VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Vic55
#2710798
Ik heb een Golf VII van dit jaar met Alu velgen. Nu wil ik men wagen voor de winter met winterbanden uitrusten en wil daarvoor gewone klassieke metalen velgen gebruiken. Kan er hier iemand me melden hoe het zit met het bandenspanning systeem. Moet ik daarvoor nog een of andere sensor of zo hebben in die winterbanden of die metalen velgen, of hoe werkt zoiets?

Mvg, Vic
#2710811
Dit ligt eraan wat voor bandenspannings systeem je hebt.

Als je sensoren in je huidige ventielen heb zitten, dan kan je de druk per wiel aflezen in je auto, dan moeten de winterbanden ook voorzien zijn van deze sensoren, anders werkt het niet (kan wellicht uitgecodeerd worden).

Heb je het systeem waar er alleen gekeken wordt of de band niet plat/lek is, dan werken deze via de ABS sensoren en moet dit alleen even gereset worden met het knopje in de auto als de andere velgen gemonteerd zijn.
#2710820
Je hoeft geen andere sensoren te plaatsen omdat deze idd zoals Niels zegt via de ABS sensoren werken. Allen even calibreren en klaar ben je :tu:

Dit is namelijk verplicht sinds 2014 op alle in NL op de markt komende autos



Afbeelding
#2710854
Thx voor jullie reacties.
De melding bij een probleem met een band geeft idd gewoon aan dat de bandenspanning dient na gekeken te worden. En dit dus zonder exact aan te geven over welke band te feitelijk gaat.
Mag ik jullie misschien enkel nog vragen de ABS sensoren waar jullie het over hebben waar zitten die dan?

Mvg, Vic
#2710886
Elk wiel heeft een eigen ABS sensor. Deze meet de snelheid van het wiel. Als er dus lucht uit een band is word de omtrek anders, en veranderd de wielsnelheid ten opzichte van wat de snelheid moest zijn met een band op de juiste spanning.
#2710976
Sorry, ben niet echt een (auto) techneut maar die sensor zit dus op de wielbasis of zo, dus niet op de velg of band dus. U vermeld dat die sensor de snelheid van het wiel meet. Bedoelt u daarmee dat het aantal omwentelingen gemeten worden ten opzichte van de snelheid van de wagen op ieder moment of ten opzichte van de af gelegde afstand of zo? Niet dat het heel veel uitmaakt hoor, maar ik zou graag er iets van begrijpen. Maar het belangrijkste is wel dat ik dank zij jullie antwoord heb op men initiële vraag, waarvoor dank .

Mvg, Vic
#2796949
Bijna 2 jaar verder, weer een vraagje.

Hoe kan je zien welk systeem erop de auto zit? Golf 2015 maart (1.2 110pk R uitvoering)
Ik heb het idee dat er tpms sensors opzitten maar heb nog een winterset liggen van mijn golf 6. Kan dat zonder storingen op een golf 7? Of altijd laten?
Anders wellicht andere wielen met sensors en dan gelijk Pretoria 18"met winterbandjes.

Mvg Olaf
#2796958
Heb je het topic al doorgelezen Olaf? Het antwoord staat hierboven namelijk al geschreven. Ik kan me vergissen maar volgens mij werkt dit systeem bij VW altijd via de ABS sensor.
#2797068
Uiteraard! Mij nog onduidelijk sorry.

Dus sensors in de ventielen of abs sensors?
Welke van de 2 dan? Geeft hij geen melding in het scherm?
Zoja kan je dje zelf uitschakelen dmv menu car in het systeem ?
#2797071
Als je de druk per band af kan lezen heb je sensoren in je wielen. Geeft het dispay enkel aan dat er 1 zacht is dan telt je auto de omwentelingen (vaak dmv abs sensoren), dan heb je een passief systeem zonder sensoren in je wielen en kan je blind de wielen wisselen. Voorwaarde is wel dat je wielen passen uiteraard

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.

Ik heb dit bij mijn seat leon 5f aan de binnen kan[…]