- 03 nov 2015 22:28
#2711571
Ontstaan van het probleem:
Met een stotterende motor stond ik langs de weg in Scheveningen.
ANWB had een lekkende flens van de centrale injectie eenheid vastgesteld.
Tijdelijk het injectiehuis geklemd met een tie-wrap en op die manier naar huis gereden.
Op de Hereweg schoot de tie-wrap los en begon het stotteren en inhouden weer.
Wat heb ik gedaan:
- De luchtfilter eraf gehaald
- Injectie huis eraf gehaald door alles los te koppelen
- Flens losgeschroefd (een boutje zat minder vast dan de andere)
- Flens geïnspecteerd en de o-ring omgedraaid
- Alles vastgezet
- Geprobeerd te starten (start helemaal niet meer)
- Geprobeerd te starten met remmenreiniger
- Liep op remmenreiniger maar zodra je stopte met spuiten stopte die
- Vervolgens nog een keer alles losgehaald en daarbij de voorste plug op het injectiehuis stukgemaakt
- Deze vervangen voor een van de sloop en die opnieuw vast gesoldeerd
- Start nog steeds niet en loopt wel weer op remmen reiniger
Mogelijke boosdoeners:
-Er zitten 2 kleine slangetjes naast elkaar aangesloten op het bovenste gedeelte van de luchtinlaat deze heb ik mogelijk verkeerdom aangesloten en zijn mogelijk lek en poreus (geen idee waar deze slangetjes voor dienen? Iets aan een sensor vermoed ik)(zie ook de afbeelding, nummer 15, 16 en 17)
-Misschien mogelijk toch de brandstof pomp, maar ik weet niet hoe dit te testen
Iemand een idee wat er nog aan de hand kan zijn verder? En waar de genoemde slangetjes voor dienen en of deze belangrijk zijn?
![Afbeelding](http://www.vagcat.com/p/B121/129210.png)
Met een stotterende motor stond ik langs de weg in Scheveningen.
ANWB had een lekkende flens van de centrale injectie eenheid vastgesteld.
Tijdelijk het injectiehuis geklemd met een tie-wrap en op die manier naar huis gereden.
Op de Hereweg schoot de tie-wrap los en begon het stotteren en inhouden weer.
Wat heb ik gedaan:
- De luchtfilter eraf gehaald
- Injectie huis eraf gehaald door alles los te koppelen
- Flens losgeschroefd (een boutje zat minder vast dan de andere)
- Flens geïnspecteerd en de o-ring omgedraaid
- Alles vastgezet
- Geprobeerd te starten (start helemaal niet meer)
- Geprobeerd te starten met remmenreiniger
- Liep op remmenreiniger maar zodra je stopte met spuiten stopte die
- Vervolgens nog een keer alles losgehaald en daarbij de voorste plug op het injectiehuis stukgemaakt
- Deze vervangen voor een van de sloop en die opnieuw vast gesoldeerd
- Start nog steeds niet en loopt wel weer op remmen reiniger
Mogelijke boosdoeners:
-Er zitten 2 kleine slangetjes naast elkaar aangesloten op het bovenste gedeelte van de luchtinlaat deze heb ik mogelijk verkeerdom aangesloten en zijn mogelijk lek en poreus (geen idee waar deze slangetjes voor dienen? Iets aan een sensor vermoed ik)(zie ook de afbeelding, nummer 15, 16 en 17)
-Misschien mogelijk toch de brandstof pomp, maar ik weet niet hoe dit te testen
Iemand een idee wat er nog aan de hand kan zijn verder? En waar de genoemde slangetjes voor dienen en of deze belangrijk zijn?
![Afbeelding](http://www.vagcat.com/p/B121/129210.png)
[s]Paarse Golf 3 1.8 GL 1996 Since June 10 2015[/s] Sold December 20 2016
Donkerblauwe Golf 4 Cabriolet 1.8 Highline 1999 Since December 29 2016
Donkerblauwe Golf 4 Cabriolet 1.8 Highline 1999 Since December 29 2016