VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Audio, video & gaming in je auto
Ik heb net een andere radio aangeschaft voor mijn Touran.
Ik werd helemaal gek van dat blauwe display van de originele RCD300 radio.
Heb nu een RCD310 gekocht met zwart/wit display en nu dus ook MP3 ondersteuning :tu:
Nu alleen de volgende vraag;

Ga ik problemen krijgen met mijn CAN-Gateway?!?

Zit nu een 1K0 907 530 A in en lees elders dat er een nieuwer model in moet worden geplaatst.
Als ik nu deze zou kopen 1K0907530AF is dan het eventuele leeglopen van de accu e.d. niet meer aan de orde?!?! Of moet ik nog meer aanpassen?!?

Thanks voor jullie reactie!
Laatst gewijzigd door jongsma63 op 26 okt 2015 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Nou, Gelukt hoor na enige inspanning.......
Heb een geschikte CAN gateway op de kop getikt (wederom bij http://www.vwpartsdronten.nl, en deze vandaag ingebouwd.
Was even zoeken waar die zat bij de Touran, maar is makkelijker dan ik dacht.(Zit bovenop de relaiskast die boven de zekeringkast zit).
Eerst natuurlijk van alle origineel aanwezige modules (incl long-coding) foto's gemaakt zodat het niet fout zou kunnen gaan (Althans dat dacht ik :GRR: )
Eenmaal de zijkap van het dashboard weg, zie je hem al zitten ;)
Daarna de kap waar de lichtschakelaar in zit naar voren gehaald en binnen 3 minuten de CAN gateway gewisseld.
Hierna begon het lastigere deel namelijk het opnieuw inleren van alle modules :(
Het leek erg simpel, maar nu bleek dus dat (1) de nieuwe gateway veel meer opties had en (2) niet alle modules dezelfde plek en/of nummer hadden.
Toch stug doorzetten, en uiteindelijk alle modules erin gekregen.
Helaas bleek bij het starten van de auto, dat er toch nog een en ander niet goed stond.
Diverse fouten waaronder een verkeerd geïnstalleerde module :SCRATCH: :SCRATCH: :SCRATCH: :SCRATCH:
Nog maar eens alles opnieuw controleren, en uiteindelijk na veel gefriemel toch voor elkaar gekregen.
Heb een aantal keer diverse modules moeten UIT zetten, opslaan, en weer AAN moeten zetten voor dat alles het deed :tu: :tu: :tu:

Daarna de radio erin gezet en ben weer helemaal happy!!!!
Handleiding VW Tiguan

Vandaag , 28-11 , kreeg ik vanuit Duitsland via de[…]

Babyblauwe Eco UP! -> CNG

Ik zit boven in het Friese land, waar je eigenlijk[…]

Standkachel inbouwen golf 7.5 2017

Goedenmiddag heeft er iemand ervaring met een stan[…]

Bedankt. Dat is voor mij helaas te oud.

Gezien je zegt dat ie full options is, is er gee[…]

Regensensor plaatsen Golf 8

Goedemorgen, mijn wagen heeft zeker een lichtsenso[…]

Let je goed op dat je sleepcontact geschikt is and[…]

Motor afdekplaat VW golf 8R