan dit apart van het vervangen van de remdelen, het enige wat men na vervangen van de remvloeistof doet is ontluchten en daar heeft men professionele apparatuur voor.
Héél duidelijk. Ik wacht er nog ff mee.
Bedankt voor je tijd en info!
door Fritsdeblitz
#2704607
Nee valt mee he en werkt echt perfect heb er zelf ook een


Misschien kan het nog goedkoper maar dan moet je ff zoeken

Altijd handig om te hebben voor die paar euro :tu:

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.