VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door vivian
#2706916
Hoi, na een aantal weken weer bezig met het golfje. Als de motor stationair loopt piept er een lager in het motorblok bij de distributie. Hebben een paar kennissen naar geluisterd en we denken dat het de tussenas is. Weet iemand of die eruit kan met de motor er nog in. Kun je daar de lagers van vervangen? Het is een 1.6 ez motorblok. Hoop dat iemand me advies kan geven. Je kunt er niets in vraagbaken over terug vinden. :SCRATCH:
Gebruikersavatar
door kevert
#2706967
De tussenas lager ga je niet horen hoor , bij mij lag ie er zelfs helemaal tussenuit en hoorde je dit nog niet.
Ik kwam er enkel achter dat die eruit lag dmv het olielampje incl zoemer , deze ging aan zodra ik in lage toeren ging rijden en met een dot gas ging dat weg.
Gaat het niet om de spanrol van de distributieriem ofzo?
En de tussenas lager vervang je niet heel makkelijk, ik heb de lzr met de motor eruit vervangen en toen was het al een heel gedoe.
door vivian
#2707138
Heb vanavond nogmaals de distributieriem gecheckt, en nog iets losser gesteld. Dus dit valt definitief af. Geluid blijft aanwezig. Iemand nog een suggestie?
Gebruikersavatar
door kevert
#2707179
Moeilijk te zeggen zo als je niks hoort of ziet.
Met een video zou het misschien duidelijker zijn maar lukt je dat op het internet te krijgen?

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.