VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door TeunVW
#2710940
Hallo,

Ik heb een golf 4 uit 2003, en heb geen mistlampen in mijn koplampen.
Ligt de bekabeling voor mistlampen er dan al wel?
Dus, kan ik zo naar de sloop rijden en een setje koplampen met mistlampen kopen samen met een andere lichtschakelaar? en is het dan plug en play of gaat dat niet werken?

Mvg,
Teun
#2710953
Mistlampen zitten niet in de koplampen, die zitten meestal onder de bumper, zo laag mogelijk om het mistveld te doorbreken, hiervoor zijn aparte sets leverbaar die je in de loze roosters kunt monteren, en wellicht moet je dan een andere lichtschakelaar hebben met een aparte stand voor de mistlampen.
#2710956
er zitten wel degelijk bij bepaalde types mistlampen in de koplampunits.
toevallig heb ik ze zelf standaard.
zitten met een lens onder het knipperlicht.

durf zo niet te zeggen of het voorbereid is.
als je even op google zoekt naar de penbezetting van de koplamp stekker,
moet je kunnen zien of de kabels er al liggen.
je bent idd. een andere lichtschakelaar nodig.
#2710958
Dan zou ik graag foto's willen zien van koplampen met ingebouwde mistlampen. (i.p.v. die dummies zeker) Als dat zo is, dan zou je bij gebruik van de mistlampen dit nooit in combinatie kunnen doen met dimlicht, alleen met stadlicht, anders hebben die mistlampen geen enkele functie omdat ze te hoog zitten. De werking van mistlampen is dat deze zo laag mogelijk moeten schijnen om onder het mistveld toch zicht te geven.
#2710979
Er zijn modellen waar inderdaad het mistlicht in de koplamp zit origineel vanaf fabriek. (ik heb ze zelf ook)

Wanneer je dimlicht voert en mistlicht, en je zet groot licht aan, dan wordt het mistlicht uitgeschakeld. Als het groot licht weer uit gaat, gaat mistlicht weer aan.

En geloof me, als het mistig is, heb je daar echt wel iets aan :tu:

Voorbeeldfoto van internet:

Afbeelding
#2710989
Aha, dus dimlicht in combinatie met mistlicht, volgens mij is dat wettelijk niet toegestaan, mistlichten mogen toch alleen in combinatie met stadslicht gevoerd worden?, al hoewel, tegenwoordig zie je de meest vreemde combinaties, o.a. dimlicht met dagrijverlichting, stadslicht met dagrijverlichting, verlichting die aangeeft dat je naar links/ rechts wil.
#2711016
je hebt er idd. best veel aan.
het licht wordt heel breed voor de auto gestraald, waardoor je de bermen en
vlak voor de auto goed in het licht hebt.

mistlampen voor mogen in combinatie met stads- en dimlicht.
#2711298
Ik gebruik mijn mistlampen (ook in de koplampunit) soms wel eens als het gewoon beetje slecht weer is. Want zoals de andere al zeggen, het geeft meer licht voor de auto en in de berm en daar heb je echt veel aan :)

Maar ik durf niet te zeggen of de bekabeling er al ligt. Ik gok van niet, maar ik denk dat het niet al te moeilijk is om kabeltjes te trekken ervoor. Er zal ergens op het web wel een handleiding ervoor zijn :mrgreen:
#2717899
Hallo,

inmiddels heb ik een setje (niet origineel) mistlampen of verstralers, (hoe je ze dan ook noemt) gekocht en binnen gekregen. Het zijn van die lampen voor onderin je bumper.
Ook heb ik op de sloop een andere schakelaar gehaald met mistlamp-voor functie.

Nu heb ik al wel ergens gelezen dat er al wel een kabel van de motor ruimte naar binnen ligt, maar dat deze aan de binnenzijde van de auto niet is aangesloten, en in de motor ruimte zou hij wel naar de koplampen gaan maar moest je ook nog kijken of hij daadwerkelijk de stekker in gaat bij de koplampen.

Nu zat ik te denken om gewoon een compleet nieuwe kabel van voor naar de schakelaar aan te leggen, Of is dit moeilijker dan dat ene draadje terug te vinden tussen al die kabels die onder het dashboard binnen komen?

Maar heeft iemand een elektrische schema van de schakelaar naar de koplampen? Dan weet ik in ieder geval vast de pin nummers en evt. de draad kleur.

gr, Teun
#2717959
Lampen onderin de bumper vallen onder de noemer mistlampen, dus zo laag mogelijk, dit om de Nevel bij de grond te beschijnen, verstralers zitten meestal op gelijke hoogte of hoger als de originele verlichting.
#2718152
bij mijn vorige golf4 tdi uit 1998 had ik standaard ook geen mistlampen

dus hella koplampen gekocht met mistlichten erin, en een lichtschakelaar gekocht en alles werkte, was gewoon voorbereid, hoefde dus geen kabels te leggen.

of het bij elke golf4 zo is weet ik niet

met alleen de mistlichten en stadslichten aan had ik al veel licht, maar idd hoe lager hoe beter.
ook is geel licht beter in mist dan wit

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.